Inspir și expir
comments 15

Care sunt cheltuielile lunare ale bloggerilor de succes?

De ce e necesar ca bloggerii să câștige din blogging? Care sunt cheltuielile bloggerilor de succes? Știam răspunsul de 5 ani de când scriu, însă abia astăzi, la cea de-a V-a ediție Digital Parents Talks, toată experiența mea s-a sintetizat într-un singur răspuns clar, concret, cu liniuțe. Robert Katai ne-a vorbit despre Instrumente de marketing în blogging.

Așa cum se autocaracterizează, Robert este content strategist la SnackTools, visual marketer, om cu blog/contribuitor, founder Instagramology  și coffee lover.

Pentru ca un blogger să fie influencer, el are nevoie să aibă:

Conținut de calitate, scris corect gramatical și într-o manieră personală, documentat, sincer, transparent. Este necesar să investești bani în cursuri de scriere creativă (dacă nu ai urmat o facultate de profil, deși nu strică niciodată să faci un upgrade).

Documentarea unui material se face cu consum de energie, timp și bani (dai 5 telefoane, ieși la cafea cu persoanele de la care poți afla anumite răspunsuri, delegi oameni să îți facă anumite cercetări etc).

Ce facem cu articolele mai vechi? Le căutăm după cuvintele cheie cu Google Key Word Planner sau BuzzSumo și le rescriem. Le optimizăm SEO, apoi le republicăm. Lucruri pe care le aflăm tot de la cursuri.

Comunitate. Pentru a genera trafic trebuie să știi cui (vrei să) te adresezi. Ca să aduni o comunitate în jurul blogului tău trebuie să creezi un produs bun care să acopere o nevoie și să stârnească emoții.

La prima ediție Digital parents Talks am vorbit despre acest subiect. Alina Avram ne-a explicat că un blogger care are un monolog cu citiorii lui, acela nu are o comunitate. Ci un trib. Acolo comunicarea e unidirecțională. Ca să fie un dialog între tine și oamenii care te citesc, trebuie să te întâlnești cu ei, să ieși mult în offline. Întâlnirile cu citiorii presupun anumite costuri de organizare a întâlnirilor.

Tot de ieșitul din spatele laptopului țin și evenimentele de networking, de social media, cursurile pentru bloggeri, deplasările în afara orașului pentru anumite cursuri. Toate acestea costă: de la transport, la ținută, la cafeaua consumată, la cărțile de vizită pentru care plătești grafician și imprimare and so on.

Constanță. Aici depinde cu ce scop scrii. Dacă ești blogger (adică trăiești din blogging, asta e meseria ta) este nevoie de plan editorial, de constanță în comunicare. Dacă ești om cu blog, îți poți permite să scrii instinctiv, impulsiv, exact atunci când ai nevoie să te eliberezi prin scris.

Comunicare. Când eram eu prin facultate, se spunea că publicitatea este sufletul comerțului. Dacă nu te promovezi, dacă nu spui lumii despre tine, foarte puțini oameni vor ajunge la tine. Așa că bloggerii investesc bani în diferite forme de publicitate: Facebook Ads, Boost Post, Promote Page, optimizare SEO (pachet premium – nu e gratis) etc.

Ca să recapitulăm. În ce investesc bloggerii?
  • Domeniu propriu și hosting
  • Mentenață pe blog
  • Promovare
  • Cursuri
  • Upgrade-uri
  • Deplasări evenimente
  • Studiu
  • Neprevăzute
  • Proofreading (corectură)
  • Aparate foto/filmare
  • Ședințe foto pentru ilustrarea articolelor
  • Poze cumpărate de pe băncile de imagini

Dacă sunteți bloggeri și investiți și în alte servicii/produse pe lângă cele enumerate, vă invit să le scrieți la comentarii și updatez lista.

Susțineți-vă bloggerii preferați

Așa că data viitoare când vedeți un advertorial (articol plătit de un brand) pe un blog dați-i o șansă. Citiți-l, share-uiți-l, lăsați comentarii. Astfel susțineți munca bloggerului pe care îl admirați. Este o dovadă de apreciere. Este ceea ce dați voi la schimb pentru toate emoțiile și nevoile cu care vă hrăniți sufletul în anumite momente. Nu vrea nimeni să vă păcălească, nu vrea nimeni să facă bani pe spatele vostru. În acel material este tot experiența bloggerului pe care îl citiți. Cei mai mulți dintre bloggeri nu promovează produse în care nu cred și pe care nu le-au testat. Ei desccriu experiența cu acel produs, cât se poate de sincer. Bloggerii au nevoie de bani pentru a-și putea îmbunătăți munca și pentru a vă oferi un articole cu conținut de calitate, scrise bine.

Școala de blogging Digital Parents Talks

Mă bucur din tot sufletul că după un an de muncă la conceptul școlii de blogging, Digital Parents Talks, am găsit energie și oameni care cred în acest proiect, îl susțin, îl promovează și îmi sunt alături pentru a aduce valori în nișa de bloggeri părinți. Mulțumirile mele merg astăzi către sponsorii acestei ediții SnackTools și Skin Novels (revin cu o postare separată despre săpunurile lor). Gazda evenimentului a fost Apollo 111 Barul. Cel care a transpus în imagini evenimentul este Mihai Răitaru.

Digital Parents Talks este un proiect Parenting PR, un incubator de idei pentru bloggerii părinți, indiferent de domeniul pe care scriu. Alături de mine în acest proiect și în multe altele pe care le facem la Parenting PR este Lavinia Pavel, partea structurată, analitică, matematică a acestui business, cea care mă aduce de multe ori cu picioarele pe pământ și mă trezește din visare. Datorită ei, multe proiecte devin realitate și nu rămân doar la faza de proiect. Mulțumesc, Lavinia! Proud of you.

Text: Ana Nicolescu

15 Comments

  1. Aș adăuga că, atunci când bloggerul nostru preferat scrie un advertorial, să dăm întotdeauna click pe link-ul din articol. 😉

  2. Chiria spatiului de unde lucrez: fie ca vorbim de- mailuri? Editare, video content, live-uri fb, etc!
    Utilitaile care nu intra in chirie:)))

    Then, costurile mele sunt asa:
    Telefon (costa sa ai plan editorial, iar pentru asta dau telefoane ca sa am agenda programata cu oameni din timp)
    Bani domeniu
    Bani mentenanta blog
    Bani/ om live fb (atentie, nu pt invitat)
    Bani/fotograf in anumite situatii
    Bani/muzica/drepturi de autor (fac video mult)

    Bani(tranzitii sau titluri daca nu imi convine ce vad cand editez)

    Nu mai pun la socoteala cand imi pierd vreun gadget fiindca rapid trebuie sa fac rost de 700-1000€ sa recuperez

    Ca o concluzie, pe luna distractia mea costa 2000 ron!
    Scurt!
    Dar merita, i like what i do!

    Imi pare rau, Ana, fiindca nu am putut sa iti fiu alaturi!
    Stii situatia!

    Tot mai sus…

    • Ana Nicolescu says

      Daaa, chiria biroului, utilitățile, bine punctat! Mulțumesc, știu să mă susții, o să ajungi cândva. Nu ne oprim aici cu DPT :). Te îmbrățișez!

  3. Pingback: Învățăm să blogărim, nu ne naștem învățați | Despre sufletul meu

  4. Eeee, fix asta vorbeam astăzi cu un fan care voia să doneze bani blogului meu: mai bine să-şi îndemne prietenii să-mi dea Like şi să nu mai fugă de articolele plătite, că tot poveşti sunt şi acelea, în acelaşi stil al meu care le place. Am şi transpus discuția pe blog – cu acordul lui, desigur.
    Auzi, dar banii de make.up pentru arătat fața în videos nu-i ia nimeni în calcul? :)))

  5. Pingback: Despre ce e BebeH.ro și câteva instrumente de marketing pentru a ajunge mai ușor la cititori!

  6. Pingback: Dragostea necondiționată la un bloger | Talente de Năzdrăvani

  7. Felicitari si imi pare bine ca ai pus punctul pe I, Ana! Foarte util articolul!
    Mi-as dori si eu sa vin la aceste intalniri, cum pot face?
    Multumesc mult si succes in continuare! 🙂

  8. Pingback: Banalități de Marketing în Blogging | by Irina Schmitz – Revelaţii de Părinte

  9. Super articolul. Nu am ajuns, dar ma ajuta rezumatul tau. Pe mine constanta in scriere ma costa cel mai mult si am cam renuntat. Si timpul inseamna bani, nu? Apoi eu cheltuiesc destul de mult pe transport pentru a ajunge la evenimente: benzina, taxi nu folosesc transportul in comun dar oricum, si metrou daca e sunt tot bani cheltuiti.

  10. Pingback: Instrumente de marketing în blogging la Digital Parents Talks, ediţia a V-a ⋆ Denisa Manica

  11. Pingback: Cosmeticiana blogger sau cosmeticiana cu blog?! – iskinblog

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *