Inspir și expir
Leave a comment

Cum m-am îngrășat 5 kg și ce fac ca să scap de ele? Prima vizită, la medicul naturopat

deschidere

De la Crăciun până după Paște m-am îngrășat 5 kg și m-am pricopsit cu o celulită hidoasă și încăpățânată de care aproape orice aș face nu scap. Stilul meu de viață îl cam știți: alergare în parc, alimentație conștientă și responsalibă, yoga, meditație, împachetări la termocuvertă, body extreme. Nimic nu pare să aibă efect. Aparent din această cauză începusem să am un pui de depresie și m-am gândit că e vorba de depresia de 40 de ani, grăbită cu câțiva ani înainte. Am suspectat cauze alimentare (excesele de Crăciun, mai ales cu cozonacii Ancuței, cârnați și ceafă prăjită), hormonale (mă gândeam la alăptare, la fibroame), stres, oboseală, somn întrerupt noaptea de 5 ani încoace din cauza fetelor. Astfel că am luat la rând medicii în căutarea cauzei pentru care nu reușesc să scap de cele 5 kg și de celulita de mamaie la menopauză.

Am început cu vizita la cabinetul doamnei dr. Ruxandra Constantina, medic specialist medicină de familie, competență apifitoterapie, refleologie, biorezonanță și iridologie. Iată concluziile investigațiilor:

13335849_1000971039998867_6069740843344319247_n“Așa cum arată analizele, Ana este o persoană sănătoasă, cu un stil de viață și o alimentație relativ sănătoase (atât cât pot ele să fie într-un oraș poluat și stresant ca Bucureștiul). O persoană relativ echilibrată psiho-emoțional, atât cât poate să fie o mamă devotată a două fetițe superbe, dar care, ca toată generația actuală de copii, te suprasolicită la maxim.

Ca de obicei, o dată la 6 luni efectuăm un test biorezonanață, care ne-a confirmat o stare bună de sănătate, cu deficite minore de vitamine, minerale, și antioxidanți.

Ce nu a fost în regulă este faptul că pH-ul sângelui este acid (în mod normal este neutru spre alcalin), ceea ce ridică un semnal de alarmă, pentru că acest lucru înseamnă un nivel ridicat de radicali liberi și toxine în organism și duce, în timp,  la scăderea imunității, vulnerabiltate mai mare în fața infecțiilor, bolilor degenerative și chiar a tumorilor.

Pentru a vedea ce este de făcut, să căutăm cauza acestei acidități crescute: alimentația acidă (bogată în proteine animale, grăsimi saturate, alimente și băuturi  aditivate din comerț), medicamente administrate, lipsa de odihnă, stres.) De cele mai multe ori, majoritatea persoanelor „acide” au un cumul de cauze!

Ana a confirmat faptul că, în ulimele luni, alimentația a fost mai grasă, mai plină de dulciuri concentrate,  așa ca de sărbători, cu o digestie mai dificilă, balonări și constipație. Și somnul a fost agitat, întrerupt.

Recomandările mele sunt alimentație alcalină – rădăcinoase, legume crucifere consumate crude sau o preparare în abur timp de 15-20 de minute, legume cu frunze verzi, germeni de leguminoase, de cereale, semințe și fructe oleaginoase (in, susan, floarea-soarelui, de chia, alune pădure, migdale, nuci) , fructe proaspete.

Sunt importante și modul de preparare și asocierea alimentelor. Proporția va fi de cel putin 60-70 % alimente neprelucrate termic. Se preferă fierberea scurtă la aburi sau coacerea în cuptor.

În plus, procentul bacteriilor bune, saprofite de la nivelul colonului este scăzut, ceea ce duce la scăderea imunității generale a organismului și la tulburări  de digestie. Cercetări recente au arătat că sistemul digestiv reprezintă cel de-al doilea creier al nostru. Nu degeaba se spune, în folclorul nostru, că un om ursuz, mereu prost-dipsus, este un „constipat”, la propriu și la figurat.  Deci sistemul nostru digestiv influențează și controlează starea de sănătate fizică și psihică a organismului. Nu numai „dragostea trece prin stomac”, ci și starea noastră de bine. De aceea trebuie întotdeauna să ascultăm semnalele emise de corpul nostru, de exemplu daca el spune NU unor anumite alimente, nu trebuie să-l forțăm să le digere. Mergând mai departe, cercetătorii au descoperit  că diferite dezechilibre psihice și cognitive (tulburări de memorie și concentrare, atacuri de panică, anxietate, insomnie, inclusiv Alzheimer sau Parkinson) sunt legate de tulburări în buna funcționare a sistemului digestiv. De asemenea, există o legătură între sindromul colonului iritabil și instalarea depresiei. Disfunctionalitățile la nivelul florei microbiene saprofite intestinale favorizează apariția obezității, diabetului zaharat, dar și a autismului.

Și mai surprinzator apare faptul că serotonina (sau hormonul fericirii, cu roluri mutiple în organsim) este secretata în proporție de 90-95% la nivel digestiv.

Aceste studii, deosebit de interesante (de neurogastroenterologie) și care ne relevă noi valențe ale sistemului nostru digestiv sunt încă în desfășurare. Ce este sigur, la ora actuală, este faptul că este foarte important, pentru menținerea stării generale de sănătate a organismului, pentru prevenirea și tratarea multor afecțiuni digestive, dar și neuronale și psihoemoționale, să ne asigurăm că avem o digestie optimă, că alimentația este una sănătoasă și echilibrată. Și poate așa vor înțelege și persoanele sceptice, care nu acceptă importanța detoxifierii, de ce ne simțim mult mai bine, la nivel fizic, psihic, emoțional după o cură de detoxifiere, cu un tonus și un nivel energetic mult îmbunățățite.

Deci i-am mai recomandat  Anei o cura detoxifiere cu pulbere de orz verde și suc de aloe.”

Următoarea pe listă a fost vizita la un consultant în nutriție. Dar despre asta vă povestesc mâine.

Text: Ana Nicolescu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


*

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.