Inspir și expir
comments 3

Digital Parents Talks sau foamea pentru profunzime. Din perspectiva organizatorului

digital-parents-talks

De mai bine de doi ani, dinainte să separ evenimentele pe care le organizam de scrisul pe blog, adică dinainte de Parenting PR, aveam nebunia de a organiza pentru nișa de bloggeri părinți, niște evenimente în care anumiți oameni școliți, cu mult bun simț și multă expertiză pe diferite domenii, să ofere informații relevante, autentice, sincere, bloggerilor. Îmi doream ca un fel de școală de blogging, un incubator de idei pentru bloggerii părinți, indiferent de domeniul pe care scriu. Și, mai mult decât atât îmi doream ca bloggerii să aibă acces la aceste workshop-uri/cursuri, gratuit.

Dorința îmi vine cel mai probabil din lehamitea mea de superficialitatea și friptureala promovate în și de media. Simt că alunecăm, la nivel național, într-o superficialitate morbidă, cu care tindem să ne obișnuim și să ne devină comodă. Nu intru foarte adânc în discuția aceasta, poate într-un alt articol vom vorbi despre somnambulismul autohton, despre prejudecăți, despre dreptul pe care ni-l asumăm de a judeca pe oricine, de a ne crede cu un cap deasupra tuturor, de a ne ne ascunde sub măști deja lipite cu super glue de fețele noastre și mai ales despre revoltele pasiv agresive ale fiecăruia dintre noi.

Sunt 4 ani de când organizez evenimente cu și pentru bloggerii părinți, mai precis pentru mom bloggers. O să vă redau câteva dintre întrebările pe care le primesc cel mai des de la (potențiali) clienți și răspunsurile mele:

Câte bloggerițe mame sunt în România?

Nu cred că știe cineva numărul lor exact. În grupul Bloggerițe mame pe care îl aministrez pe Facebook sunt cam 350.

De ce nu faci evenimente cu mai mult de 30 de bloggeri?

Pentru că nu vreau să transform nișa aceasta într-o mișcare de masă. Nu vreau ca ele să se piardă prin mulțime la un eveniment de 100 de persoane, ci îmi doresc să existe interacțiune, să se cunoască, să vorbească, să se ajute, să meargă împreună la mare, să se ajute cu copiii când e nevoie. Îmi doresc să fie o nișă cu oameni, nu cu roboți, o nișă în care nu uităm de sentimente, emoții, alianțe pentru cauze umanitare până la sfaturi de unde să ne luăm pantofi. Îmi doresc să știm unele despre altele ce ne fac copiii, ce dileme avem în căsnicie sau la job. Și lucrurile astea se întâmplă. Noi vorbim între noi lucruri pe care nu le scriem pe bloguri. Iar pentru mine, conectarea aceasta este o satisfacție maximă.

Mai mult decât atât, ceea ce este absolut minunat la această nișă, încă virgină, (deși sunt bloggeri mame care scriu de 10 ani, însă masa e deocamdată crudă din anumite puncte de vedere) este autenticitatea. Bloggerii cu care am lucrat eu pe această nișă nu vor posta un comunicat de presă rece, banal, pur informativ, după ce au venit la un eveniment. Ei vor scrie despre acel eveniment un soi de reportaj care include, în primul rând, emoția trăită, văzută, simțită. Desigur că reportajul va avea și date din comunicatul de presă (nume, funcții, procente) și anume date tehnice. Aici e frumusețea. Încă e. Încă nu s-au trasnformat în vânători de evenimente și de premii. Încă nu este o nișă fripturistă. Eu vreau să conserv cât mai mult acest lucru. Ar fi și păcat să înceapă prostituția intelectuală. Deseori mă alint crezându-mă un mic magician al acestei nișe, un păpușar curios și bucuros :).

Evitând transformarea într-un fenomen de masă, pentru mine este fantastic de împlinitor ca la finalul unei campanii, să livrez clientului un raport nu doar cantitativ – unici, vizitatori, reach pe Facebook etc (deși doar acesta se cere, în general), ci și calitativ (sugestii, recomandări, ce le-a plăcut, ce le-a atras atenția, ce nu le-a plăcut, feedback cu multă informație relevantă pentru un brand).

Noi vrem să chemi la eveniment doar bloggeri care scriu review-uri pozitive și să ne garantați doar postări pozitive.

Politica ParentingPR funcționează așa: chemăm la eveniment părinți care scriu pe bloguri subiecte care au tangență cu brand-ul vostru. Din punctul meu de vedere, este indicat să fie bloggeri de toate felurile: calmi, liniștiți, critici, acizi, gică-contra, bloggeri la început de drum, bloggeri veterani. Toate aceste ingrediente arată, cel puțin, respect față de nișă, apreciere pentru diversitate, siguranță pe brand. Toate aceste ingrediente vor genera postări de toate felurile și nu vom cădea în monotonia comunicatului de presă.

În plus, încurajăm orice fel de feedback, și pozitiv și negativ, spus și argumentat cu bun simț, într-o manieră politicoasă. Feedback-ul negativ poate fi extrem de relevant pentru un brand, poate arăta cu degetul într-o direcție în care brand-ul respectiv nu s-ar fi gândit vreodată.

Înțeleg totuși că frica de feedback negativ vine din maniera în care am tot fost, de-a lungul timpului, corectați prin critică. Însă este o diferență majoră între critică și feedback negativ.

Bine, dar vrem să vedem articolele înainte de a fi postate.

Noi alegem să avem încredere în bloggeri, să le oferim libertate de exprimare, să îi încurajăm să se exprime exact așa cum și când își doresc fără a le impune nici măcar să scrie despre eveniment. Dacă aleg să scrie, îi încurajăm să fie extrem de sinceri și să spună tot ce a trezit în ei acel eveniment. Însă vom avea grijă ca evenimentul să transmită acel ceva care îi va determina pe 90% dintre bloggerii prezenți să scrie despre eveniment.

Vrem cât mai mulți bloggeri la evenimente. Spune-le că avem cadouri substanțiale pentru ei.

Bloggerii vor primi invitația fără această mențiune. Eu consider că ei ar trebui să vină în primul rând pentru informație, apoi pentru că au interacționat cu brand-ul și au avut o experiență pozitivă sau negativă (pe care vor să o comunice și să o rezolve). Cât despre cadouri, din punctul meu de vedere sunt ok atâta timp cât sunt folosite pentru a le oferi bloggerilor posibilitatea de a testa produsul/serviciul respectiv și/sau pentru a le mulțumi pentru efortul de a veni la eveniment și de a scrie despre el. Folosite ca momeală, conceptul devine înjositor.

Ne interesează pentru raportul final: unici, vizitatori, vizite pe paginile de home și pe articol, timp petrecut pe articol, reach pe Facebook, pe câte grupuri de pe Facebook au fost postate articolele și câți membri au acele grupuri, număr de like-uri, comentarii pe Facebook și pe blog, share-uri, Instagram, Tweeter și dacă mai sunt și altele, sunt binevenite.

Noi alegem bloggerii în funcție de influența pe care o au în comunitățile lor. Unele comunități sunt mai mari, altele mai mici. Unele comunități mari generează multe like-uri, de exemplu. Însă este de văzut cât engagement generează din partea cititorului. Este foarte posibil ca un articol cu cifre mari la toate categoriile să genereze zero cumpărături de produs. În schimb, sunt cazuri în care o comunitate mică, a unui blogger relativ la început de drum să fie atât de unită încât a reușit să strângă fonduri imense pentru o camapnie umanitară sau să genereze un ghid de 200 de jocuri pentru copii și părinți. Este extrem de important să nu ne păcălim cu cifre. Pentru mine, este relevant să știu pe câți oameni am convins să cumpere scutece, detergent, plastelină, cremă de corp etc din cele recomandate de mine pe blog, nu câți oameni au dat like la postare.

Este clar că nu am foarte mulți clienți pe agenție, puțini acceptă anumite riscuri ale expunerii sincere. Însă cei pe care îi am sunt extrem de valoroși și îi apreciez pentru cum înțeleg să privească în profunzime relația cu bloggerii.

În acest context, luna trecută am demarat proiectul Digital Parents Talks, care constă într-o serie de workshop-uri lunare pentru bloggerii părinți. Accesul este gratuit. Prin aceste evenimente ne propunem să aducem valori și să dăm valoare nișei, să creăm interacțiune între bloggeri, să se cunoască și offline, nu doar online, să aducem în fața lor specialiști, agenții și branduri care să informeze și să ne educăm împreună. De asemenea, ne dorim micșorarea distanței dintre bloggeri, agenții, branduri și specialiști și, pe cât posibil, spargerea unor mituri și a unor idei preconcepute a unora despre ceilalți.

Pe termen lung, intenția noastră este ca nișa de bloggeri părinți să devină o voce puternică, autentică, încrezătoare în forțele proprii, curajoasă, documentată, civilizată.

Brandurile care vin nu își promovează produsele sau serviciile, ci vorbesc despre interacțiunea lor cu bloggerii părinți. Este important pentru bloggeri să știe, printre multe altele:

– Cum aleg brand-urile și agențiile bloggerii pentru campanii?

– Ce rezultate urmăresc să aibă brand-urile cu bloggerii, în afară de cifre (unici, vizitatori, reach pe Facebook)?

– Care e cel mai mare wow pe care l-au avut ca brand în urma interacțiunii cu bloggerii.

– Ce este important pentru un brand ca bloggerii să înțeleagă?

De asemenea, bloggerii sunt încurajați să îți spună punctul de vedere față de modul în care interacționază cu brand-urile, cum le-ar plăcea lor să vină brand-urile la ei, cum ar putea face campanii constructive împreună, ce nedumeriri au…

Cu siguranță este nevoie de multă informație de blogging. Tocmai de aceea stabilim temele edițiilor următoare împreună cu bloggerii mame din grup și încercăm să aducem specialiști valoroși și brand-uri care au lucrat cu această nișă sau își doresc foarte mult să o facă. Următoarea ediție va fi pe 22 octombrie și vom vorbi despre Monetizarea blogului.

Aici puteți urmări filmarea de la prima ediție Digital Parents Talks. Subiectul a fost Cum construim comunitățile. Sponsorii acestui eveniment au fost Secom și Orange. Partenerii: Solaris, Photography Studio, Profructta, Păpădia Design

Transmisiunea live a fost posibilă prin bunăvoința NETv.

Mulțumiri speciale pentru găzduire, Centrului de Recreere şi Dezvoltare Personală „Conacul Golescu Grant”. Acesta este un compartiment subordonat Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului, Sector 6.

Aici, fotografiile.

Vă aștept cu drag și vă mulțumesc pentru energia bună pe care mi-o transmiteți.

ana-nicolescu-digitalparentstalks

3 Comments

  1. Pingback: Digital Parents Talks, Parenting PR

  2. Pingback: “Digital Parents Talks”, Ediţia I sau ce pot face mămicile cu un simplu blog. STUDIU / VIDEO / FOTO – Parteneriat Photography Studio – Photography Studio

  3. Pingback: Inainte de a-ti face site sau blog, gandeste-te ce vrei sa faci cu el

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


*

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.