Știri
Leave a comment

Festivalul Brazilor de Crăciun, licitație anuală pentru accesul la educație

festivalul-brazilor-de-craciun_mamica-urbana

La început de decembrie, lumea se avântă să facă fapte bune. Spiritul Crăciunului ne face mai generoși în această lună, însă se încăpățânează să plece repede, în loc să stea tot anul în sufletul nostru. Una dintre organizațiile alături de care am început blogul acum aproape 5 ani este Salvați Copiii. Am fost alături de ei și ei de mine în campanii despre prematuritate și educație. Prin participarea la acțiuni de-ale lor, am descoperit multe lucruri despre mine, am învățat, am văzut, am plâns și m-am bucurat că am putut să dau o șansă la viață copiilor născuți prematur sau am contribuit la accesul la educație pentru copiii din medii defavorizate.

Cu Alexandra Băcescu, coordonator comunicare online, Salvați Copiii România

Cu Alexandra Băcescu, coordonator comunicare online, Salvați Copiii România

De 26 de ani, accesul la educație în mod egal pentru toți copiii a fost prioritatea esențială a programelor derulate de Salvați Copiii România, pentru că educația este singura condiție fără de care o societate nu poate evolua și nu poate rupe lanțul discriminărilor. În acest scop, de 16 ani consecutiv, Festivalul Brazilor de Crăciun a devenit un eveniment – reper, care plasează dreptul la școală al copilului în centrul agendei publice.

De-a lungul anilor, Salvați Copiii a strâns prin intermediul Festivalului Brazilor de Crăciun aproximativ 3.3 milioane de euro, prin care au fost ajutați peste 25.685 de beneficiari, prin programele educaționale Grădiniţe Estivale, A Doua Şansă și Școală după Școală.

Până acum, impactul acestor programe asupra categoriilor vizate a fost unul major: peste 95% dintre copiii beneficiari au fost înscriși în clasa I sau în clasa pregătitoare, 85% dintre copiii din programul A Doua Șansă au promovat examenele din anul școlar 2015-2016, iar în programul Școală după Școală, 91% dintre copii au înregistrat progrese, 44% au avut rezultate bune sau foarte bune, iar 21% au obținut premii.

Într-un singur an școlar, 2014 – 2015, 61.518 copii din România au abandonat școala, un număr în creștere față de statistica anului școlar anterior, când 49.181 de copii au părăsit parcursul educațional. Creșterea este alarmantă, cu atât mai mult cu cât fenomenul abandonului școlar este una dintre problemele principale ale politicilor privind protejarea și garantarea dreptului universal la educație.

Astfel, potrivit datelor Institutului Național de Statistică procesate de Salvați Copiii România, rata abandonului școlar a ajuns, în anul școlar 2014 – 2015, la 2% pentru învățământul primar și gimnazial și 3,5% pentru cel liceal și profesional. Aceste date aduc în prim-plan agravarea fenomenului, în anul școlar anterior rata abandonului școlar fiind simțitor mai mică, cu jumătate de punct procentual pentru învățământul primar și gimnazial (1,5%) și aproape un procent pentru cel liceal și profesional (2.9%).

Comparând chiar cifrele, în anul școlar 2013-2014, 25.891 de copii au abandonat învăţământul primar și gimnazial, față de 34.293 în anul școlar 2014 – 2015. În ceea ce privește integrarea în liceu și învățământul profesional, suntem în fața aceluiași fenomen îngrijorător: în 2014 – 2015, 27.225 de copii au părăsit sistemul de educație, față de 23.290, în anul școlar anterior.

În urma procesării datelor de la INS, a reieșit faptul că 79.565 de copii cu vârsta cuprinsă între 7 și 10 ani erau, în 2015, în afara sistemului de educație. Dacă privim fenomenul până la vârsta de 17 ani, numărul este și mai îngrijorător – 282.017 de copii nu erau, anul trecut, integrați în școli.

În 2016, grație sumelor strânse la ediția precedentă, Salvați Copiii a susținut 2.425 de copii, dintre care 705 au beneficiat de suport în programul Grădinițe Estivale, 210 au fost reintegrați prin programul A Doua Șansă, iar 1.510 copii au beneficiat de suport în programul de prevenire a abandonului școlar Școală după Școală.

„Abandonul școlar nu este un fenomen limitat la un copil sau altul, la o comunitate sau alta, ci interesează întreaga societate, pentru că menține grupuri defavorizate, a căror situație se va perpetua din generație în generație. Anul acesta, statistica este chiar alarmantă, pentru că numărul copiilor retrași din școli este în creștere. Vorbim despre copii cărora le este încălcat dreptul la a avea un viitor care să rupă cercul vicios al sărăciei și al discriminării din motive economice. A-i educa pe copii este cea mai inteligentă politică publică a oricărui stat și cea mai bună asigurare că societatea este funcțională. Salvaţi Copiii are ca obiectiv prioritar reducerea abandonului şcolar, iar prin sprijinul partenerilor de anul acesta, ne propunem ca în 2017 să susţinem prin programele noastre peste 3.000 de copii din comunităţile defavorizate.” – Gabriela Alexandrescu, Președinte Executiv Salvați Copiii România.

În cei 16 ani de la lansare, Festivalul Brazilor de Crăciun a devenit un eveniment de referință, la care participă cei mai influenți manageri de companii, antreprenori, persoane publice, oameni de business și de media, în scopul strângerii de fonduri pentru sprijinirea proiectelor educaționale ale Salvaţi Copiii România. Evenimentul este organizat sub forma unei licitații speciale de brazi de Crăciun, concepuți exclusiv pentru această ocazie, de către unii dintre cei mai cunoscuţi designeri din țară.

Creatorii invitați să participe la ediția din 2016 sunt: Doina Levintza, Stephan Pelger, Irina Neacșu, Omid Ghannadi, MATIUS Studio, cu sprijinul Philips Lighting România, Carmen Ormenișan, Anca Lungu, Malvina Cservenschi, Cornel Ilie & Cosmin Florea, Coca Zaboloteanu & Krautz Production, Dorin Negrău – Rotary Club București Cișmigiu, Roman Octavian, Creativ Interior, susținut de Fabrica de Profile, Irina Marinescu & Madeleine Artisan Jeweller, Cătălin Vălean, Dhaniel Nora & Sephora, Molecule F, Andra Andreescu, Lena Criveanu, Andreea Constantin (Rhea Costa), Mihaela Glăvan, Phenomena & Piatraonline, Cătălin Botezatu & Școala Metropolitană ARC, Denis Predescu & Braiconf, Alexandru, Maison DADOO, cu sprijinul Sport/Couture, Zenya Atelier & Joomay, Iza Van Dee, Rita Mureșan și Ștefania Mircea & Salvați Copiii.

Anul trecut, licitațiile pentru brazi au ajuns la sume cuprinse între 500 şi 19.500 de euro.

Bradul meu preferat de anul acesta este semnat de Mihaela Glăvan.

festivalul-brazilor-de-craciun_mamica-urbana2

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


*

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.