Știri
Leave a comment

Hidratarea optima vara

poza

Mulți cred că hidratarea provine doar din consumul de apă și deja strâmbă din nas când aud de 2 litri de apă pe zi. Unii se forțează să consume apă fără să le fie sete. Însă am întâlnit și cazuri în care s-au consumat 4 litri de apă (fără antrenament) și rezultatele au fost diaree și stări de leșin. Una dintre cauzele pentru care pledează doamna dr. Ruxandra Constantina este echilibrul. Acestuia i se adaugă adaptabilitatea. În orice situație, în orice anotimp.

În cadrul workshop-urilor „Cum să ne păstrăm sănătatea pe timpul verii”, organizat de VAVIAN PHARMA, dr. Ruxandra Constantina, medic specialist medicină de familie, apifitoterapie și naturopatie, a atras atenția că odată cu venirea anotimpului cald, organismul uman are nevoie de o hidratare suplimentară, care să refacă pierderile accentuate prin transpirație, apărute ca un mecanism de adaptare împotriva temperaturilor crescute.

Cele mai bune lichide pentru zilele caniculare sunt reprezentate de: apă, limonadă, socată, ceaiurile (asiatice, medicinale) preparate în casă, sucurile naturale de fructe.

Putem consuma și sucuri naturale, preparate în casă, din fructe proaspete, care ne răcoresc (suc de lămâie, de portocale, de grapefruit, cu puțină miere și apă plată sau carbogazoasă) sau suc de rodie, de struguri, de pepene. Benefic este și sucul de cătina, bogat în betacaroten, care ne oferă în plus o protecție contra radiațiilor UV.

Să nu uităm că alcoolul, cafeaua, băuturile dulci din comerț, băuturile carbogazoase ne satisfac doar pe moment setea, în realitate, ele accentuează deshidratarea.

Ceaiul verde, ceaiul alb, ceaiul negru ne hidratează și, în același timp, grație compoziției lor, au efecte tonice și energizante asupra sistemului nervos, înlătură oboseala fizică și psihică; sunt o sursă bogată de antioxidanti care ne apără de radiațiile UV, foarte puternice pe timpul verii. Tot efecte energizante au și ceaiurile de guarana, de mate.

Ceaiurile de fructe (fructe de pădure, căpșuni și fragi, afine, zmeură, coacăze, mure, cătină, lămâi, mandarine, portocale, caise sau fructe exotice) sunt tonice, vitaminizante, energizante și foarte plăcute la gust, motiv pentru care sunt o sursă de hidratare idealaă pentru zilele caniculare. Pot fi consumate și de către copii, de-a lungul întregii zile.

Este bine ca lichidele pe care le consumăm (apă, ceaiuri, sucuri) să fie la temperatura camerei. Este falsă impresia că un lichid rece ne răcorește. Cu cât lichidul pe care îl bem este mai rece, cu atât organismul nostru consumă mai multă energie pentru a restabili echilibrul între temperatura băuturii și cea a corpului nostru, deci va elibera mai multă căldură. În plus, consumul excesiv de băuturi reci poate determina vasoconstricție, deci senzația va fi de încălzire, și nu de răcorire.

Lichidele foarte reci acționează negativ și asupra faringelui, laringelui și produc inflamații la acest nivel, favorizează apariția constipației.

Deci unui organism încălzit îi face bine consumul de lichide la temperatura camerei, eventual putem adauga un cub de gheață.

O problema mult dezbătuta este reprezentată de necesitatea administrării de vitamine și minerale pe timpul verii. Găsiți aici informații despre ce s-a discutat la workshop-ul Hidratarea optimă vara; suplimentele naturale pentru zilele estivale!

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


*

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.