Știri
Leave a comment

Kinderpedia și iVox: O treime dintre părinți folosesc zilnic calculatorul sau smartphone-ul pentru a afla informații de la grădiniță

f10cc6db-dded-4695-a84d-64bac9a63bf0

În decursul lunii iunie 2016, Kinderpedia – prima aplicație românească dedicată interacțiunii între grădinițe și părinți – a derulat, în parteneriat cu institutul de cercetare iVox, o cercetare cantitativă cu privire la comunicarea dintre părinți și reprezentanții grădinițelor – educatori și administratori. Studiul a fost derulat online, la nivel național, cu o marjă de eroare de +/- 2% și a numărat 4.800 de respondenți.

Rezultatele studiului au evidențiat un interes crescut al părinților în ceea ce privește comunicarea cu grădinițele, peste jumătate dintre aceștia (54,8%) declarând că sunt zilnic în contact cu educatoarea. Unul din cinci părinți afirmă că discută cu reprezentanții grădinițelor o dată la 2-3 zile, în timp ce 16,8% comunică săptămânal.

Comunicarea personală, față în față, este folosită în prezent de 90% dintre părinți, următoarele canale de comunicare menționate fiind telefonul și avizierul grădiniței (identificate de 44% respectiv 41% dintre părinții participanți la studiu). Mediile digitale au prins și ele teren în comunicarea dintre grădinițe și părinți, fiind utilizate din ce în ce mai frecvent, mai ales de părinții ai căror copii merg la grădinițe particulare. Aproape o treime dintre părinți folosesc zilnic calculatorul (30%) sau smartphone-ul (29%) pentru a afla informații de la grădiniță. Alți 30% respectiv 24% dintre părinți părinți au afirmat că primesc informații de la grădiniță pe calculator și smartphone cel puțin săptămânal.

În cazul părinților ai căror copii urmează cursurile unei grădinițe particulare, ponderea utilizării mediilor digitale este mai mare: 42% folosesc calculatorul zilnic, în timp ce 41% îl utilizează cel puțin săptămânal pentru a accesa informații de la grădiniță. 43% dintre părinții chestionați afirmă că folosesc zilnic smartphone-ul, în timp ce 32%, cel puțin o dată pe săptămână în relația cu grădinița.

Dintre informațiile pe care le primesc zilnic de la grădinițe, părinții menționează pe primul loc meniu de preparate alimentare (47%). Săptămânal, părinții primesc raportul de activitate de grupă (33,62%), raportul de activitate individuală (29,59%), fișa de observare (21.62%). Multe grădinițe transmit lunar părinților informații privind planificarea activităților extracurriculare (44,54%), evaluarea progresului copilului (43.89%), agenda de evenimente (41,48%), agenda de activități comune părinte-copil (39,41%), resurse educaționale pentru acasă (29.15%).

Utilizarea rețelelor sociale de către grădinițe, deși o tendință în creștere, rămâne un subiect controversat. Conform răspunsurilor a aproape jumătate dintre părinții participanți la studiu (46,23%), grădinița obișnuiește să folosească rețelele de socializare pentru a posta fotografii și clipuri video cu activitatea copiilor. În același timp, întrebați dacă cred că rețelele de socializare sunt un mediu sigur și adecvat pentru a publica date și imagini personale ale copiilor, 77,7% dintre părinți au răspuns că nu.

În ceea ce privește gradul de satisfacție a părinților cu privire la comunicarea cu grădinița, 47% dintre părinții chestionați se declară mulțumiți și foarte mulțumiți de informațiile primite de la reprezentanții grădiniței; în cazul respondenților ai căror copii urmează cursurile unei grădinițe particulare, acest procent este de 57%. Mai bine de jumătate dintre participanții la studiu (51,64%) apreciază că grădinița răspunde prompt și foarte prompt solicitărilor lor; în cazul părinților care și-au înscris copiii la grădinițe particulare, ponderea este de 66%.

Educatoarele se bucură de cel mai mare nivel de încredere din partea părinților (77%). Cu toate acestea, mai puțin de jumătate dintre părinții chestionați (47,6%) au afirmat că au încredere multă și foarte multă sistemul de învățământ preșcolar, în general.

Majoritatea părinților (82%) sunt interesați să folosească o aplicație pentru desktop și smartphone care să le faciliteze accesul la informații despre activitatea copiilor de la grădinită. 95% dintre respondenți au afirmat că sunt dispuși să plătească suplimentar pentru a beneficia de un astfel de serviciu: 57% ar aloca între 10 și 20 lei lunar, 36% ar fi dispuși să plătească între 20 și 50 de lei pentru a beneficia de o astfel de aplicație.

Unul din 10 participanții la studiu a aflat despre Kinderpedia și știe că este o platformă dedicată interacțiunii între grădinițe, educatori și părinți; în rândul părinților ai căror copii merg la grădinițe particulare, ponderea celor care știau despre Kinderpedia este de 2 din 10.

Între facilitățile pe care și le-ar dori de la o aplicație dedicată interacțiunii cu grădinița, peste 50% dintre respondenți au menționat: vizualizarea realizărilor zilnice ale copilului, agenda individuală pentru orarul activităților zilnice, un calendar interactiv pentru evenimente, galerie securizată pentru imagini și clipuri video cu copiii, posibilitatea de a ține legătura cu educatoarele printr-un modul de chat. Părinții ai căror copii merg la grădinițe particulare au menționat și posibilitatea de a plăti prin intermediul aplicației serviciile grădinitei (37%).

“Deschiderea cu care părinții întâmpină Kinderpedia ne entuziasmează și ne motivează să dezvoltăm și să promovăm în continuare această o soluție digitală interactivă care vine în întâmpinarea nevoii de dialog și de colaborare între personalul grădinițelor și părinți. În lunile ce urmează, vom derula, împreună cu câteva grădinițe inovative din București și Cluj, un studiu de caz care să nuanțeze calitativ rezultatele studiului derulat în această vară și să ne aducă informații noi despre modul în care educatorii și părinții folosesc noile tehnologii în comunicarea de zi cu zi.” a comentat Daniel Rogoz, CEO si fondator Kinderpedia.

Despre Kinderpedia

Kinderpedia este o soluție digitală interactivă care aduce împreună grădinițele, educatorii și părinții pe aceeași platformă.

Lansata in aprilie 2015, Kinderpedia este un instrument inteligent care ajută educatorii să comunice mai eficient cu părinții, să păstreze o evidență organizată a tuturor datelor importante despre copii, cât și un istoric al activității acestora. Pentru părinte, aplicația este o fereastră către cele mai relevante informații referitoare la ce a făcut copilul la grădinița: dacă a mâncat, dacă a dormit, dacă a fost bine dispus, cum s-a implicat în activitățile zilei. Kinderpedia este disponibilă și sub formă de aplicație pentru părinți, compatibilă Android și iOS. Nu în ultimul rând, platforma este foarte utilă administratorilor de grădinițe, pentru că pot accesa cu ușurință rapoarte de prezență, rapoarte cu privire la activitatea educatorilor, dar și situații financiare. http://www.kinderpedia.co/welcome/

Despre iVox

Folosind platforma iVox afli cele mai importante informații despre potențialii tăi clienți. Studiul de piață online este un instrument de marketing extrem de eficient prin intermediul căruia ajutăm companiile să descopere percepțiile publicului, satisfacția și loialitatea consumatorilor, vizând propriile servicii sau produse.

Sondajele iVox sunt realizate pe baza obiectivelor furnizate de clienții noștri, iar produsul final este un raport de cercetare realizat de specialiști în sociologie și marketing. http://www.ivox.ro

Comunicat de presă

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


*

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.