Inspir și expir
comments 3

Momentul meu de this is it

14694717_10153960832337043_455462769_n

Fix acum o săptămână a venit acasă un kinetoterapeut ca să îmi rezolve un mușchi chinuit de torticolis de doi ani de zile. Nici nu a apucat să pună mâna pe mine, că mi-a zis clar că am un viciu de poziție care a dus deja la hiperlordoză cervicală și scolioză, că am vertebrele tasate de la lipsa de hidratare, inflamare a mușchiului afectat de torticolis, bilă agitată (de asta nu știu cum și-a dat seama) și carență de minerale.

Sub ochii mei cât cepele și inima cât un purice, mi-a făcut acupunctură pentru torticolis. Nu doare, pe cuvânt. În unele locuri se simte o ușoară înțepătură, în aletele, deloc. Acele sunt atât de fine și de subțiri că se îndoaie. Apoi mi-a zis că vrea să îmi facă acupunctură și pentru bilă. Era too much pentru mine, dar ca să nu par o fricoasă, am acceptat. Îmi doream o rezolvare rapidă a problemelor cu bila, pe care le am de vreo 15 ani, mai ales că tocmai ce avusesem o criză în urmă cu o săptămână. În timp ce îmi infigea acele, a ajuns la concluzia că sunt ceva probleme cu tiroida, cu splina și o dereglare hormonală.

Mi-a spus clar că este nevoie să fac o schimbare pentru că pe acest drum coloana se va face țăndări, iar eu voi ajunge la epuizare din cauza lipsei de somn odihnitor. După ce m-am gândit și răzgândit o zi întreagă, am ajuns la concluzia că prefer ca fetele mele să aibă o mamă sănătoasă decât una bolnavă. Zilele trecute v-am povestit aici despre ce fac pe partea de oboseală și somn.

Astăzi vă spun ce fac pentru viciul de poziție și pentru coloană. Câțiva medici m-au sfătuit încă din primăvară să nu mai alerg până nu îmi îndrept coloana. Eu am ales alergatul în anii trecuți pentru că preferam aerul curat și îmi plăcea să fiu eu cu mine, centrată pe interiorul meu, practicând totodată mindfulness-ul, decât să împart o sală de aerobic cu mai multe persoane, în aer închis. În continuare îmi doresc multă lumină, spațiu și aer curat, conectare cu mine însămi, conștientizare a corpului meu, a mușchilor, a respirației.

Așa că m-am orientat către Pilates. De la Pilates Zen Studio am afat că “Pilates este un sistem de exerciții fizice, numele acestuia fiind dat de numele inventatorului: Joseph Pilates. J. Pilates, sportiv german, care s-a confruntat cu diverse probleme de sănătate încă din copilarie, a fost inițiat de tatăl său gimnast, în lumea sportului. În cariera lui de sportiv, acesta a realizat că stilul de viață modern, postura greșită și respirația incorectă duce la probleme grave de sănătate. El a studiat yoga și mișcările animalelor și a inventat astfel o serie de exerciții care să combată probleme de sănătate precum durerile de spate, dar și să tonifieze musculatura și să corecteze postura corpului.

La început, cei care încercau exercițiile lui Joseph Pilates erau balerinii și dansatorii profesioniști (fie pentru recuperare după accidentări, fie pentru creșterea performanței), dar imediat ce rezultatele au început să apară, tehnica a fost preluată în toată lumea. Joseph denumea tehnica lui „Contrology”, adică exerciții prin care mintea preia control absolut asupra corpului, în echilibru perfect cu sufletul, considerând că sănătatea psihică și fizică sunt în strânsă interdependență. Pe lângă exercițiile inventate de Pilates, acesta a inventat și aparate cu arcuri, scripeți și bări cu ajutorul căruia să se realizeze exercițiile. Așa a luat naștere pilates reformer, scaunul de pilates și altele.

Joseph spunea că problema durerilor lombare poate fi eliminată prin formarea unui corset muscular care să susțină coloana. Prin corectarea posturii, eliminarea tensiunilor acumulate și întărirea mușchiilor principali precum mușchii pelvieni, oblici, abdominali transversali și multifidus, durerile de spate dispar.”

Știam că lucrează mușchii în profunzime, mai ales pe cei din zona abdominală și că Pilatesul corectează postura. După un an de căutări, am ales Pilates reformer.

14686325_10153960828762043_1453100820_n

De ce am ales Pilates Zen Studio? În primul rând pentru că ședințele se fac individual și deci personalizat, ceea ce mi se pare esențial atunci când ai o problemă de sănătate pe care vrei să o rezolvi. Apoi pentru reformer, patul acela special la care exercițiile par ușoare, dar vă asigur că nu sunt. Se lucrează pe ritmul natural al respirației, exercițiile nu se fac în forță, ci foarte controlat și conștient. Mihaela Mutu, instructoarea de Pilates, este mereu atentă la postura corpului meu și mă corectează mereu. Ea m-a învățat ce înseamnă să stai drept, că nu este postura aceea arcuită, cu fundul în spate, ca rața, cum obișnuim să facem când cineva ne spune stai dreaptă. Umerii, bazinul și abdomenul sunt piesele esențiale în corectarea posturii. Se lucrează inclusiv pe îmbunătățirea echilibrului, a coordonării și a respirației. Totul este zen și calm, însă simți că lucrezi, iar a doua zi ai febră musculară. Îmi place tare mult partea de final cu stretching și un început de meditație care te aduce în centrul ființei tale și pleci echilibrat atât fizic, cât și psihic și energetic.

14741077_10153960683432043_1365043918_n

De la Pilates Zen Studio citire:

  • Exercițiile de pilates lucrează mușchiul din interior, spre exterior, rezultatele venind poate un pic mai lent, dar mult mai eficient. La pilates, asa cum și Joseph spunea „în 10 ședințe începi să te simți altfel, în 20 de ședințe vezi schimbări la corpul tău și în 30 de ședințe văd și ceilalți cum s-a schimbat corpul”.
  • În timpul Primului Război Mondial, J. Pilates ajuta răniții din război să se recupereze mai repede.
  • Pilates conține un sistem de peste 600 de exerciții în lucrul cu salteaua sau cu aparatele.
  • Exercițiile de pilates sunt menite să angreneze întregul corp.
  • Exercițiile de pilates sunt recomandate și femeilor însărcinate.
  • Peste 25 de milioane de oameni practică pilates printre care campioni olimpici, fotbaliști, modelele Victoria’s Secret, cântăreți și actori de la Hollywood precum Lady Gaga și Madonna.

14741140_10153960826507043_749802147_n

Beneficii:

  • Crește forța musculară
  • Coordonare și elasticitate
  • Echilibru static și dinamic
  • Corectare postură și grație
  • Dispariția sau atenuarea durerilor de spate
  • Abdomen plat și spate puternic
  • Fese și coapse tonifiate
  • Flexibilitate și control asupra corpului
  • Echilibru
  • Stare de bine

14657802_10153960831167043_1592525648_nPe lângă Pilates reformer, merg la înot, deocamdată o dată pe săptămână, cu dorința arzătoare de a merge de două ori pe săptămână. Acolo pun în mișcare toți mușchii și calmez mintea bine de tot. Este ca o terapie care îmi priește de minune. Nu reușesc să mă înțeleg de ce am întrerupt mai bine de 1 an mersul la piscină. De fapt știu: copii mici, campanii, articole, evenimente. Însă iată, încă o dată, că ceea ce pare clișeu este de fapt un mare adevăr, este mai ușor să previi, decât să tratezi.

Vă țin la curent cu evoluția coloanei și vă recomand să nu fiți delăsători cu sănătatea, așa ca mine.

Text: Ana Nicolescu

3 Comments

  1. Ana, instructoarea de Pilates e kinetoterapeut? Am si eu foarte mari probleme cu spatele si as vrea de anul viitor sa ma apuc si eu de ceva care sa ma ajute.

  2. Alexandra says

    Ai putea, te rog, să dai mai multe detalii despre kinetoterapeută? Unde o găsim, nume. Pare f pricepută. Și eu am probleme în special cu coloana cervicală și mă interesează.

  3. Ana Nicolescu says

    Kinetoterapeutul este un domn, cel despre care spun că mi-a făcut acupunctură. Este extrem de priceput, îl știu de mai mulți ani și are numai pacienți mulțumiți. Îl recomand cu mâna pe inimă. Il cheamă Marcel Drăguș: http://sanavitconsult.com/marcel-dragus/.

    Mihaela de la Pilates Zen Studio este și ea foarte pricepută, dar este instructor de Pilates, nu kinetoterapeut.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


*

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.