Inspir și expir
comments 4

Remodelare pentru sănătate la Revvolution

La începutul lunii februarie am început să-mi pun serios problema (ca și acum un an de altfel) a celor 8 kilograme în plus. Am nevoie de remodelare. Anul trecut a fost unul provocator pentru mine, cu multe schimbări și mult consum emoțional și energetic. Așa că partea de sport a fost prima neglijată. Mulți mi-au zis să nu-mi fac probleme că nu arăt inestetic. Dar problema nu era (in)estetica, ci sănătatea.

Simțeam fiecare gram în plus și lipsa exercițiului fizic când:

– mai apucam să alerg dimineața prin parc. Genunchii dureau tare.

– o duceam pe Julie somnoroasă, dimineața în brațe până la grădiniță.

– făceam fandări sau genoflexiuni. Articulațiile strigau de nedreptate.

– o înfășuram pe Măriuca într-o pătură și voiam să o trag după mine pe parchet cu trenul-clătită. Nu mai aveam deloc rezistență.

– răceam și corpul nu avea puterea necesară să lupte. Și răceam din ce în ce mai des, semn că metabolismul încetinise și automat imunitatea era cam la pământ.

– nu mă mai odihneam bine. Somnul nu era odihnitor.

Așa că în prima săptămână din februarie m-am înrolat în programul Revvolution. Îi spun program, nu sală, pentru că este un proiect, un concept integrat menit să le remodeleze corpul, dar și obiceiurile celor are aderă la el și se țin de treabă.

Înainte de a începe antrenamentele, mi-au cerut analize de sânge. Apoi am fost la evaluare cu Valentin Vasile, creatorul acestui concept, specialist în nutriție sportivă și trainer de fitness. Fac o paranteză și spun că fitness mi se pare un termen insuficient pentru ce se întâmplă la clasele de la Revvolution. Revin. Evaluarea a constat într-o discuție despre obiceiurile mele alimentare și cele sportive. M-am urcat apoi pe Tanita, un fel de (puțin spus) cântar, de fapt un instrument de măsurare al întregului corp care oferă înformații despre:

– greutatea corporală totată

– Masa musculară

– grăsimea viscerală

– cantitatea de apă

– Densitatea osoasă

– vârsta metabolică

Conform vârstei și înălțimii mele, eram în grafic ca greutate totală. Însă masa musculară și grăsimea erau în disproporționate. La vârsta metabolică stăteam bine, aveam 29 de ani. Cu 8 ani mai puțin decât vârsta mea reală.

Am primit un meniu pe o lună

Pe baza analizelor, a măsurătorilor și a preferințelor mele alimentare, am primit un meniu personalizat, făcut de Tania Fântână, nutriționistul Revvolution. Meniul cuprinde 3 mese principale și 2 gustări. Plus o listă cu ce alimente pot înlocui ceea ce nu am în casă sau nu găsesc la supermarket sau nu îmi place. M-a bucurat varietatea alimentelor și m-a mirat faptul că aveam în meniu prosciutto crudo, ouă, iaurt, carne din toate categoriile.

Eu anticipam un meniu auster și mă pregăteam să înfrunt senzația de foame și de plictiseală. Nu a fost așa. Dimpotrivă. Am simțit că e așa de multă mâncare, încât am înjumătățit porțiile. Eram convinsă că mă voi îngrășa. Așa că m-am mobilizat la orele de sport să trag tare și să rezist la toate exercițiile ca să slăbesc.

Ce s-a întâmplat în realitate?
  • Am învățat să fac asocieri alimentare corecte și să mănânc cât mai simplu: friptură cu salată, ou fiert/prosciutto crudo cu roșii cherry, hummus cu ardei kapia, măsline verzi cu morcovi, dovlecel cu ardei gras, părunjel și năut/quinoa etc.
  • M-am disciplinat ca program de mese. Am învățat să mănânc puțin, corect și la intervale oarecum fixe.
  • Am aflat că pot să îmi iau la mine pachetul de prânz și două gustări. Ceea ce eficientizează mult bugetul și nu te abate de la program.
  • În prima săptămână când am fost la cumpărături, am luat cam 80% din ingredientele pe o săptămână. Pe restul le mai aveam prin casă. Am plătit 100 lei. Am porționat carnea pe pachete și le-am pus la congelator. Am avut cam două săptămâni din ce am cumpărat (pui, porc, vită). Peștele îl cumpăram proaspăt. Apoi mai dădeam în jur de 50 de lei cam la 10 zile pe ingrediente: iaurt, kefir, mozzarella, roșii cherry, prosciutto crudo, varză, dovlecel, mărar, pătrunjel, avocado, ouă etc.

  • M-am convins că în programul de slăbire, 80% ține de nutriție, 20% de sport
  • Am slăbit 2 kg în 4 săptămâni, vârsta metabolică a scăzut de la 29 de ani la 26.
  • Nu am avut deloc în meniu: paste făinoase, pâine, dulciuri
  • Nu am trasformat meniul într-o obsesie. Am avut 20% abateri, care au constat în dulciuri.

Cum sunt antrenamentele?
  • Întotdeauna altfel, așa că nu apuci să te plictisești
  • Există două tipuri de antrenament, se alternează: circuit și bodyworkout
  • Se lucrează în principal cu greutatea corpului și se pune mare accent pe executarea corectă. Este mai eficient să faci câte exerciții poți în varianta ușoară, dar corect executate, decât să faci toată seria în poziții incorecte. Principalul motiv este riscul de accidentare.
  • Aproape toate exercițiile au varianta ușoară și varianta grea. Alegi ce poți face, dar ești încurajat să poți mai mult.
  • E mult cardio (cel puțin așa mi se pare mie), ceea ce e bine pentru mine că am observat că cele mai bune rezultate le-am avut la cardio, de-a lungul timpului.

Bonusuri:
  • Antrenamente filmate pe care le poți face acasă. Asta mă va ajuta când plec vara la munte cu copiii, o lună jumate.
  • Plan de recuperări dacă lipsești de la o oră. Clasele au un anumit număr de oameni, care nu se depășește pentru că exercițiile de tip circuit sunt gândite pe rânduri de câte 4 persoane, respectiv câte două perechi.
  • Seminarii de psihonutriție.
  • Biodinamica mișcării – seminar în care înveți cum să execuți corect mișcările
  • Comunitate online în care sunt share-uite informații despre desfășurarea orelor, orarul recuerărilor, lansări de carte, variante de mese sănătoase, plus posibilitatea de interacțiune cu ceilalți participanți și cu trainerii Revvolution.
  • Membrii echipei răspund la toate solicitările extrem de rapid și cu foarte foarte mult bun simț.
  • Sala, vestiarul, băile și dușurile sunt extrem de curate.
Iubiți-vă corpurile. Respectați-le. Onorați-le.

Eu am abonament la Revvolution până în aprilie inclusiv, așa că voi reveni cu postări despre (re)evoluția mea cu numărul de kilograme. Aș vrea să subliniez foarte clar faptul că slăbitul nu este o zbatere la nivel fizic. Pentru ca efectele să fie de durată, schimarea trebuie făcută în profunzime, la nivel de gând, de emoție. Sportul nu e ceva adiacent nouă, nu este ca un apendice la ceea ce suntem. Mișcarea este parte din noi și așa ar trebui să o privim. Să acceptăm că e parte integrată nouă. La fel și alimentația. Este nevoie să credem că organismul nostru are nevoie de hrană, nu de mâncare și să alegem să îi dăm corpului nostru acei nutrienți de care are nevoie pentru o dezvoltare sănătoasă, echilibrată și armonioasă. Iubiți-vă corpurile. Respectați-le. Onorați-le. Nu este o chestiune de suprafață. Veți reuși să treceți de la un simplu concept la profunzime, atunci când vă veți da voie și veți avea curaj să vă cunoașteți. Abia atunci vă veți putea iubi din interior. Și automat vă veți iubi și corpul.

Text: Ana Nicolescu

4 Comments

    • Ana Nicolescu says

      O să îți placă la nebunie. Și o să ți se potrivească.

  1. Alina says

    Îmi place mult ultimul paragraf. Programul funcționează doar dacă persoana care îl străbate se iubește pe sine îndeajuns să își dea seama că are nevoie de schimbarea stilului de viață, a concepțiilor despre nutriție și sport și a obiceiurilor păguboase dobândite de zeci de ani uneori. Te îmbrățișez!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *