Inspir și expir
comments 6

Blogger influent pe zona de parenting la E-Fluent5. Paris 2016. Mămica Urbană

Prima oară când am văzut Parisul a fost la 16 ani. Eram cu autocarul într-o excursie cu școala în drum spre Renteria, Spania, pentru un schimb de experiență cu elevii unei școli de acolo. Era prima oară când nu simțeam dorul de părinți. Pentru că eram îndrăgostită. Atunci nu am văzut Parisul într-un mod conștient. Pluteam în visare.

Parisul este la fel de luminos, ordonat și impunător ca acum 7 ani când l-am văzut pentru a doua oară cu cel de care eram îndrăgostită la 16 ani. Atunci am vizitat mult. Mergeam pe jos de dimineața până seara și admiram tot ce ne plăcea: muzee, case memoriale, poduri, turnuri, străzi, cafenele, metrou, parcuri etc. Am savurat diverse soiuri de vinuri, foie gras și brânză. Visarea nu își mai găsea locul în mine. Se transformase în realitate.

Săptămâna trecută am vizitat pentru a treia oară Parisul la invitația revistei Parole de Mamans, ca blogger influent pe zona de parenting. Împreună cu Tily Niculae (www.tilyniculae.eu), Ana Maria Mitruș (www.meseriadeparinte.ro), Cristina Ologeanu (www.blogulmamei.ro), Daniel Osmanovici (www.tataincepator.ro), Robert Diaconeasa (www.daddycool.ro) și Dan Cruceru (www.taticool.ro) am format #TeamRomania la E-Fluent5, cea mai mare întâlnire a bloggerilor internaționali de parenting.

O parte din #TeamRomania. De la stânga la dreapta: Daniel Osmanovici, Cristina Ologeanu, Ana Maria Mitruș, Ana Nicolescu, Dan Cruceru

O parte din #TeamRomania. De la stânga la dreapta: Daniel Osmanovici, Cristina Ologeanu, Ana Maria Mitruș, Ana Nicolescu, Dan Cruceru

Mereu am crezut că pentru a fi influent (în orice domeniu) este nevoie de un vis bine și tare spus, de multă muncă, determinare, curiozitate și de un strop de noroc. Iar eu le-am avut pe toate. Și sunt extrem de recunoscătoare tuturor celor care mi-au oferit experiențele necesare (nu doar pozitive) pentru a ajunge cine și ce sunt eu acum.

Pentru a înțelege de ce mă consider norocoasă și sunt recunoscătoare, o să vă spun câteva statistici făcute publice la E-Fluent5.

În lume:
  • Există 3 500 000 000 de utilizatori de internet. O creștere de 10% pe an
  • Una din două persoane folosește internetul
  • 45% dintre utilizatorii de internet vizitează în mod regulat blogurile
  • Există 200 milioane de bloguri
  • 3 000 000 de bloguri sunt create în fiecare lună
  • 60 000 de articole sunt publicate în fiecare minut

Rolul nostru la această întâlnire a fost de a intra în contact cu brand-urile locale și/sau internaționale în cadrul unei expoziții la Carreau du Temple și de a vorbi despre ele dacă rezonau cu noi.

Ce mi-a plăcut:
  • Tema de anul acesta a fost iubirea. Deși poate unii consideră că tema aleasă sună clișeistic și redundant pentru Paris, eu m-am bucurat de alegere. Consider că este momentul să ne trezim și să ne dăm seama că singura problemă a omenirii este lipsa de dragoste. La Carreau du Temple ea a fost reprezentată grafic și fizic în diferite moduri:

e-fluent5_mamica-urbana_love

e-fluent5_mamica-urbana_love-1jpg

e-fluent5_mamica-urbana_love-4jpg

  • Spațiul expozițional – extrem de luminos, cu tavan parțial din sticlă, cu aerul arhitectural parizian, cu îmbinări calde de lemn natur și fier.

e-fluent5_mamica-urbana6

  • Unele standuri ale expozanților, care au creat o poveste sau o stare în jurul produselor, cu un anumit setup

e-fleunt5_mamica-urbana12

  • Faptul că standurile nu erau înghesuite, lipite unul de altul
  • Între standuri erau mese, scaune și apă plată, locuri unde să stai de vorbă sau să te decizi încotro o apuci.

e-fleunt5_mamica-urbana10

  • Erau workshop-uri la care speakerii vorbeau la microfon, însă nu se auzeau în întreaga încăpere chiar dacă era open space, ci doar în acel loc
Ce am constatat:
  • Brand-urile expozante nu vindeau produsele la târg. Dacă îți plăcea ceva nu puteai să cumperi. Nu am înțeles această politică și inițial am crezut că noi, românii, facem mai bine. Apoi m-am gândit că eu compar un sistem și un context social cu altul. Și nu este eficient să fac asta. Probabil că pentru francezi scopul nu este vânzarea, ci imaginea, participarea la o astfel de expoziție, contactul cu bloggerii, aducerea brand-ului și a reprezentanților lui printre oamenii de rând și presă.
  • Reprezentanții unor brand-uri nu știau (da)că produsele lor sunt și pe piața din România.
Ce mi-ar fi plăcut:
  • Mai multe workshop-uri în care să împărtășim din experiența noastră de părinți bloggeri într-o anumită țară. Daniel Osmanovici a avut o astfel de prezentare alături de alți 3 bloggeri din alte țări și am fost tare mândri de el.
  • Mult mai mult networking. Am mers la Paris cu intenția de a afla cum este viața de blogger în alte țări. Am aflat lucruri concrete tot de la românii noștri stabiliți de 10 ani în Franța.

Apreciez efortul pe care întreaga echipă Parole de Mamans, în frunte cu Sophie Gervais, l-a depus pentru a aduce 600 de bloggeri din întreaga lume la cea de-a 5-a ediție E-Fluent. Aceasta este prima ediție la nivel internațional.

Am fost cazați la Saint James Albany, un hotel spa de 4 stele, situat în apropierea muzeului Louvre. Totul minunat: locație, curățenie, discreție, mai puțin wi-fi care a cedat din cauza numărului mare de utilizatori.

e-fluent5_mamica-urbana2

Transportul a fost asigurat prin intermediul agenției Selectour Afat.

Fiecare grup de bloggeri a avut un coordonator. În cazul nostru, Cristina Hermeziu, jurnalistă și traducătoare, ne-a ghidat și ne oferit toate informațiile necesare pentru ca noi să ne simțim bine, în siguranță și apreciați. I-am pus Cristinei aceeași întrebare pe care le-o pun tuturor românilor stabiliți în alte țări: Ce se vede bine la România din afară? Mă surprinde, de fiecare dată, cum toți găsesc lucruri extrem de interesante pe care noi nu le vedem și implicit nu le apreciem. Cristina mi-a spus că zona culturală este foarte activă în România.

Cu Cristina ne-am întâlnit în prima seară, la Gală, când organizatorii ne-au pregătit o plimbare pe Sena cu un vapor. A doua zi am fost împreună la Carreau du Temple, iar pe seară ne-am plimbat pe străzi și prin librării ludotecă. Mulțumesc, Cristina, pentru toate dialogurile noastre și pentru energia ta bună.

e-fleunt5_mamica-urbana3

În ultima zi, am avut program de voie, așa că am fost la galeriile Lafayette. O minunăție de spectacol de lumini și culori, de decoruri ingenioase și de prețuri exorbitante. Apoi am făcut terapie cu soare, cafea, ceai sau suc, după caz, pe terasa de pe acoperișul galeriilor.

lafayette1

Așa s-au încheiat cele 3 zile petrecute la Paris, orașul cochet și pregătit de sărbătoare, pe care l-am redescoperit cu sufletul și cu mintea de acum. Cum s-a văzut experiența E-Fluent5 prin ochii colegilor mei, vă invit să citiți la Ana Maria Mitruș, Cristina Ologeanu, Dan Cruceru, Robert Diaconeasa, Daniel Osmanovici.

Concluzia cu care am rămas după cele 3 zile:

e-fluent5_mamica-urbana_love-2jpg

Text: Ana Nicolescu

6 Comments

  1. Pingback: #efluent5, prima mea experienta internationala de blogging

  2. Pingback: Pilates Reformer pentru durerile de spate și viciile de postură

  3. Pingback: Cum au fost selectați cei 7 bloggeri pentru întâlnirea bloggerilor internaționali de la Paris

  4. Pingback: Cum e să fii blogger în Italia? Interviu cu Sabina Frauzel, The Swinging Mom

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *