Bounty Fair, un eveniment de shopping creativ despre magie și recunoștință

Bounty fair este un eveniment de shopping creativ și pe 14 și 15 decembrie își deschide porțile la Casa Universitarilor pentru a 44-a ediție. Da, ați citit bine, a 44-a ediție de expunere a artiștilor români și de susținere a antreprenoriatului românesc. Astăzi stăm de vorbă cu Adrian Aron despre misiunea Bounty Fair de a elimina prejudecata că la noi nu se poate trăi din artă.

Ce înseamnă să organizezi un târg cu antreprenori români? Ce eforturi depuneți, de când vă apucați de organizare?

Adrian Aron: A organiza un astfel de târg este pentru noi o mare provocare, responsabilitate și un exercițiu uriaș de a lua deciziile care să pună într-o lumină bună o așa plajă largă de antreprenori. După fiecare ediție tragem linie și reanalizăm situația atunci, la cald, pentru că e cel mai bun moment pentru a pune bazele ediției care urmează. Pentru noi cel mai important este conceptul, povestea fiecărei ediții – aceasta este bine să vină în tihnă și de aceea este prima pe listă, iar de acolo căutăm modalitățile prin care se poate realiza. Bineînțeles că ne lovim uneori și de bariere, dar încercăm să ne păstrăm entuziasmul.

Cum selectați artiștii? Sunt alții de la an la an sau cei care au fost în anii trecuți revin?

Adrian Aron: În primul rând, trebuie să se vadă cu ochiul liber că articolele, sau măcar parte din ele, au fost lucrate într-un atelier și nu într-o fabrică și că în producerea lor se regăsesc procedee originale și materiale de calitate. Contemporaneitatea și inovația sunt iarăși aspecte pe care le luăm în calcul.  Uneori însă, din cauza spațiului limitat, se întâmplă să fim nevoiți să refuzăm artiști pe care ne-ar fi plăcut să-i avem alături. Unii vin o singură dată, alții revin cu colecții noi, este un mix special de branduri vechi și noi.

 

La câta ediție Bounty Fair sunteți? Ce ați învățat de la o ediție la alta?

Adrian Aron: Bounty Fair, ca și eveniment de shopping creativ, este la incredibilul număr de 44 de ediții. În cadrul lui am participat inițial ca și creatori cu proiectul Fairies’Touch (atelier de hăinuțe pentru copii), iar după ediția cu numărul 41 s-a ivit oportunitatea de a prelua organizarea acestui târg, deci tehnic, în formula actuală avem doar două ediții în spate, dar suntem foarte aproape de o a treia.  Norocul nostru este că o avem cu noi, din vechea echipă, pe Camelia, care poartă experientă a 20 și ceva de ediții. Edițiile noi vin la pachet cu oameni noi, provocări noi și multe dorințe pe care uneori trebuie să le amânăm.

 

Care sunt crezul și misiunea acestui târg?

Adrian Aron: Credința noastră este că România are un potențial artistic și creativ uriaș, iar misiunea noastră  este să contribuim la eliminarea prejudecății că la noi nu se poate trăi din artă.

 

Ce obstacole ați avut de trecut cu Bounty Fair de-a lungul anilor?

Adrian Aron: După cum spuneam mai devreme, în formula actuală existăm doar din vară, însă din cele auzite parcursul Bounty Fair a fost ca o călătorie palpitantă cu câteva provocări.

Sunt românii pregătiți să cumpere cadouri cu sens de la artiști?

Adrian Aron: Avem nevoie de frumos în jurul nostru în cele mai largi sensuri, avem nevoie să fim inspirați și să găsim lucruri cu care să ne identificăm, cu atât mai mult cu cât sunt autohtone, iar vizitatorii noștri și ai celorlalte târguri de profil demonstrează asta la fiecare ediție. Numărul celor interesați de produse gândite și concepute local a crescut de la un an la altul și suntem încrezători că oamenii devin din ce în ce mai conștienți de necesitatea unei shimbări de perspectivă, de o reorientare către piața locală și susținerea artiștilor/producătorilor autohtoni.

 

Cine vine la târg, sau corporatist spus, care este profilul cumpărătorului?

Adrian Aron: Cei care ne vizitează sunt în general interesați de povestea din spatele creațiilor, de procesul de lucru, de materialele folosite și chiar de etica pe care brandul o promovează.  Sunt, de asemenea, persoane interesate de produse unice sau în serie foarte mică, produse personalizate.

Ce le oferiți vizitatorilor pe lângă produse autohtone?

Adrian Aron: Bounty Fair e mai mult decât shopping- oferă experiența unui eveniment prin activitățile conexe care au loc. Vreme de două zile ne propunem să creem un spațiu în care creativitatea să aibă prioritate, fie că e vorba de un concert, o piesă de teatru, de ateliere creative, ca oamenii să guste din aceste inițiative și, împreună, să susținem dezvoltarea lor. Am avut în cele două ediții anterioare pe care le-am organizat bucuria de a îi avea alături pe Alina Manole, Dan Byron, Ioana Chicet-Macoveiciuc și Trupa de teatru Sufletos și sperăm ca pe viitor să putem atrage și susține și artiști la început de drum.

 

Este un târg child friendly? Ce ați pregătit pentru copii?

Adrian Aron: Pe copii îi considerăm mici artiști și le pregătim de fiecare dată o secțiune de ateliere variate, colorate și care să-i familiarizeze cu diferite tehnici de creație. Asta pe lângă standurile cu jucării, hăinuțe și surprize dulci de prin târg.

 

Ce vă doriți să se întâmple anul acesta pe 14-15 decembrie la Bounty Fair #Înăuntru? Care ar fi cel  ai frumos vis pentru ediția asta?

Adrian Aron: E mult lucru dacă ne dorim să fie magic?

Da, în primul rând ne dorim să reușim să creăm aceea atmosferă de sărbători care încălzește chiar și cea mai rece clădire, să fie un fel de Crăciun al pasionaților de design, arts and crafts și nimeni să nu plece fără să fie convins că are cel mai inspirat cadou, de la conținut până la ambalaj.

Și ar mai fi ceva, un aspect mai practic, ne-am dori să vină cât mai mulți oameni pentru că, începând cu această ediție, ne-am propus ca 20% din valoarea biletelor de intrare încasate să meargă către o cauză umanitară și, cum este luna cadourilor, bănuții vor merge de data aceasta către Asociația Hand2Hand, care în cadrul proiectului social Scrisoare către Moș Crăciun, va achiziționa cadouri pentru copiii mai puțin norocoși. În două cuvinte, ne dorim ca această ediție să fie despre magie și recunoștiință.

Text: Ana Nicolescu

S-ar putea să-ți placă și

Lasă un răspuns

Your email address will not be published. Required fields are marked *

* Bifați căsuța de selectare GDPR

  • Acest formular îți colectează numele, e-mailul și conținutul, pentru a putea urmări comentariile plasate pe site. Pentru mai multe informații, consultați politica noastră de confidențialitate, unde veți primi mai multe informații despre unde, cum și de ce stocăm datele dvs.