Marti, 8 iulie 2014. Social Media for Parents la Howard Johnson. Atmosfera frumoasa, luminoasa, radioasa, toata lumea binedispusa, m-am simtit in largul meu, am socializat, am facut schimb de carti de vizita, mi-a placut din punctul asta de vedere. Si acum o sa iau pe rand speakerii, doar pe cei care au avut impact asupra mea.
Urania Cremene (ca de obicei, frumoasa, sigura pe ea) a deschis prima parte a conferintei, cea despre parenting, si a vorbit despre de ce sunt sanse mari ca nici copiii nostri sa nu devina prosperi. Am retinut unele lucruri pe care le stiam, dar nu mi-a stricat sa le mai aud inca o data, altele la care nu ma gandisem din perspectiva expusa de ea.
– Avem sansa fabuloasa de a ne reinventa, de a pastra ce a fost bun de la parintii nostri si de a da la o parte ce nu a fost ok.
– Prosperitate = stare de bine pe toate planurile.
– Prosperitate financiara. Avem tendinta de a aseza banii in partea neagra a povestii, ca doar banu’-i ochiul dracului. Insa daca nu ii valorizam acestia se duc. Urania ne incurajeaza sa vedem banii ca pe un schimb intre ceea ce ofer eu (bunuri/servicii) si cel care are nevoie de ceea ce produc eu. Cu cat este ma valoros ceea ce fac, cu atat cel care are nevoie de produsul meu, va plati mai mult. Mi-a prins extrem de bine sfatul asta pentru ca am tendinta sa ma devalorizez, ca sa zic asa, din acest punct de vedere.
– Mituri despre bani:
- Pentru a face bani, trebuie sa faci ceva ilicit.
- Nu poti sa ai si bani si sa fii si o fiinta spirituala.
- Daca fac ceva cu placere, nu imi vine sa cer bani. It’s sooo me J.
- Pentru a reusi iti trebuie noroc.
– Sfat Urania: Daca tu nu te valorizezi, nici ceilalti nu te valorizeaza! Nu-i incurajati pe copii sa se duca spre cariera pentru bani. Daca nu faci ceva zilnic cu pasiune, nu atingi excelenta.
– Prosperitate fizica. Mit: daca nu simt nicio durere si nimic nu ma supara, inseamna ca sunt sanatos. Adevar: Starea de sanatate inseamna energie, lipsa oboselii, elan. Nu e ceva din afara care ne imbolnaveste, tine de alegerile pe care le facem. Da, total de accord, am deschis ochii de curand pe acest principiu.
– Mit: Bolile se trateaza cu medicamente.
– Mit: Oricum nu conteaza ce mananc, la ce chimicale sunt in toate cele.
– Prosperitate intelectuala. Mit: Fiecare om se naste cu un IQ si nu e nimic de facut in acest sens. Adevar: Este vorba, de fapt, despre cum iti folosesti creierul si cum iti pun altii eticheta. Oamenii devin ceea ce cred altii despre ei ca sunt, mai ales la copii. Aici, Urania a dat un exemplu cu un grup de copii carora li s-a spus ca sunt supradotati (desi nu erau) si au ajuns sa aiba rezultate scolare remarcabile.
– Mit: Daca iau note bune, asta e tot ce conteaza. Aici cred ca nu mai e nevoie de nicio completare 🙂
– Mit: Am invatat jumatate din viata, vreau sa ma mai si distrez. E doar convingerea noastra ca este bine sa ne oprim din invatare.
– Mit: Televizorul relaxeaza. Sfat: Inlocuieste-l cu o carte.
– Prosperitate relationala. Mit: Depun eforturi doar pana cuceresc pe cineva. Sfat: Investeste in relatie.
Psih. Gyorgy Gaspar (specialist in terapie de cuplu) – “Cuplu fericit = copil sanatos”
– Fiinta umana nu poate exista in afara unui context relational.
– Relatiile interumane sunt cea mai mare sursa de vitalitate pentru fiecare dintre noi.
– Cele mai mari satisfactii, dar si cele mai mari dezamagiri le traim la nivel relational.
– Nu suntem predestinati la o viata nefericita daca am avut o copilarie nefericita.
– Ca si copil, nimeni nu ma poate atinge emotional atat de rau ca parintii mei.
– Niciodata un terapeut nu va ajuta o femeie la fel de bine ca partenerul ei.
– Vindecarea, cu adevarat, se poate produce doar in relatia de cuplu.
– Cresterea este obligatorie, crestem in continuu.
– Ne asteptam ca altii sa ne rezolve nevoile.
– Putem invata sa fim parteneri, asa cum invatam sa fim parinti. Ce au cele 2 relatii in comun? Ambele incep cu dezvoltarea atasamentului, dupa care urmeaza etapa de diferentiere pentru a ajunge la etapa de interdependenta sanatoasa. Principala diferenta consta in faptul ca parintele constient nu se va astepta din partea copilului ca acesta sa-i satisfaca nevoile, in maniera in care poate avea aceasta asteptare de la partenerul de viata.
– Oamenii care isi gestioneaza cu succes relatia de cuplu, ajung sa faca fata mai bine relatiei parinte-copil.
– Iubirea este o strategie foarte inteligenta a Naturii prin care noi, oamenii, suntem ajutati sa retraim scena copilariei in care am fost raniti emotional, avand, de aceasta data, si posibilitatea vindecarii prin satisfacerea nevoilor ignorate in trecut.
– Iubirea este o calatorie de-o viata.
– Familia este pentru totdeauna.
Ioana Manoiu (GMP PR) – Branding personal in 5 pasi
– Branding is everything: cum te imbraci, educatia ta, cartierul, meseria, alegerea partenerului de viata.
– Oamenii nu aprofundeaza si creaza stereotipuri: “e genu’ ala”.
– Doar 7 secunde sunt necesare pentru a-ti face o parere despre o persoana noua.
– Oamenii valorizeaza modul in care ii faci sa se simta.
– Oamenii cumpara emotii, nu informatii.
– Tendinta este sa te promovezi ca fiind perfect. Oamenilor nu le plac oamenii perfecti. Vor ca tu sa fii ca ei.
Drumul catre branding-ul personal
Introspectie. Este necesar sa ne raspundem la cateva intrebari de baza: la ce avem talent, ce facem bine in mod natural, pentru ce te dai jos dimineata din pat, ce te motiveaza, care sunt punctele tale slabe, in ce iti place sa investesti timp si energie? Este important sa ai curaj sa vezi unde nu esti suficient de bun. Sfat: Nu incerca sa-ti indrepti punctele slabe. Perfectioneaza-ti talentele!
Audit de imagine. Afla ce cred oamenii apropiati despre tine (3 persoane). Apoi pune pe cineva care nu te cunoaste sa-ti descrie personalitatea in functie de prezenta ta in social media.
Defineste-ti atributele cu care vrei sa fii asociat. Cine imi doresc sa fiu? Apoi fii unic in ceea ce faci, raportandu-te la un anumit domeniu, perimetru. De ex: Cea mai buna mama din bloc, cel mai bun fotograf de bebelusi. Si scrie asta intr-o fraza. De ex: Michael Jackson, King of pop.
Stabileste-ti publicurile tinta si unde ii gasesti pe acei oameni. Acestia sunt oamenii tai cheie, echipa ta de vanzari. Comunica cu ei constant. Nu este suficient sa cunosti multi oameni, ci sa ai o relatie cu ei. Good networking = cum pot sa-i ajut. Ne plac oamenii care ne plac.
Branding-ul personal:
– Nu iti poate acoperi incompetenta, dimpotriva, ti-o scoate si mai tare in evidenta.
– Nu te face celebru. Este despre a avea putere de influenta in domeniul tau, faima poate fi colaterala.
– Nu face miracole. Nu iti atinge toate obiectivele.
Ce face un brand personal:
– Iti ofera top of mind status.
– Iti creste autoritatea si expertiza.
– Te pune intr-o pozitie de leadership.
– Iti confera prestigiu si recunoastere.
– Iti creeaza o aura care atrage oamenii.
– Iti creste “pretul”.
Tin minte ca acum 2 ani cand am mers la cursul lui Paul Olteanu, de Branding personal, aveam blogul de cateva luni si marea mea nelamurire era cum sa ma comunic cel mai bine si cel mai util pentru mine si pentru piata de parenting? Ca Ana Nicolescu sau ca Mamica Urbana? Cum managerizez activitatea pe Facebook? Imi fac un fan page Mamica Urbana sau un cont personal? Dau share la articolele de pe blog pe pagina de Mamica Urbana, apoi de pe Mamica Urbana pe Ana Nicolescu? Dau share in alte grupuri de parinti ca Mamica Urbana sau ca Ana Nicolescu? Care sunt avantajele ca eu sa ma comunic si sa ma vand ca Mamica Urbana si nu ca Ana Nicolescu? Care sunt dezavantajele? Sigur, acum mi se par la mintea cocosului, insa multi bloggeri incepatori pot avea aceste intrebari. Desigur ca Ioana a reusit sa comprime in 30 de minute un curs care se face, de obicei, in cel putin 2 zile, si, din punctul meu de vedere, a surspins esenta. Eu as fi stat sa o ascult zile in sir pentru ca ma pasioneaza subiectul inca din facultate, iar diseratiile de la cele 2 masterate au fost tot pe imagine, brand, promovare.
A urmat Cristian China Birta (blogger). La el nu mi-am notat nimic, doar l-am ascultat si as fi avut destule intrebari, pe care nu le-am pus. La unele stiu raspunsurile, insa cred ca ar fi fost util sa le stie si alti bloggeri din sala. Le scriu aici poate isi vor gasi raspuns daca va citi vreodata mamicaurbana.ro :). Cristi (prefer asa, decat numele de scena, Chinezu) mi-a captat atentia spunand cate mii de euro a trimis, cu ajutorul campaniilor platite, catre bloggeri. Intrebarile mele ar fi fost:
– Cat la suta din aceasta suma a ajuns la bloggerii parinti, indiferent de domeniul pe care scriu? – Cati bloggeri parinti acceseaza campaniile platite prin intermediul Kooperativa 2.0?
– Cati bloggeri parinti stiu de aceasta platforma si cum o promoveaza el in zona de parenting?
– Cate bloguri scrise de parinti stie/citeste?
– Cate bloguri de parinti au campanii platite?
– Aproximativ, dupa cat timp, un blog poate fi monetizat si cum?
Stiu ca pare ca totul se reduce la bani, insa cred ca este important sa se stie daca se poate trai din blogging azi, in Romania. Sunt multe mame care au un job si, in paralel, un blog. Poate sunt tentate sa renunte la job si sa incerce sa monetizeze blogul. In plus, vorba Ioanei Predoiu: Ana, tu cand te duci la Carrefour, nu iti zice la casa, ia puiu’ asta gratis ca tu esti Mamica Urbana. Asa ca da, multe se rezuma la bani.
A urmat un slide cu ce primesc bloggerii de la agentii pe mail si ce gandesc bloggerii. Acum 2 ani, cand am lansat blogul, am scris peste 500 de mailuri la oamenii cu care am lucrat in cei 15 ani de presa, PR si CSR si le-am zis ca incerc sa ma reinventez si sa-mi remodelez viata si ca de acum scriu pe mamicaurbana.ro, iar ca daca sunt interesati de o asemenea vizibilitate, mi-ar placea sa colaboram. De aici au urmat articole documentate, cu ajutorul unor specialisti (consilieri de parenting, psihologi, dermatologi, consilieri de imagine etc.), colaborari pentru campanii umanitare, colaborari cu implicare sociala, campanii de promovare.
Insa nu multi bloggeri au un background in media si poate le-ar fi fost util sa afle cum ajung ei la agentii si cum ajung agentiile la ei? Pe mine m-ar fi interesat sa stiu pe ce criterii selecteaza agentiile blogurile?
Apoi Cristi a punctat doar, treaba cu trimisul articolului la client inainte de publicare. Da, e o discutie lunga aici care nu stiu cat tine de agentie si cat de client. Probabil ca agentia are incredere in blogger, dar clientul vrea cifre pentru ca inca multi cred ca performanta se masoara doar in cifre. Mai bine nu intru nici eu in detalii, e cu du-te vino.
Cam asta am retinut de la Cristi, eu simt nevoia unei intalniri cu detalii punctuale pe zona de bloggeri parinti J. A, si inca ceva. Stiu ca am ramas marcata, acum 2 ani, cand am aflat povestea unei bloggerite care a primit o oferta foarte avantajoasa si si-a vandut blogul. Mi s-ar fi parut interesant sa ne spuna Cristi daca acum, cand online-ul prinde din ce in ce mai multa putere, exista interes din partea trusturilor mari de presa sa cumpere bloguri, nu neaparat din zona de parenting.
Si la fel de mult mi-ar fi placut sa fie prezent/a un blogger sau o bloggerita care a hotarat, ca dupa mai multi ani de succes pe blog, sa isi incheie activitatea. Cum la fel de mult mi-ar fi placut un sa fie prezent o mommy blogger din afara sau reprezentanti ai agentiilor internationale care cauta bloguri de nisa in Romania. Exista sigur ca m-au contactat si pe mine cateva.
Cel care a incheiat Social Media for Parents a fost Valentin Vesa, Test Engineer, IQuest Group, care a vorbit despre siguranta pe Facebook. Foarte utile informatiile, am retinut treaba cu tag-urile, cu public si m-a marcat video-ul de la final, despre care am scris aici. Mi-ar mai fi placut sa aflu cum securizez fan page-ul? Cat la suta dintre prietenii din lista iti vad postarile, mai ales cele care contin un link? La cat timp dupa o postare, urmatoarea este din nou virala?
Cam asa s-a vazut de la mine Social Media for Parents, editia a doua. M-am bucurat ca le-am vazut pe mamele bloggerite care ma sustin de fiecare data la evenimentele pe care le organizez si nu am cuvinte sa le multumesc indeajuns, am intalnit oameni noi, luminosi si am fost impresionata de numarul mare de bloggeri parinti, pe 70% dintre cei prezenti nu ii cunosc. Nu e timpul pierdut, nu-i asa? Fotografiile minunate de la eveniment puteti vedea aici. Ma bucur ca ele au fost facute de Sabina Ghiormescu de la Freya Productions, cu care am fost colega vreo cativa ani.
Cat despre viitor, sper ca urmatoarea editie sa fie un fel de Digital Divas :).
Text: Ana Nicolescu
Foto: Sabina Ghiormescu, Freya Productions