Inspir și expir
comments 2

Ce fac consumatorii romani pentru un stil de viata sustenabil?

Intr-o seara, dupa ce platisem o factura huge la intretinere si analizam cu Bogdan de unde mai putem sa reducem costurile, am ajuns la concluzia ca folosim extraordinar de multa apa. Si mi-a venit in minte stirea despre recomandarea lui Hugo Chavez pentru un dus rapid, in maxim 3 minute, cu maxima concentrare, fara cantece in baie, ca si solutie igienica – si patriotica – pentru scoaterea tarii din criza.

Zilele trecute, Unilever a scos la iveala rezultatele planului pentru Un Stil de Viata Sanatos, impreuna cu rezultatele unui studiu local despre ce fac romanii pentru a avea un stil de viata sustenabil. Unul dintre rezultatele studiului se refera tocmai la durata de timp pe care romanii o aloca unui dus. Aceasta este, in medie, de 10-15 minute. Am zis dus, nu baie. Studiile Unilever UK arata ca un dus de 8 minute utilizeaza la fel de multa apa ca o cada de baie, iar un dus de 8 minute in care apa curge continuu consuma de doua ori cantitatea de energie si apa a unei cazi de baie. Sa nu mai vorbim despre inchiderea apei in timp ce ne spalam pe dinti.  Dar va las in continuare cu rezultatele studiului, din care aflati, cat de des arunca romanii mancarea la gunoi (si implicit cat de mult cumparam/cheltuim fara sa avem nevoie), cat de important este ambalajul eco-friendly si cat de mult conteaza pentru noi implicarea companiilor in misiunile sociale.

Oilseed

Consumul sustenabil – una dintre provocarile Planului Unilever pentru un Stil de Viata Durabil

Una dintre marile provocari ramane aceea de a incuraja consumatorii sa utilizeze produsele intr-un mod sustenabil acasa. Cea mai mare parte a amprentei asupra mediului a produselor Unilever – 68% – vine din modul in care consumatorii gatesc, spala si curata cu produsele companiei.

Cat timp petrec romanii la dus?

Peste o cincime din persoane declara ca aloca mai mult de 15 minute unui dus, potrivit unui sondaj realizat de Unilever South Central Europe in luna mai, 2013. Pentru cei mai multi respondenti (44%) durata medie a unui dus este de 10 -15 min.

O mare parte din respondenti (42%) nu iau in calcul reducerea timpului alocat unui dus, deoarece acestia considera ca, desi petrec chiar mai mult de 15 minute la un dus, nu consuma la fel de multa apa ca in cazul in care ar alege sa faca o baie.

Studiile Unilever UK privind timpul petrecut la dus (Unilever „Sustainable Showering Study”, lansat in noiembrie 2011) arata ca un dus de 8 minute utilizeaza la fel de multa apa ca o cada de baie, iar un dus de 8 minute in care apa curge continuu consuma de doua ori cantitatea de energie si apa a unei cazi de baie.

 Cat de des arunca romanii mancarea la gunoi?

Aproximativ 42% dintre respondenti arunca frecvent (saptamanal sau zilnic) la gunoi mancarea consumata acasa, in timp ce doar 10 % au declarat ca nu arunca niciodata mancarea.

Knorr

Majoritatea romanilor nu acorda importanta ambalajului prietenos cu mediul

56% dintre respondenti au declarat ca nu acorda importanta daca ambalajul este prietenos cu mediul, atunci cand achizitioneaza un produs de larg consum.

Decizia de cumparare  a consumatorilor este influentata de misiunea sociala a brandului

Majoritatea respondentilor – 68% – declara ca sunt influentati in decizia de cumparare daca brandul are si o misiune sociala, in conditiile in care pretul si calitatea nu difera de cele ale produselor similare.

Referitor la rezultatele Planului Unilever pentru un Stil de Viata Durabil si cele ale studiului local, Jarek Malinowski, CEO Unilever South Central Europe declara: „Inregistram progrese considerabile in ceea ce priveste reducerea impactului asupra mediului in fabricile noastre si procurarea de materii prime sustenabile. Insa ne confruntam in continuare cu provocarea de a schimba obiceiurile consumatorilor privind sanatatea si igiena si in a-I incuraja sa utilizeze mai putina apa si energie acasa, atunci cand spala si curata cu produsele noastre. Adoptarea de catre consumatori a unui stil de viata sustenabil este esential pentru atingerea obiectivelor noastre”.

Sondajul „Ce fac consumatorii romani pentru un stil de viata sustenabil?” s-a desfasurat online in perioada 13  – 17 aprilie 2013 pe un esantion de 6.308 respondenti cu varsta peste 18 ani.

Pentru mai multe informatii despre Unilever si brandurile sale, vizitati www.unilever.com.

Multumesc Unilever pentru cadoul primit. O geanta numai buna pentru noul meu laptop, facuta din materiale recilabile, si mai exact, din bannere Unilever de catre Upside Down.

IMG_20130526_092614

Text: Ana Nicolescu

2 Comments

  1. Unee dintre metode trebuie sa recunosc ca le-am adoptat si eu in ultimul timp. Insa inca mai e du lucru pentru a ni le scoate din obicei pe toate! – 😉

  2. ar trebui sa facem multe lucruri ca sa fim mai eco, lucruri care nici macar nu sunt asa complicate sau dificle: aruncarea selectiva a gunoiului, cumpararea de obiecte care sunt mai naturale, mai putin platic, reutilizarea pungilor si utilizare unor plase de panza, mersul mai des cu bicicleta, mijloace de transport in comun sau pe jos (orice in afara de masina)….. si sunt multe lucruri mici dar cu impact mare atunci cand le facem cu totii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *