Uncategorized
Leave a comment

Cine vrea sa fie ajutor de Mos Craciun sau ajutor de poveste in Campania Jucariilor de Plus?

Anul trecut cam pe vremea asta, Mariuca era innebunita dupa povestea cu Scufita Rosie. Si a tot fost vreun an de zile. Am inventat o gramada de culori pentru Scufi, o gramada de personaje de poveste, vanatorul devenise pompier (o alta pasiune de-a ei), puneam in cos pentru bunicuta inclusiv covoare, fetita cu pelerina rosie avea cont pe Facebook, ce mai, o actualizasem de tot, era in trend, era de-a zilelor noastre. Nu stiu cum, dar de la un timp, Scufita a disparut. Si a fost liniste la noi in casa si in creierul meu care era pe cale sa explodeze de atata overthinking.

Azi de dimineata, cand Mariuca era inca morocanoasa ca trebuie sa se trezeasca pe noapte si pe ploaie ca sa mearga la gradi, pe masa din bucatarie trona o punga mare cu o carte de povesti, un bradut in ghiveci (it smells like Christmas!) si o…. o…. Scufita Rosie de plus. Doamne, ce mai topaiala, ce mai chiote de bucurie, mami, de ce nu apare Scufita in carte?, ba da, mami, apare, ia uite-o!, mami, Klara si Karl din cartea asta fac ce facem si noi: sar in balti, scot limba in oglinda. Dar cum adica se dau in leagan pe candelabru? Pfff, ce bine ca nu avem candelabru. Cand a descoperit ca Scufitei i se da jos perelina, a fost in culmea fericirii si ar fi ras cu gura de jur imprejurul capului daca nu ar fi avut urechi. Apoi am plecat cu Mariuca la gradi, pe ultima suta de metri, si mai sa ni se inchida usa gradinitei in nas. Cand s-a trezit si Iulia, entuziasmul s-a repetat si parca traiam un deja-vu.

 Campania Jucariilor de Plus_3

Pentru aceasta dimineata de poveste meritul le apartine oamenilor buni de la Ikea Foundation care au pus la cale Campania Jucariilor de Plus pentru a-i ajuta pe copiii din Romania si din intreaga lume sa aiba acces la informatie. „Pentru copiii vulnerabili, ajutoarele de poveste nu apar insa la fiecare pas. Ei au nevoie de sprijinul oamenilor adevarati pentru a invinge toate obstacolele care le apar in cale. Anul acesta, ne putem transforma in ajutoare de poveste in campania Jucariilor de Plus.

Campania Jucariilor de Plus este rezultatul unui parteneriat intre IKEA Foundation, UNICEF si Salvati Copiii, lansat in urma cu 12 ani, care isi propune sa contribuie la educatia copiilor fara posibilitati din intreaga lume. Mecanismul campaniei este simplu: pentru fiecare jucarie de plus sau carte de povesti pentru copii cumparata din magazinul IKEA in perioada 9 noiembrie 2014 – 3 ianuarie 2015, IKEA Foundation doneaza 1 euro pentru educatia copiilor.

Campania Jucariilor de Plus_4

Pana in prezent, IKEA Foundation a donat, in cadrul Campaniei Jucariilor de Plus, 67 milioane de euro, de care au beneficiat peste 11 milioane de copii din 46 de tari. In Romania, IKEA Foundation sustine Salvati Copiii Romania, prin programul „Sanse egale pentru toti copiii, intr-o societate fara discriminare”. Lansat in iulie 2012, programul a avut ca beneficiari peste 18.000 de copii, care au fost informati cu privire la eliminarea discriminarii copiilor cu nevoi educationale speciale, 8.700 de copii care au avut acces la servicii de Consiliere psihologica si educationala si 1.800 de parinti, care au capatat abilitati de educatie pozitiva.

In Romania, programul derulat de Salvati Copiii prin Campania Jucariilor de Plus este unul complex, iar de pe urma lui au beneficiat cei mai deznadajduiti si vulnerabili membri ai societatii: copiii privati de sansa la educatie, cei supusi abuzului fizic si psihic, micutii cu probleme de sanatate mintala. Rezultatele sunt extraordinare, atat calitativ cat si cantitativ: in doar cativa ani, prin acest program am reusit sa schimbam statistici si mentalitati, iar sprijinul oferit de IKEA Foundation a fost unul important, astfel incat sa derulam acest program si sa ajutam cat mai multi copii”, declara Gabriela Alexandrescu, Presedintele Executiv al Salvati Copiii Romania.

Pasiunea si curiozitatea pentru citit reprezinta primul pas pentru educatie. De aceea, in fiecare an, Compania IKEA creeaza pentru campania Jucariilor de Plus o carte de povesti pentru copii, iar personajele sunt chiar jucariile IKEA. In cartea de anul acesta, Printul Broscoi, copiii afla despre Padurea Fermecata, prietenie si despre importanta ajutoarelor de poveste.

Padurea Fermecata_2

 

Desenele copiilor devin realitate

Imaginatia copiilor nu are bariere, iar Compania IKEA isi propune sa o transforme in realitate. Pentru prima oara in istoria campaniei Jucariilor de Plus, Compania IKEA lanseaza o competitie pentru copiii din intreaga lume. In fiecare magazin IKEA, intr-o zona dedicata, copiii mai mici de 12 ani sunt invitati sa deseneze jucaria perfecta. Pe baza cardului de membru IKEA FAMILY, parintii vor inscrie desenele in competitie, iar Compania IKEA va alege, la nivel global, 10 desene pe care le va transforma in jucarii adevarate, in editia urmatoare a campaniei Jucariilor de Plus (noiembrie 2015 – ianuarie 2016).

Mecanism:

  • Competitia se desfasoara si in Romania, intre 10 si 23 noiembrie
  • Copiii cu varsta pana in 12 ani sunt asteptati in magazinul IKEA, la intrarea in magazin, langa locul de joaca pentru copii
  • Pe baza cardului de membru IKEA FAMILY, parintii celor mici vor semna un formular de inscriere in competitie
  • Desenele vor fi votate de membrii IKEA Family. Cele mai votate 50 de desene vor fi analizate de un juriu IKEA Romania, iar 20 vor fi selectate si trimise in Suedia
  • Fiecare tara va trimite catre IKEA Suedia cate 20 desene. Echipa globala va alege 10 desene, pe care le va transforma in jucarii adevarate pentru campania Jucariilor de Plus de anul viitor (noiembrie 2015 – ianuarie 2016)

Doneaza de doua ori

Clientii IKEA Romania se pot implica si in initiativa „Doneaza de doua ori”. In zona caselor de marcat sunt pozitionate cutii de colectare, in care acestia pot dona jucariile sau cartile pentru copii tocmai cumparate.

Toate jucariile si cartile pentru copii vor fi donate catre Salvati Copiii Romania, care le va directiona catre gradinitele in care invata copii fara posibilitati.”

Text: Ana Nicolescu

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *