Știri
Leave a comment

Cum trezim curiozitatea și menținem bucuria copiilor de a învăța

Procesul de învățare nu trebuie să fie o luptă de a motiva copiii să învețe, să preia cunoștințele de la profesor și să le memoreze fără a înțelege de ce sunt utile sau de ce trebuie să facă asta. Prin intermediul învățării prin proiecte, profesorul devine un partener în procesul de învățare cu scopul de a rezolva alături de copii problemele complexe de care s-au lovit în proiectul la care lucrează împreună.

De asemenea, părinții în timpul petrecut împreună cu copiii lor pot să stimuleze curiozitatea și intersul copiilor de a învăța lucruri noi și le pot stimula dezvoltarea abilităților esențiale pentru o viață împlinită.

Învățare prin proiecte și simularea unor contexte imaginare

Timpul petrecut în școală este foarte valoros, astfel că Școala Internațională Verita s-a hotarât să aibă o abordare educațională prin care să se asigure că le sunt predate copiilor subiectele cuprinse în programa școlară dar într-o manieră cât mai captivantă astfel încât să se asigure o dorință cât mai mare a copiilor de a învăța. Alături de alte metode educaționale folosite, Școala Internațională Verita folosește predarea prin metoda numită Mantle of the Expert (trad. Mantia Expertului) care este o abordare educațională bazată pe învățare prin proiecte și simularea unor contexte imaginare în care copiii lucrează împreună cu profesorul să rezolve probleme complexe inspirate din viața reală.

Copiii devin extrem de încântați de participarea în proiectul propus întrucât sunt investiți cu încrederea acordată unor experți și se străduiesc să își îndeplinească rolul cât mai bine cu putință. Proiectul este gândit de profesorul certificat Mantle of the Expert astfel încât să existe multiple ocazii de învățare care să acopere programa școlară pe care școala o urmează.

Stimularea curiozității și a interesului autentic al copiilor

Copiii învață pe parcursul acestor proiecte fără să simtă că învață sau că este plictisitor. Materii și subiecte care în general sunt preferate de un mic număr de copii devin preferatele multora, întrucât sunt percepute ca utile și necesare pentru a rezolva provocările apărute în proiect. Formulele matematice, noțiunile de geografie, științele devin brusc deosebit de utile și sunt percepute ca salvatoare de către copii deoarece înțeleg că le sunt de ajutor în proiect.

Cu ajutorul stimulării curiozității și interesului autentic al copiilor, materiile și informațiile cuprinse în programa școlară nu mai sunt percepute ca fiind plictisitoare și nu mai sunt memorate și reproduse fără să se înțeleagă scopul pentru care acestea trebuie știute. Profesorul nu mai este un păstrător al cunoștințelor pe care le transmite copiilor prin predarea la tablă, conform metodei tradiționale, care de cele mai multe ori nu reușește să stimuleze un interes generalizat față de ce se învață.

Implicarea părinților în viața școlară este benefică

Părinții, pe de altă parte, sunt surprinși, de cele mai multe ori, de pasiunea cu care copiii povestesc despre ce au făcut la școală și cum continuă acasă procesul de învățare, căutând răspunsuri și soluții la provocările pe care își doresc să le rezolve. Părinții sunt deosebit de importanți în procesul educațional și numeroase studii au dovedit că implicarea lor în viața școlară este benefică evoluției academice a copilului. De asemenea, părinții pot stimula procesul de învățare acasă cu instrumente inspirate din această metodă astfel încât, dezvoltarea abilităților copiilor să nu fie limitată doar la timpul petrecut în școală.

De aceea, sperăm ca un număr cât mai mare de părinți și profesori să se alăture acestui demers și să își rezerve două ore în data de 26 mai pentru conferința Make Learning Exciting – Cum să facem învățarea atractivă.

Cultivarea unor abilități deosebit de importante

Conform Raportului Future of Jobs al World Economic Forum, în topul celor 10 cele mai importante abilități care sunt absolut necesare în obținerea unui loc de muncă în viitor se numără:

  • Rezolvarea problemelor complexe;
    • Dezvoltarea gândirii critice;
    • Lucrul în echipă și coordonarea cu alte persoane;
    • Luarea de decizii;
    • Înțelegere și flexibilitate cognitivă;

Abilități de cooperare și rezolvarea problemelor

Mantle of the Expert (trad. Mantia Expertului) este una dintre metodele eficiente folosite de Școala Internațională Verita în ultimii doi ani la două dintre clasele sale și pe care dorește să o extindă la mai multe clase ținând cont de impactul pe care l-a avut asupra implicării și dezvoltării academice a copiilor. Prin folosirea acestei abordări, copiii sunt în mod autentic atrași de procesul de învățare și au numeroase ocazii de a-și dezvolta abilități de cooperare, rezolvarea problemelor complexe inspirate din lumea reală, învață cum să ia decizii cultivându-și gândirea critică și, în același timp, își dezvoltă înțelegerea și flexibilitatea cognitivă.

Trainerii și speakerii conferinței

Școala Internațională Verita împreună cu OUTER.ro organizează conferința și i-au invitat pe cei doi specialiști Mantle of the Expert din U.K. respectiv:

Luke Abbott – fost masterand al dr. Dorothy Heathcote, cea care a fondat metoda Mantle of the Expert în anii 1980 la Newcastle University; și

Richard Kieran – membru al Echipei Naționale de Pregătire din U.K. și profesor principal la Școala de Pregătire Mantle of the Expert din Worcestershire.

Cui se adresează

Conferința se adresează atât profesorilor cât și părinților care doresc să stimuleze curiozitatea și interesul copiilor pentru procesul de învățare și să cultive abilități importante pentru o viață împlinită.

Părinții pot să aplice acasă anumite instrumente inspirate din această metodă, iar profesorii pot participa, în afară de conferință, la un training de o zi în această metoda (26 mai 2018) și chiar la un masterclass intensiv de trei zile în cadrul Școlii Internaționale Verita (24-26 mai 2018).

Paradoxul Mantle of the Expert (trad. Mantia Expertului)

Mantle of the Expert nu presupune dobândirea de către copii în mod misterios a expertizei unor profesioniști. Ei rămân în continuare copii în lumea reală, însă în cadrul proiectului ei lucrează ca și cum sunt experți în acel domeniu. Acest lucru le stimulează dorința intrinsecă de învățare și de a prelua atribuții și responsabilități în vederea rezolvării unor sarcini importante, lucru care se completează cu mândria statutului de expert. Înțelegerea noțiunilor care apar pe parcursul proiectului se produce la un nivel profund, nemaifiind forțați să rețină informații pe care le consideră plictisitoare din cauza faptului că nu le găsesc utilitatea în viața reală și nu sunt predate într-o manieră captivantă.

Agenda evenimentului

09:30 – 10:00 Înregistrarea participanților
10:00 – 11:30 Luke Abbott & Richard Kieran
11:30 – 12:00 Q&A Luke Abbott & Richard Kieran

Evenimentul se desfășoară în limba engleză cu asigurarea traducerii simultane în limba română. Pentru mai multe informații despre conferință și training vă rugăm să o contactati pe Andreea Vasiliu la events@veritaschool.ro

Comunicat de presă

Foto: Pixabay.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

* Checkbox GDPR is required

*

I agree