Inspir și expir
Leave a comment

Cum mă prezint brandurilor. Digital Parents Talks 13

Pentru a XIII-a ediție Digital Parents Talks, le-am pregătit bloggerilor din comunitate un workshop cu tema Cum mă prezint brandurilor. I-am avut invitați pe Raluca Brebeanu-Motoca, Digital Manager la Immochan și Alin Alecu, director Arbo Media, iar ca susținători, pe Lidl, Philips și DGASPC S6. Prăjiturile delicioase au fost oferite de cofetăria Flavours.

În prima parte le-am povestit bloggerilor despre branding personal, vizibilitate, promovare, prezentare. Am mers mult pe ideea că totul ar trebui să pornească de la introspecție, să afli de ce vrei să scrii și de ce vrei să o faci public. Este foarte important să ai un obiectiv clar către care să îți construiești strategia. În concepția mea, către branduri nu mergi doar cu o prezentare în power point și atât. Tot ce faci tu cu tine în mediul public vorbește despre tine și contribuie la brandul personal. Tu singur alegi cum să te construiești și cum/cât să te expui lumii. Dacă știi cine ești și ce obiectiv ai, știi clar ce acțiuni să întreprinzi pentru a te comunica lumii.

În lume sunt peste 300 de milioane de bloguri. Tu cine alegi să fii?

Am insistat apoi pe construirea identității vizuale: logo, slogan, template, domeniu, numele blogului, roll-up, cărți de vizită. Toate sunt importante și utile când ai apariții publice. În lume sunt peste 300 de milioane de bloguri. În acest context le-am propus bloggerilor prezenți un exercițiu de introspecție, care constă în a răspunde la următoarele întrebări:

  • Cine ești tu în mediul online?
  • Ce nevoie acoperi în piață?
  • Cum te diferențiezi?
  • De ce te-ar crede pe tine cititorii?

Cum devii vizibil ca blogger?

Pentru a fi vizibil ca blogger, consider că nu este suficient doar să scrii pe blog. Este nevoie să ieși în offline, să participi la evenimente, să te implici în campanii, să ajuți comunitatea sau pe cine poți, să participi la workshop-uri, să faci parteneriate media, să răspunzi la interviuri pentru alte platforme online, eventual să ai chiar campanii guest-post pe alte site-uri. Foarte important este să înțelegi că atâta timp cât scrii public, beneficiezi de o anumită vizibilitate și uneori poți să nu fii conștient de câți oameni te citesc și cărora poți să le influențezi viața (în bine sau în rău). Datorită vizibilității, implicării, comunității de cititori, poți deveni influent. Atunci este esențial să știi că nu doar ai putere, ci și o mare responsabilitate: aceea de a-ți informa corect cititorii, de a fi mereu sincer și de a-ți folosi puterea pentru a face lucruri bune, campanii umanitare și sociale, de exemplu.

Concluzia mea este simplă: trebuie să știi clar ce îți dorești, să știi de ce scrii, ce vrei să schimbi sau să aduci nou în lumea asta, cu ce poți contribui pe nișă sau la nivelul societății.

Cum sunt aleși blogggerii de către branduri în campanii?

Cel de-al doilea speaker a fost Raluca Brebeanu Motoca. Din rolul de Digital Manager Immochan, Raluca coordonează întreg ecosistemul digital B2C și B2B al companiei, pentru a asigura satisfacția clienților companiei. Alături de echipa sa, gestionează comunicarea în mediul online (Social Media, Platforme Web), crearea de aplicații interactive și servicii digitale, cât și parteneriatele cu influencerii din comunitățile în care compania este prezentă cu centre comerciale.

Asumându-și rolul de animator de comunități, în ultimii 2 ani, pentru centrele comerciale Auchan, Aushopping și Coresi Shopping Resort, Immochan a colaborat cu peste 20 de bloggeri la nivel național, iar în prezent implică 6 micro-influenceri în proiectul #DigitalMums – animarea părinților din 6 orașe (Cluj, Oradea, Baia Mare, Satu Mare, Craiova, Pitesti) cu informații locale, relevante, pregătite și povestite de 6 bloggerițe mame din comunitatea Digital Parents Talks.

Am invitat-o pe Raluca să ne povestească despre cum sunt aleși bloggerii în campaniile pe care le desfășoară. Ea ne-a spus că este foarte importantă comunitatea bloggerului și interacțiunea cu ea, atât online, cât și offline, cum interacționează cu cititorii, cât de mult vorbesc, care este calitatea interacțiunii. Pentru Raluca și echipa ei, un criteriu de luat în seamă pentru selecția bloggerilor în campanii este dacă acesta reușește să scrie constant pe blog și să fie un comunicator bun și pe alte platforme: Facebook, Instagram, Youtube. De asemenea contează conținutul, cât de bun povestitor este, cum reușește să spună povestea din perspectivă proprie și să transmită o emoție, dar și balanța între articole plătite și neplătite pe blog, plus brandurile cu care se asociază.

Rolul regiilor și agențiilor de media

Alin Alecu lucrează în media din 2003 când a preluat poziția de Director Executiv al Biroului Roman de Audit al Tirajelor (BRAT). În 2006 a fost cooptat în cadrul ARBOmedia în echipa care s-a ocupat de proiectul de achiziție al publicațiilor locale. Începând cu anul 2010, la scurt timp după preluarea companiei de către grupul Goldbach, a ocupat poziția de director general adjunct pentru divizia off-line, iar din 2012 pe cea de Director General pentru ambele divizii: online și offline. La #DPT13 a vorbit despre Rolul regiilor și agențiilor de media în piața de publicitate.

El ne-a explicat că piața de publicitate este un mediu complex în care se regăsesc zeci de mii de actori, fiecare cu rolul sau bine determinat în cadrul mecanismelor care s-au format. În esență, există trei mari categorii de actori implicați:

  • cumpăratorii de spațiu publicitar (brandurile)
  • vânzătorii de spațiu publicitar (regiile de vânzări)
  • prestatorii de servicii (bloggeri, presă scrisă și audio/ audio-video)

Pe scurt, regia de publicitate este un departament externalizat de vânzări de publicitate al unuia sau mai multor furnizori (canale media: bloggeri, presă scrisă și audio/ audio-video). Rolul său este să pună la dispoziția unui site/ blog/ platformă online toată infrastructura umană și materială necesară monetizării spațiului publicitar, advertorial, prezență publică, orice poate fi monetizat. Regia are oameni specializați pe vânzări, traffic, planning, monitorizare, financiar, marketing, PR. Cel mai important, regia cunoaște mecanismele de vânzare și are conexiunile necesare pentru a maximiza monetizarea pe blogul/site-ul cu care colaborează.

Informațiile spuse de Alin m-au pus cel mai tare pe gânduri și intenționez să externalizez partea de vânzări către ARBOmedia.

Cam așa a fost cea de-a XIII-a ediție Digital Parents Talks. Poze de la eveniment puteți găsi aici.

Text: Ana Nicolescu

Foto: Mihai Răitaru

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

* Checkbox GDPR is required

*

I agree