Inspir și expir
comments 3

Cum să construiești comunitatea locală de cititori? #DigitalTalksIași

parenting

Sâmbătă am fost la Iași. Nu știam ce mă așteaptă și nici la ce să mă aștept. Dar am avut elan și încredere. Bine, și multe emoții. Am mers împreună cu Lavinia să ne întâlnim cu comunitatea de bloggeri din zona Moldovei și să aducem informații despre bloggingul făcut cu valoare, demnitate, principii și asumare. Am făcut un rezumat a ceea ce s-a discutat la București în cadrul primelor șapte ediții Digital Parents Talks: comunități locale, branding personal, vizibilitate, promovare, monetizare, SEO, Google Analytics, Social Media.

Ne-am întâlnit cu 22 de bloggeri. Înțeleg că sunt peste 40 în total și scriu pe domenii diferite: lectură, fashion, parenting, arts&crafts, life-style, călătorii, cooking. Mi-am dat seama că dintr-un oraș mai mic, Bucureștiul se vede ca un fel de Mecca. Este vizată comunitatea de cititori din București crezând că astfel, brandurile vor deveni interesate de blogurile locale.

Recomandările mele pentru construirea de comunități locale:

– să își creeze o comunitate de cititori în orașul lor. Brand-urile îi vor tocmai pentru comunitatea locală, nu pentru comunitatea lor din București.

– să facă parteneriate media pentru evenimentele culturale și educaționale pentru a promova zona

– să genereze subiecte și campanii cu ce vor să îmbunătățească la nivel local

– să susțină afacerile locale care încurajează antreprenoriatul autohton

– să susțină workshop-uri pe domeniul lor de interes la bibliotecile din oraș și/sau la casele de cultură

– să meargă la pas prin oraș și să găsească subiecte. E un bun exercițiu de mindfulness 😊

– să devină o comunitate, ei ca bloggeri

– să se întâlnească cu cititorii

În lume sunt 200 milioane de bloguri. Tu cum te evidențiezi?

Eu le-am vorbit bloggerilor despre cum să își creeze o comunitate, identitatea, cum să se diferențieze și să se comunice. Tema pentru acasă este să răspundă la întrebările esențiale fără de care nu putem crea nicio strategie editorială sau de promovare ori de monitorizare:

  • De ce scriu?
  • Ce nevoie acopăr în piață?
  • Cum mă diferențiez?
  • De ce m-ar crede pe mine cititorii?

Această temă a venit și în contextul în care în lume sunt 200 de milioane de bloguri. În fiecare lună apar 3 milioane de bloguri noi. 60 000 de articole sunt publicate în fiecare minut. Aceste informații le-am aflat la E-Fluent 5 în toamna anului trecut, la cea mai mare întâlnire internațională a bloggerilor de parenting.

Pentru că mulți mă întreabă cum de am reușit să monetizez blogul acum 5 ani în primele 6 luni de la lansare, o să las aici majoritatea acțiunilor în care m-am implicat. Nu pentru a mă lăuda, ci pentru a arăta că nu e suficient să visezi la succes, e nevoie să muncești pentru a avea succes.

Ce am făcut în primii ani de blogging?

Implicare în campanii umanitare și de responsabilitate socială pentru:
  • Salvați Copiii – Bun venit pe lume, Festivalul Brazilor (content pe blog, acțiuni în maternități și în școli, alergare pe bandă)
  • World Vision – Eu cum ajung la școală, Cu o carte schimbă viața (content pe blog)
  • Asociația Unu și Unu – Fire de dragoste (content pe blog, strângere de fonduri prin Swimathon 2014, acțiuni în maternități)
  • Cel mai mare colind: pentru achiziționarea ghetelor de iarnă pentru copiii săraci (content pe blog + video cu mine și cu copiii mei cântand un colind)
  • IKEA – campania jucăriilor de pluș (content)
  • Trupa Zurli – Vreau să-l ajut pe Moș Crăciun (content + cadouri copii)
  • Asociația DeVision, Foto Union și Arta nu mușcă – Dacă nu aș vedea (content și campanie foto pentru un copil nevăzător)
Implicare în campanii de conștientizare
  • ActiveWatch – Oraș pentru oameni (acces la spațiul public pentru persoanele cu dizabilități locomotorii – content pe blog)
  • Editura All – Citește povești (content pe blog)
  • Bătrânețea nu e doar boală (content pe blog + gătit pentru bătrânii de la complexul Floare Roșie)
  • Caravana Rabla pentru periuța ta (content)
  • AVON – Share it to stop it – împotriva violenței domestice (content)
  • Salvați Copiii – Copii fără etichete (content)
  • Parteneriate media
Parteneriate media pentru:
  • conferințe de parenting organizate de Totul despre mame, Otilia Mantelers, Gaspar Gyorgy: Aletha Solter, Michael Thomson, Alfie Kohn, Daniel Siegel, Harville Hendrix&Helen LaKelly Hunt
  • workshop-uri de parenting: Urania Cremene, Antonia Noel, Otilia Mantelers, Monica Reu
  • activități pentru copii: Zurli, Learn with music, Miko Kids, CreativeArts, KinderAlegria
Workshop-uri cu tema Remodelează-ți viața
Interviuri cu vedete mame: Analia Selis, Giulia etc
Interviuri cu mine despre mine pe alte platforme online: Mămica Activă, Căsuța Fericită, Motivonti
Prezență în emisiuni pentru părinți la Itsy Bitsy, Trinitas, Trăieste sănătos cu Simona
Campanii guest-post pe alte platforme: Avon Connects, SmartLove

Ce fac bloggerii pentru branduri?

Pentru că de multe ori bloggerii nu sunt conștienți cât de puternici sunt și câtă valoare aduc brandurilor, am lăsat la finalul prezentării mele câteva rânduri din ce a spus Victoria Donos, PR la Secom, la prima ediție Digital Parents Talks. Bloggerii:

  • Creează conversații despre brand și acțiunile brandului
  • Sunt o primă sursă relevantă de feedback
  • Pot fi avocați ai brandului și aici părerea lor e mai importantă decât bandul în sine.

SEO, Google Analytics și Social Media

Lavinia a vorbit despre ce îi place ei cel mai mult și despre partea la care se pricepe cel mai bine: cifre. Partea ei a fost extrem de practică. Bloggerii au testat în direct pe laptop, pe blogurile personale, cum se face SEO și cum se manageriază o campanie în Social Media.

Știm că mulți sunt fascinați și atrași ca un magnet de SEO, acest instrument care, folosit corect, te aduce pe prima pagină în motoarele de căutare, însă este de reținut că nu putem zbura dacă nu am învățat să mergem. Așadar, cronologic, pașii pentru blogging sunt:

  • Crearea identității de brand – cine sunt eu în mediul online?
  • Storytelling – unele reguli de scriitură (cel puțin introducere, cuprin și încheiere, alinierea timpurilor verbale, fraze cu o singură idee, gramatica limbii române) chiar sunt un must și asigură structură, coerență, limpezime, curățenie stilului. Oamenii s-ar putea întoarce pentru vibe-ul dat. Dacă nu știm să scriem pe ce putem să facem SEO?
  • Crearea comunității. Nu din blogging se câștigă bani, ci din comunitate. Dacă un blogger nu are cui să expună un produs/serviciu, pe cine să influențeze, brandurile nu sunt interesate. Mai mult decât atât, este foarte important engagementul, cum interacționează bloggerul cu comunitatea în relație cu brandul. De fiecare dată când am ocazia subliniez că nu este neapărat important cât de mare este comunitatea, ci cât de influent ești în mijlocul ei. Poți să ai 30 000 de cititori și să nu interacționezi cu niciunul. Sau poți să ai o comunitate de 300 de cititori pentru care să creezi contexte de networking, de creștere și de influență.
  • Instalează-ți Google Analytics nu doar pentru rapoartele către branduri, ci și pentru a cunoaște profilul cititorilor tăi.
  • Cum devii vizibil și cum te promovezi? Mai întâi organic, prim implicarea în campanii, generarea de campanii proprii, parteneriate media, guest-posturi pe alte platforme, interviuri la alții acasă. Pagina de Facebook a blogului e un instrument bun de promovare. Lavinia explică foarte practic cum se face o campanie de promovare pe Facebook. Important e să știi clar obiectivele fiecărei campanii. Instagram și LinkedInsunt și ele instrumente ajutătoare .
  • După ce ai ceva de spus și o faci întro formă organizată, coerentă și matură pe blog, este cazul să faci SEO. Tot Lavinia știe să spună cum.
  • Și nu în ultimul rând, ai grijă să nu te pierzi în mrejele like-urilor, commenturilor și aplauzelor în public. Vanitatea de a fi grozav în ochii tuturor o avem cu toții, noi cei care ne expunem public. Păstrează cu tine mereu emoția primei clipe când ai postat un articol de-al tău în online. Rămâi sincer, curios, autentic și fă-o cu pasiune.

Un oraș cu potențial cultural

Mergând după workshop prin Iași, am constatat că este un oraș cu mult potențial, care merită promovat și susținut media. Viața culturală este foarte activă. Doar în acest weekend noi am văzut Festivalul iei, Festivalul de muzică Afterhills, un târg de antichități la mall, Târgul de ceramică Cucuteni, spectacole la operă, ateliere pentru copii, curs de numerologie, ateliere de dezvoltare personală, UN Youth Summer, plus alte contexte care merită exploatate și transformate în articole sau campanii. Așteptăm cu emoții feedback-ul bloggerilor din Iași. Chiar nu știm cum au primit informațiile de la noi, dacă le vor integra și le vor pune în aplicare.

Partenerii acestui eveniment sunt Skin Novels și Immochan. Workshop-ul a fost susținut la Hotel Bellaria.

Mulțumim, Andreea Ignat, că ai facilitat accesul școlii de blogging pentru părinți, Digital Parents Talks, la Iași.

Andreea Ignat

Andreea Ignat

Digital Parents Talks este un concept Parenting PR. Educăm vocea părinților bloggeri.

Text: Ana Nicolescu

Foto: Irina Mocanu

3 Comments

  1. Ana, dragă, a fost cu mare mare drag! Și să știi că mai vrem 🙂 Până atunci, ne vedem în iulie la București, la evenimente și cafea. Sau înghețată 😀 Te pup și îți mulțumesc pentru tot!

  2. Chiar daca nu sunt din Iasi am tras o fuga pana acolo ca sa va cunosc. Si imi pare bine ca am facut-o! Va multumesc pentru tot ce ne-ati invatat la curs si recomand si celorlalti bloggeri, fie din Bucuresti, fie din tara (presupun ca veti merge si in alte orase) sa vina la cursurile voastre pentru ca au ce invata.
    Eu una, cel putin, a doua zi am si pus in practica unul din sfaturile voastre. Incerc acum sa construiesc o comunitate locala in jurul blogului. Sper sa si reusesc 🙂
    Multumesc pentru tot!

  3. Buna ziua, evenimentul in sine este laudabil si aduce valoare tocmai prin calitatea invitatilor si a continutului informational. Este adevarat ca pentru aceasta comunitate, Bucurestiul, pare ceva deosebit de sus, insa, dupa o experienta in mediul online de aproape 6 ani de zile, pentru servicii de online marketing, SEO, indraznesc sa afirm ca in permanenta am gasit in tara oameni si proiecte online de la care avem ce invata in permanenta prin continutul postat. Mult succes!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *