O aud vorbind în timp ce fac drumuri organizatorice dinspre sala de workshop spre cea de cursuri, spre bucătărie sau hol: ingredientele sunt de la producătorii locali… avem preparate tradiționale… daaa, avem o intrare frumoasă… toată atmosfera e din perioada interbelică… avem și o terasă… da, suntem centrali, pe Negustori…
– Slănina aia din poze de ce nu ați adus-o?, întreb eu mai în glumă, mai în serios.
Ea râde și nu îmi răspunde.
– Prețurile cum sunt?
– Normale!
– Adică?
– 12 lei o ciorbă, 25 de lei un meniu de prânz…
– Se face rezervare sau venim direct?
– Cum vreți. Se poate și și. La cât de mare e, e loc pentru toată lumea.
– Și în weekend cum e?
– Sâmbăta cântă Filarmonica.
– E na? De la ce oră?
– De la 6 seara.
– Păi vin și eu cu fetele peste două sâmbete.
– Să mă suni înainte.
În nici 5 minute am aflat tot ce aveam nevoie despre Restaurant Piața Negustorilor de la Cristina Norocel, PR-ul lor. Au venit la Digital Parents Talks să ne aducă mâncare, iar unul dintre exercițiile propuse de Liviana Tane, profa de storytelling, a fost să scriem despre ei. Cum altfel puteam să exersăm storytelling-ul dacă nu prin scris pur și simplu. Cei aproape 30 de bloggeri, care încă mai credem că mereu avem câte ceva de învățat și de îmbunătățit, am fost împărțiți pe 3 echipe. Liv ne-a pus să scriem despre cei 3 susținători ai ediției cu numărul 20: Cartier Hub, Techir și Restaurant Piața Negustorilor. Ați ghicit, mie mi-a picat restaurantul. Fix în post.
Și n-ai cum să scrii asumat și corect fără o documentare ca la carte. M-am spurcat sau nu? Ce ziceți?


Vă zic doar atât. Am ales să îmi serbez intrarea în următorul deceniu de viață la ei 😊. Îi găsiți pe strada Negustori, 21.
Cum să scriem convingător, curat și vandabil pentru branduri?
În rest, workshop-ul nostru de scriere creativă a decurs normal, cu mult râs, cu teorie cât să nu ne simțim copleșiți, dar nici nesatisfăcuți, cu tehnologia care ne-o cam ia înainte, dar noroc că suntem adaptabili, cu practică, cu răspunsuri la întrebări punctuale și cu prieteni noi.
Liv ne-a zis de unde să ne luăm idei pentru articole, cum să ne documentăm, ne-a povestit despre scara abstractivității, despre titluri, advertoriale de succes, despre povești, personaje și acțiune, despre cum să scriem bine pentru noi și pentru alții dacă avem clienți pentru care facem copywriting. După 15 ani de experiență în TV, Liv Tane a fondat “The Writing School”, “The Storytailors” și “The Writing Journey”, platforme de educație și promovare a conținutului creativ.
Cum scriu bine pentru mine și pentru alții?
Pe Liv o găsiți la The Stoytailors dacă aveți vreun gând să vă apucați de scris cărți sau să vă îmbunătățiți stilul de scris pe blog sau pe facebook. Predă cursuri de proffesional writing, storytelling și creative content. Vin chiar și oameni care își scriu teze de doctorat sau lucrări de licență sub îndrumarea ei stilistică. Dacă mergeți la ea la cursuri trebuie să știți că răspunsul ei la orice problemă sau întrebare e scrie!
– Nu am foaie.
– Îți dau eu, prietene! Ia și scrie.
– Nu am creion.
– Ia-l pe al meu și scrie.
– Dar mă concentrez mai bine pe laptop.
– Nicio problemă, poftim! Scrie!
– Liv, nu știu dacă să îl fac pe personajul ăsta criminal sau curvar.
– Tu scrie și vezi unde te duce povestea.
– Dar nu știu cu ce să continui dacă așa sau altfel.
– Scrie că e mai ușor să tai după.
– Liv, mi-e foame și nu mă hotărăsc ce să mănânc.
– Scrie!
Și te apuci să scrii 🙂
Las gluma de-o parte și notez aici câteva cărți recomandate de Liv
- Meseria de romancier, de Haruki Murakami
- Arta interviului, de Lawrence Grobel
- Creatorii de hituri, de Dereck Thomson
- Cum să scriem bine, de William Zinsser
Digital Parents Talks este un concept Parenting PR pentru nișa de bloggeri părinți. Mulțumim, Cartier Hub, pentru găzduire, Techir, pentru cadourile autohtone, Restaurant Piața Negustorilor, pentru bucate, și Liviana Tane, pentru informații, energie și susținere necondiționată.
Text: Ana Nicolescu
Foto: Mihai Răitaru