Răspunsul la întrebarea Cum scrii pe blog articole care să genereze engagement, am încercat să-l aflăm în prima parte a celei de-a 15-a ediții Digital Parents Talks. Menționez că nu este suficient un text bun pentru a-i face pe oameni să interacționeze. La fel de importante sunt comunitatea, generarea de proiecte proprii în care cititorii să fie invitați să se implice și/sau distribuirea în Social Media. Însă, pentru această ediție ne-am propus să începem cu scrisul.
Am dezbătut acest subiect cu Ioana Chicet Macoveiciuc, Ana Maria Vasilache și Cristina Ologeanu. Am moderat cu mare drag acest panel pentru că toate 4 avem în comun o facultate de Jurnalism, lucru în comunicare și presă și câte un blog. Pentru că umblă vorba că cei care au făcut o facultate de jurnalism au o bază de unde să pornească în blogging, prima întrebare a fost dacă ne ajută formarea și lucrul în media pentru a avea un content bun pe blog. Răspunsul este de multe ori da, și uneori, nu. Ne ajută pentru că suntem familiarizați cu ce structură ar trebui să aibă un text pentru a fi ușor de citit și pentru a transmite informația coerent. Avem în sânge pornirea de a documenta un subiect înainte de a scrie despre el. Teoretic stăpânim tehnica povestirii, dar uneori ne abatem de la reguli pentru că emoțiile vin tumultuos și la fel le așternem pe hârtie. Ne place să credem că stăpânim foarte bine gramatica limbii române, dar recunoaștem că uneori ne scapă greșeli, mai ales typos.
Cum ne găsim vocea pe blog
Ioana a lansat până acum 9 cărți și nu se oprește aici. Am întrebat-o dacă simte că s-a schimbat ceva în stilul ei de scriitură pe blog datorită exercițiului de a scrie cărți. Răspunsul a fost da. Stilul personal poate fi mereu îmbunătățit. Însă ce este foarte important este să și citim mult, nu doar să scriem. La fel de utile sunt cursurile de scriere creativă, chiar dacă am făcut facultatea de jurnalism și/sau am lucrat în presă. Printre cărțile recomandate de speakeri și de bloggerii participanți: Jerome K Jerome, J. D Salinger – Franny și Zooey, Elizabeth Gilbert – Lecții de magie, Stephen King – Misterul regelui.
Cum creăm povești de la subiecte aparent simple
Cât despre existența unui plan editorial, cei care reușesc să scrie zilnic cel mai probabil îl au, ca Ioana, și este de ajutor în structurarea ideilor. Ceilalți postează în funcție de tematică, de inspirație, de momentele importante din viață, de spontaneitate, timp, energie. Speakerii au subliniat că inspirația este pretutindeni și o putem găsi în orice moment. Totul e să trăim în prezent, conectați la lumea noastră și să ne notăm ideile care ne vin pentru că altfel există riscul să le uităm. Am mai dezbătut teme precum pro&contra diacritice, SEO (cât e matematică și cât e creativitate în redactarea unui articol), titluri (există vreo rețetă pentru titluri bune), ce facem dacă avem un articol foarte bun, cum ajunge la cititori?
Despre ce am discutat în partea a doua la Digital Parents Talks 15, vă invit să citiți aici.
Digital Parents Talks, un proiect Parenting PR pentru nișa de bloggeri părinți
Digital Parents Talks este un concept Parenting PR pe care îl dezvolt împreună cu Lavinia Pavel de aproape 2 ani. Este menit să aducă informație și valoare în nișa de bloggeri părinți, specialiști, oameni pe care îi admirăm, povești de succes, emoții și gânduri, să răstoarne mentalități și concepte, să ne aducă în punctul în care să ne întrebăm cine suntem cu adevărat și de ce scriem? Este un concept prin care ne-am pus intenția să formăm nu neapărat bloggeri mai buni, ci oameni mai buni și mai conștienți. Mulțumim, Lidl, pentru susținere și OK Center pentru găzduire.
Text: Ana Nicolescu
Foto: Mihai Răitaru
2 comentarii
Chiar imi pare rau ca am ratat aceasta intalnire. Foarte util!
Ooooo, ți-ar fi plăcut!