Eu ca mamă
Leave a comment

Digital Divas in viziune urbana. Despre cum sa construiesti un blog de succes

Pe 21 iunie, mi-am pus rochia azurie si margelele de jad multicolore si am pornit spre evenimentul glamour de networking, Digital Divas. Speram sa prind discursul pe Oanei Pellea, de care m-am indragostit citindu-i Jurnalul, acum cativa ani. Evident ca l-am ratat… pentru o jumatate de ora. Cand am ajuns eu, vorbea Cornel de la Vank. Pana m-am foit, pana mi-am luat un pahar cu apa, pana sa fac o poza, a inceput pauza.

Dupa pauza, am facut cunostinta cu un concept despre care auzisem, dar care nu-mi atrasese atentia in mod deosebit. Blogurile de Street Style. Catalin Opritescu (Lightaholic) m-a surprins cu optimismul lui cand a spus ca strada are oameni frumosi. Dana Paun (The Color Stalker), fashion blogger, a enumerat cateva conditii, care in viziunea ei, asigura succesul unui blog(ger) in social media:

–          Sa ai o calitate foarte buna a imaginii

–          Sa ai content nou in permanenta

–          Sa iti asumi riscuri

–          Sa iti vezi lungul nasului – e loc pentru toata lumea

Apoi a urmat piesa de rezistenta e conferintei, Yvan Rodic, FaceHunter, care si-a prezentat reteta succesului folosindu-se de o prezentare PPT, de inregistrari video de la sedintele foto de pe strada si de la campaniile de promovare ale anumitor branduri internationale. Mi-a placut ca prezentarea lui a fost completa, complexa, s-a vazut ca face asta cu mare usurinta, ca iubeste fotografia de strada si ca este constient de succesul lui. Mi s-a parut, pe alocuri, putin cam prea plin de el, dar e doar parerea mea.

Yvan Rodic

Printre metodele care il fac un street style blogger de renume international, despre cum sa devii un brand si despre cum influenteaza industria de fashion blogging-ul si social media, iata ce recomanda Yvan:

–          Pentru a atrage atentia publicului caruia te adresezi trebuie sa spui o poveste.

–          Cea mai buna metoda de a te conecta cu oamenii este prin intermediul prietenilor lor.

–          Ca sa poti spune ca ai devenit un brand trebuie, cel putin, sa ai un blog, o carte publicata, sa ai filme facute de tine, sa fii implicat in campanii si sa participi la conferinte.

–          Pentru a fi un blogger de succes, este indicat sa ai continut original, sa ai un stil propriu, inconfundabil, sa nu fii prea corporate, sa ai o prezenta constanta in online si in offline, sa fii prezent in social media, sa faci schimb de link-uri, sa tii cont de timpul/orele la care postezi ceva nou, sa maximizezi utilitatea tag-urilor si hashtag-urilor, sa folosesti acelasi nume pe toate canalele de comunicare si sa mergi la Paris Fashion Week (sigur, aceasta ultima conditie e valabila pentru blogurile de profil).

Ivan este de parere ca social media nu doarme niciodata si ca Facebook-ul este noul website pentru branduri. El a prezentat cateva procente de impact. Cel care mi-a atras mie atentia: 80% dintre utilizatorii de Pinterest sunt femei. De aici se pot trage multe concluzii numai bune de exploatat.

O campanie in care Yvan a fost implicat si care mi-a placut tare mult, se numeste I love my city. Campania a fost filmata in mai multe orase mariale lumii si a fost gandita pentru promovarea marcii ESPRIT. Aceasta apare sugestiv, dar discret in cateva cadre, iar gazdele lui Ivan poarta haine ESPRIT. Iata aici videoul.

Astfel de campanii sper sa se intample si la noi si companiile sa inteleaga ca si mesajele nu foarte explicite ajung, cu success, la publicul tinta. Dupa mine, o reclama in care numele produsului apare de 10 ori in 30 de secunde, logo-ul aprare cat tot ecranul la finalul spotului publicitar difuzat obsedant pe toate posturile TV si in online, insulta inteligenta publicului, ageseaza privitorul si nu isi atinge obiectivul. Ar fi multe de spus aici, inclusiv viziunea superficiala a unor companii asupra blogurilor cand le selcteaza pentru anumite campanii si cer doar cifre (vizite, vizitatori, page rank etc), fara sa urmareasca, de fapt, influenta blogului respectiv, prezenta (in)constanta in online, puterea de a mobiliza cititorii pentru anumite cauze, bloggerul ca om nu ca masina de scos articole pe banda, inclusiv credinta ca daca rulezi pe blogspot, de exemplu, si nu ai domeniu propriu, nu esti de luat in seama.

Revenind la Yvan, un interviu frumos cu el puteti citi la Bogdana. Iar reteta lui de succes o puteti citi in interviul acordat Biancai.

Am plecat la pauza, cu parere de rau, pentru ca urma sesiunea de How to be successful, unde vorbeau Diana Enciu si Alina Tanasa, adica Absolutely Fabulous, pe care le ador si care fac o treaba absolutely gorgeous. Sper ca anul viitor sa pot sta inclusiv la gala de decernare a premiilor si la concert, dupa ce vom fi aflat modele de inspiratie, comunicare, networking si implicare. As avea o recomandare de blog de fashion pentru 2014, care mie imi da o stare de bine si de optimism de fiecare data cand il rasfoiesc: Rock&Roses.

Felicitari pentru eveniment si multumesc Avon pentru invitatie.

 

Text: Ana Nicolescu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *