Inspir și expir
comment 1

Cum poți afla care este index-ul tău de sănătate și ce poți îmbunătăți la el?

Anul trecut pe vremea asta eram foarte activă. Mergeam de două ori pe săptămână la sală și începeam un stil nou de alimentație. Uitându-mă și mai în urmă, realizez că am perioade fluctuante în ceea ce privește exercițiul fizic și mâncarea. Observ că sunt activă și axată pe sănătate primăvara și vara, iar din toamna începe declinul. Culminează cu festinul culinar din perioada Crăciunului și continuă până apar primii ghiocei. Ce este comun tuturor anotimpurilor și îmi aduce un aport la sănătate este faptul că mă hidratez corespunzător, că în ciuda unor derapaje culinare dulci, respect anumite principii alimentare și că în perioadele de lucru intens apelez la suplimente (doar la recomandarea medicului).

Săptămâna trecută, în vâltoarea unei perioade aglomerate, am primit de la Walmark propunerea să îmi testez nivelul sănătății cu ajutorul unui instrument online interactiv, index de sănătate. Am intrat pe site știindu-mă cu musca pe căciulă că nu fac sport, dar am răspuns sincer la cele 26 de întrebări. Ele se refereau la activitatea fizică, dieta zilnică, obiceiuri nesănătoase, starea efectivă de sănătate, la echilibrul emoțional. Testul se face rapid și simplu, prin bifarea răspunsului. Întrebările sunt foarte clare, nu e loc de dubii sau de oscilații. Înainte să testez aplicația, a contribuit la decizie și faptul că platforma este dezvoltată în colaborare cu un specialist în nutriție metabolică (de origine cehă).

Instrumentele de conștientizare generează schimbarea

După 10 minute de răspunsuri sincere și pe alocuri frustrante, index-ul sănătății mele este 66 din 100. Cu toate că indicele este destul de ridicat, el poate fi îmbunătățit. Din păcate lipsesc activitățile fizice regulate. Mediul urban zgomotos și poluat are efect negativ asupra sănătății mele (și a tuturor), iar faptul că petrec cea mai mare parte din zi într-o poziție fixă, la birou, din păcate pune o sarcină ridicată pe întregul organism.

Am stat preț de câteva minute bune și m-am uitat fix la acel 66. Mi-am dat seama că de-a lungul timpului mereu m-au ajutat instrumentele de conștientizare. La mine funcționează să văd clar scris unde mă aflu. E un fel de trigger pentru a-mi dori să îmbunătățesc ceva. Chiar dacă știu că am lăsat sportul de-o parte, până nu am văzut indicele nu m-am mobilizat să mă gândesc să reiau abonamentul la sală. Însă până la sală, orice mișcare contează.

Plan de sănătate personalizat pentru 28 de zile

În planul personalizat pe 28 de zile pe care l-am primit în urma răspunsurilor, mi se recomandă să încep cu pași mici: să urc scările în loc să iau liftul, să merg pe jos în loc de tramvai sau mașină, să mă plimb în aer liber, să alternez statul pe scaun la birou cu câteva exerciții fizice ușoare. Am apreciat componenta aceasta ancorată în realitate. Nu toată lumea este fan mers la sală (unii preferă outdoor) sau nu toți au un buget pentru asta (nu zic că nu ar fi sănătos să includem), ori nu mulți se pot ține de un program fix. Pentru că sălile din jurul casei mele nu au program de la ora 8.30 – 9.00 dimineața, o să fac mișcare acasă: bicicletă statică de două ori pe săptămână, o alergare în parc și un program de 15 minute la 3 zile, cu gantere pentru tonifierea brațelor.

Urmăresc progresul în timp real

Indicele de masă corporală la mine este 19,5 și cel normal este între 20 și 25, iar greutatea este sub nivelul normal. Eu mă simt bine la greutatea asta 😊.

Indexul de sănătate îmi permite să urmăresc și să compar progresul meu și pot, de asemenea, să mă compar cu alte persoane din România. Și, desigur, am acces la oferte speciale pentru produsele Walmark. Ca și suplimente recomandate pentru mine sunt Calciu-Magneziu-Zinc Forte pentru sănătatea oaselor și a mușchilor, Super Vitamina D3 pentru susținerea sistemului imunitar și Coenzima Q10 + Carnitină pentru energie zilnică.

Așadar, v-am zis acum unde sunt. Vă povestesc peste 4 săptămâni unde am ajuns și ce am realizat, care este progresul. Apreciez că acest brand și-a extins rolul de suporter al sănătății prin această platformă online care să ghideze publicul către un stil de viață mai sănătos. Așa cum zice Cori Grămescu, o evaluare obiectivă este binevenită pentru a declanșa procesul de schimbare. Cine acceptă provocarea de a face testul și de a fi împreună cu mine în acest program pentru 4 săptămâni? Vă invit să povestim aici, la comentarii, cum și când începe schimbarea pentru voi.

Text: Ana Nicolescu

1 Comment

  1. Fiecare dintre noi stim ca avem un stil de viata mai putin sanatos dar, cand faci un test de sanatate si rezultatul tinde spre 0 impactul este interesant 🙂 Dintr-o data devii interesat de sfaturile propuse iar, daca acestea iti sunt la indemana probabilitatea de a le urma este mare.
    In urma testului a rezultat ca indexul sanatatii mele este 49 si chiar daca nu o sa parcurg nici unul dintre cele 2 programe propuse, pot sa urmez cel putin unul dintre sfaturile oferite de sistem.
    Mult succes in parcurgerea programului 🙂

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

* Checkbox GDPR is required

*

I agree