Parenting PR, agenție specializată în nișa de bloggeri părinți și comunități

În primul meu an de blogging, în 2012, Lavinia Pavel de la White PR mi-a propus să facem împreună un eveniment pentru mame bloggerițe. Ne știam de când eu eram editor la o revistă și ea într-o altă agenție. M-a scos la mese cu somon și cartofi cu rozmarin și m-a curtat câteva luni până am zis da. A fost un da curajos. Cunoșteam doar 6 bloggeri. Doar din online. Nu vorbeam personal, doar îi citeam.

Nu știu cum de am avut inspirația și am creat un grup care s-a numit simplu, Mame Bloggerițe. Și le-am adăugat pe cele 6, cu posibilitatea ca ele să adauge în grup și alte persoane. Regula era: să fie mame și să aibă un blog personal, nu neapărat pe nișa de parenting. Încrederea că pot să leg prietenii și colaborări între oameni, să văd puterea în ei, potențialul, plana deasupra capului meu și a inimii mele. Am făcut lucrurile instinctiv. Nici prin cap nu mi-a trecut că n-ar putea funcționa. Nici prin cap nu mi-a trecut să-mi pun vreun obiectiv măreț, altul decât să ne cunoaștem între noi, să postăm ce scriem pe bloguri, să ne mobilizăm în campanii umanitare, să ne promovăm cursurile și, mai ales, să ne întâlnim în offline.

 

2012, primele evenimente pentru bloggerii părinți

Primul meu eveniment cu Lavinia a fost pentru Gett’s Hair și a fost unul exclusiv pentru mamele blogger. Au venit în jur de 15. Unele dintre noi, abia atunci ne vedeam pentru prima oară, deși ne citeam de ceva timp. Copiii noștri erau mici și noi ne bucuram că am scăpat de acasă să ne facem manichiura, să ne coafăm și să aflăm de niște produse pentru noi ca femei. Pentru câteva ore, am onorat femeia. Nu mama, nu soția. Și asta a contat mult pentru sufletele noastre. Au urmat evenimente pentru MedLife, Cartoon Network, Actavis. Am fost printre primele care am organizat evenimente exclusiv pentru nișa de bloggeri părinți. Unii spun că am fost chiar primele.

 

În scurt timp, am ajuns să organizez și mai multe evenimente, fie în parteneriat, fie prin subcontractare, fie pe cont propriu, unde miza cea mai mare a fost legarea unor prietenii și conștientizarea faptului că această nișă are un cuvânt important de spus și că este formatoare de opinie.

 

În 2015 am fondat agenția Parenting PR

Între timp, copii au mai crescut, brandurile au început să fie tot mai interesate de această nișă, iar 2015 am separat evenimentele de blog și împreună cu Ioana Predoiu am fondat agenția Parenting PR. Comunitatea crescuse la 300 de membri și am făcut pentru ei multe proiecte in-house de autocunoaștere, de sănătate și feminitate.

 

2016 cu conștientzări și workshop-uri de blogging

În 2016, am invitat-o pe Lavinia ca Strategic Partner alături de mine. I-am povestit despre ideea de a face un fel de școală de blogging, i-am arătat documentarea de 6 luni și, fără să stea pe gânduri a zis hai. La finalul lui 2016 am fost la E-Fluent 5, întâlnirea bloggerilor din întreaga lume la Paris. M-am întors cu certitudinea că vom putea face o diferență în blogging (ca fenomen) dacă vom crește comunitatea și mai mult, dacă vom aduce valoare în nișă și dacă ne vom putea mobiliza pentru un scop. Am ales ca scop conștientizarea și schimbarea de mentalități, educarea și perfecționarea pentru a schimba legi în România. Nu eu de una singură. Împreună cu oamenii puternici, responsabili, ambițioși, conștienți, treziți, motivați din comunitatea Digital Parents Talks.

 

Foto: Mihai Răitaru

 

Acum ne-au cam crescut copiii. Ei merg la școlile lor. Noi la școala noastră din ultima sâmbătă din fiecare lună.

Am crescut și noi ca oameni, ca părinți, ca bloggeri, dar și comunitatea. Suntem 580 în această familie. Ne-am adunat din toată țara. Ce au avut curaj să facă bloggeri de când vin la workshop-urile organizate de noi? O spun chiar ei în formularele de feedback:

  • Mi-am făcut siglă și prezentare.
  • Am avut primele campanii plătite.
  • Am făcut primele campanii non branded în care am simțit sprijinul comunității de bloggeri.
  • Am inițiat o petiție online pentru reconstruirea parcurilor în orașul Brăila și am mers în audiență la primărie pentru a atrage atenția autorităților asupra acestui aspect.
    Clubul Părinților Pre(a)ocupați de Lectură – club de carte
  • Am reușit să reparăm două parcuri pentru copii, am strâns cadouri, bunuri pentru copiii săraci dintr-un sat din Teleorman, am reușit să facem dezinsecție în școală
  • Am publicat o carte de rețete.
  • Am reușit să strâng 20 de torturi pentru niște copii săraci dintr-o parohie în doar câteva minute, a fost extraordinar cum s-au mobilizat oamenii.
  • Mă bucur că am îndrăznit să particip la întâlnirile DPT pentru că am reușit să cunosc oamenii din spatele blogurilor, iar senzația a fost foarte faină. (…) te simți ca la un laborator de chimie la care stai cu eprubeta ( blogul) în mână și analizezi în detaliu (…)
  • Întâlnirile DTP au deschis porți către evenimente despre educație, promovarea de proiecte speciale, interviurile cu specialiști și toate astea adunate au schimbat vizibil comunitatea mea
  • Participarea la o campanie dedicată bolilor rare.
  • De ziua mea, am invitat comunitatea de mame și pe cei apropiați să vină să doneze sânge în loc să-mi facă cadouri.
  • Am încercat să formez un grup de părinți pentru a demara crearea unei grădinițe noi pe sistem Waldorf
  • După întâlnirile DTP am început să scriu articole mai lungi, să dau informații detaliate despre cum să-ți construiești o vacanță singur.
  • Acțiuni legate de promovarea lecturii în rândul copiilor: ateliere publice, în școli, donații de cărți către grădinițe defavorizate și asociații, lobby făcut pentru lectură și împrumutul/achiziția de carte.

Foto: Cristina Nichituș

 

Ce visăm să facem cu comunitatea Digital Parents Talks

Printre proiectele punctuale de PR și campaniile de branding pentru clienți precum Cartoon Network, Disney Junior, Bioderma, Miniart Show by Ioana Ginghină, Philips Avent, Secom, Skin Novel, Go Veggie, CPE, la Parenting PR avem două proiecte mari. Huge. Unul este Digital Parents Talks, ca și comunitate și școală de blogging, despre care tocmai v-am povestit. Avem în continuare vise mari: să chemăm bloggeri din alte țări ca speakeri la workshop-urile de blogging, să facem un summit de blogging și o gală la care aducem pe scenă proiectele din nișa de parenting care au îmbunătățit deja viața multor copii și părinți din România. Ținem cont de ideile bloggerilor din comunitate și le punem în practică pe cele realizabile.

 

De comunități nu ne dezicem. Mai construim una!

Celălalt proiect mare (care a ajuns la noi tot prin intermediul cursurilor de blogging) este proiectul Drumul Taberelor. Împreună cu Centrul Comercial Auchan Drumul Taberei (rebranduit Drumul Taberelor) animăm viața din acest cartier, ne întâlnim cu oamenii care fac lucruri cu sens, vrem să îi cunoaștem pe cât mai mulți, să aflăm istoria pe care s-a construit acest cartier din poveștile locuitorilor, aducem copiii de la grădinițe și de la școli pe scena din noul food court, ne cunoaștem cu și mai mulți locuitori cu care facem mese comunitare, la care gătim, mâncăm ce am gătit, spunem bancuri, mai ne aminitim de copilărie, mai și oftăm, ne uităm cu încredere la copiii care se joacă lângă noi, râdem mult. În vară am făcut o tabără de joacă pentru copii, în primăvară, ateliere cu copii, adolescenți și adulți ca să aflăm ce nevoi au oamenii și ce le place să facă în cartier. Ne-am întâlnit și cu inițiativele civice. Acum pregătim 9 weekend-uri de activități, serbări, evenimente. Ce mai, o ținem din sărbătoare în sărbătoare. De ce? Ca să unim oamenii într-o comunitate. Îi zicem comunitate geografică.

 

Este un proiect cu care ne trezim dimineața și ne ducem la culcare seara. Și este abia la început. Mai este în plan și un community hub, dar și alte provocări despre care nu am cum să vă zic acum 😊.

 

Ce înveți în lucrul cu comunitățile?

În lucrul cu comunitățile înveți multe despre oameni, despre dinamica dintre ei, despre cum poți remedia conflicte, diferențe de caracter și comportament, lucrul cu masele, cum și dacă poți schimba percepții și asocieri, despre cum îi poți determina pe oameni ca mintea lor să spună o altă poveste despre același lucru, loc, personaj, subiect. Dar cel și cel mai mult, în lucrul cu comunitățile, înveți despre tine ca om. Înveți să nu iei totul personal, să răspunzi mai des și să reacționezi mai rar, să spui lucrurilor pe nume vorbind pe limba tuturor. Este nevoie să te formezi continuu ca specialist în comunicare, managerierea proiectelor, storytelling, public speaking, gestionarea conflictelor. Începi să vezi oamenii după anumite tipologii deși te străduiești să vezi dincolo de cutia din care fac parte. Dacă vrei să lucrezi cu comunitățile trebuie să iubești oamenii. Să fii curios ca un copil mic și să te uimești de fiecare om cu care te întâlnești, de fiecare poveste auzită, să vezi cine cu cine ar putea face proiecte împreună. Să vezi potențialul networkingului. Dacă vrei să lucrezi cu comunitățile trebuie să ai multă răbdare. Fiecare om vrea să-și simtă auzită și apreciată povestea, vrea să simtă că îl înțelegi chiar dacă ai alt punct de vedere. Comunitățile sunt despre cât poți să te dăruiești lumii. Și asta fac eu cu Lavinia și cu cei cu care colaborăm.

 

 

De ce funcționez bine cu Lavinia?

Pentru că ea are ce nu am eu și eu am ce nu are ea. Cum s-ar zice, ne completăm. Ea are mintea sub formă de tabel de matematică, face magie cu cifrele (sigur că o ajută și excelul, dar știe ce să-i dea să facă), prin vene îi curge strategie, nu pierde vremea, nu stă la povești, știe să pună limite. Eficientă, vizionară, calculată, antreprenor. Apoi vin eu cu creativitatea, comunitățile, poveștile, empatia, yoga, meditația. Și ea face yoga și citește Osho. Așa că are și ea oleacă de spiritualitate. Iar eu am uneori sclipiri vizioare și strategice.

 

Foto: Ioana Dodan, The Fab Squad
Foto: Ioana Dodan, The Fab Squad

 

Am putea spune că suntem complet diferite. Doar că gândim la fel și ne exprimăm diferit.

Asta este povestea noastră până acum. O mai completăm pe măsură ce creștem 😊.

Text: Ana Nicolescu

S-ar putea să-ți placă și

Lasă un răspuns

Your email address will not be published. Required fields are marked *

* Bifați căsuța de selectare GDPR

  • Acest formular îți colectează numele, e-mailul și conținutul, pentru a putea urmări comentariile plasate pe site. Pentru mai multe informații, consultați politica noastră de confidențialitate, unde veți primi mai multe informații despre unde, cum și de ce stocăm datele dvs.