Inspir și expir, Uncategorized
Leave a comment

Sindicalizarea bloggerilor și necesitatea unui cod deontologic în blogging. Dezbateri la Social Media for Parents 2018

Ca în fiecare an, evenimentul Social Media for Parents are loc la câteva zile după ce mă întorc din Grecia. Așa că particip încărcată de soare și de zen, mereu recunoscătoare că sunt invitată ani la rând să fiu speaker.

Conferința este organizată de Evensys și cuprinde teme de parenting și de blogging. Pentru că intenția mea este să migrez încet-încet de la parenting către feminitate, lifestyle, zen living, nu am stat în sală la discursurile trainerilor pe parenting. Au fost oameni tare faini care au avut multe lucruri de împărtășit despre psihologia copilului și a părintelui, nutriție și homeopatie. Din participările mele sporadice la frânturi de discursuri, am reținut că anul acesta s-a pus accent pe mama care nu trebuie să fie perfectă.

Speakerii primelor două sesiuni de parenting au fost:

Vă invit să citiți la colegii mei pe bloguri câteva recenzii cuprinzătoare despre primele două sesiuni:

Cum le explici părinților ceea ce faci?

Cea de-a treia sesiune s-a intitulat Blog Talk și a fost o dezbatere la care am luat parte în calitate de blogger și community builder. Discuția a fost moderată de Florina Badea – Health Coach, Health and Parenting Blogger. Împreună cu Ioana Macoveiciuc – Blogger, Prințesa Urbană, Alex Zamfir – Blogger, celmaibuntata.ro, Ana Maria Mitrus – Blogger, Meseria de Parinte, Ruxandra Luca – Prezentator Tv / Blogger și Cristina Otel – Trainer, Coach, Blogger, Cristinaotel.ro, am atins teme, unele mai light, altele mai serioase. Florina a început într-o manieră jovială întrebându-ne cum le explicăm părinților noștri cu ce ne ocupăm. Destul de dificilă misiunea asta, mai ales că meseria de blogger nu este încă în nomenclatorul de meserii, iar dacă nu ești conectat online, ai trait alte vremuri și nu ai înclinare către Social Media, nu prea prezintă interes ce fac bloggerii.

Totuși, chiar dacă înțeleg, chiar dacă nu înțeleg părinții sau bunicii despre ce este bloggingul, nu avem dreptul să scriem despre ei fără să le cerem acordul. Una dintre greșelile mele în blogging a fost să îmi expun familia fără să cer în mod direct acordul membrilor ei.

Cât de important este conținutul astăzi pentru blogul de parenting? Is content THE KING?

Da, calitatea conținutului ancorează un blogger în nișă, îl poate diferenția, îl poate reprezenta. De aceea este important să avem articole bine documentate, scrise corect gramatical, expresiv, să fie adevărate, inspiraționale, să identifice nevoi și metode de rezolvare, să avem avizul unui specialist în domeniu dacă noi nu avem expertiză în acel domeniu (pediatrie, de exemplu). De asemenea, este important să fim conștienți că prin ce publicăm pe blog putem influența în bine sau în rău viețile mamelor și, implicit, pe cele ale copiilor.

Pe lângă toate acestea, ca să ajungem să scriem un text bun este necesar să avem talent (asta e clar), să ne placă să scriem, să practicăm exercițiul scrierii zilnice (nu doar texte de publicat), să citim mult, să participăm la cursuri de creative writing.

Când gândiți planul editorial, luați în calcul și campanii proprii dedicate comunității blogului? Cum creștem comunitatea blogului – tips and tricks pentru a ajunge la inima oamenilor.

Până acum m-am implicat activ în crearea comunității de bloggeri părinți și ne-am strâns acolo peste 500 de suflete. Cu cititorii m-am întâlnit ocazional și accidental fie la lansări de carte, fie în parc cu copiii, fie în tabere pentru familii. Nu am făcut nimic organizat în offline. Însă din această toamnă, voi organiza întâlniri cu voi, cei care citiți ce scriu și aveți încredere în ce fac. Abia aștept să pun la punct proiectul și în sfârșit să ne cunoaștem.

Ceilalți bloggeri prezenți în panel, unii dintre ei au campanii proprii dedicate comunității blogului: Cristina Oțel, Ioana Chicet Macoveiciuc și Florina Badea.

Vă implicați în campanii offfline? Sunteți implicați în cauze sociale sau le creați voi?

Desigur că fiecare blogger prezent în panel s-a implicat cel puțin o dată într-o campanie umanitară. Consider că este de datoria noastră să punem influența și puterea pe care o avem în ajutorul celor mai puțin norocoși: copii cu boli în faze terminale, copii care nu au acces la educație, copii născuți prematur, părinți în situații dificile de viață etc. Implicarea emoțională în aceste cazuri duce la nopți nedormite și la procese de vinovăție, dar și la sentimente că poți muta munții din loc și poți salva vieți. Eu m-am atașat mult de unii copii și de familiile lor și uneori copiii au murit. Mai mult decât atât, pentru mine este un paradox: consider că atunci când ajuți, trebuie să o faci cu sufletul și să nu te lauzi peste tot că o faci. Pe de altă parte, dacă nu spui că te implici în cazul X și că strângi fonduri pentru operația copilului, nu ai cum să-ți exerciți influența și puterea de blogger. Voi ce credeți?

Etică și profesionalizare în blogging

Aaah, ce mi-a mai plăcut partea asta. S-au discutat subiecte precum: cât de onești suntem pe blogurile noastre/în social media? Întalnim cazuri de sfaturi, fără ca bloggerul să fie specialist în acel domeniu, îndemn la ilegalități, furt de idei, agresiune față de alți bloggeri sau față de cititori, publicitate mincinoasă. Cum procedam, cum penalizăm și ce putem face în astfel de situații? Ei bine, eu cred că atâta timp cât meseria de blogger nu este legiferată, nu prea avem cum să facem un cod deontologic al bloggerilor. În viziunea mea, unii spun că utopică, meseria de blogger ar trebui să apară deja în nomenclatorul de meserii. Apoi am putea avea, așa cum propune Ioana Chicet-Macoveiciuc, o asociație a bloggerilor care să ne reprezinte interesele și un cod deontologic pe care să îl respectăm cu toții. Multe voci din sală au spus că nu se poate face asta. Eu prefer să nu mă pronunț, să nu vorbesc din frici și din generalizări până nu încerc concret să fac ceva. Revin pe acest subiect pe măsură ce avansez cercetarea cu Lavinia și Ioana, pe partea legislativă.

Alte subiecte discutate au fost despre colaborările cu brandurile, despre așteptările unui brand, despre ce urmărește brandul în relația cu bloggerul, despre campaniile plătite și bartere, despre press trip-uri, despre cum marcăm publicitatea pe blog și, desigur, veșnica întrebare, cum se stabilește un fee pentru o campanie.

Cam așa s-a văzut de la mine ediția din acest an Social Media fot Parents. M-am bucurat că au venit mulți bloggeri la început de drum și din feedback-ul lor de pe hol, am înțeles că le-au fost folositoare informațiile aflate pe parcursul zilei. Felicitări, Evensys, pentru organizare și perseverență și mulțumim brandurilor care au susținut această ediție: NUK, Orange, Boiron, Napolact și Hipp România.

Text: Ana Nicolescu

Foto: Freya Productions

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

* Checkbox GDPR is required

*

I agree