Speaker pentru a doua oară la Social Media for Parents

Social Media for Parents 2017. Un eveniment marca Evensys, aflat la cea de-a V-a ediție care adună în fiecare an bloggeri de parenting, psihologi, terapeuți, medici, traineri și mentori educaționali. Anul acesta am avut onoarea, pentru a doua oară, să fiu invitată ca speaker. De data aceasta în cadrul unei dezbateri la hotel Caro, alături de Laura Frunză, Anca Bold Gheorghe, Ela Crăciun și Florina Badea. Moderatori, Miruna Ioani și Cristian China Birta.

Înaintea noastră au susținut prezentări:

– Urania Cremene: strategii pentru creșterea stimei de sine a copiilor

– Sorin Cadar, preşedintele Asociaţiei Române de Homeopatie Clinică: trusa de vacanţă pentru o vară fără griji

– Domnica Petrovai, psihoterapeut: de ce este cuplul o prioritate în creşterea şi educarea copiilor

– Adrian Asoltanie, trainer educaţie financiară: de ce, cum şi când le vorbim copiilor despre bani

– Gyorgy Gaspar, psihoterapeut relaţional: Cyber Bullying, Vocea celor fără voce

– Simona Penescu, fundaţia Orange: Digitaliada, o platformă de conţinut digital şi program educaţional pentru şcolile din zona rurală

– Loredana Botezatu, Bitdefender: cum îi putem proteja pe copii în interacțiunile lor pe internet.

După cum reiese din temele abordate, Social Media for Parents își propune informare atât pe zona de parenting, cât și pe zona de blogging.

Dezbaterea la care am fost invitată să îmi spun punctul de vedere a atins subiecte precum bani, imagine, promovare, plagiat, strategie de business. Dacă nu ați ajuns la Social Media for Parents, puteți să urmări aici filmarea.

Ce nu am apucat să spun la debate, dar tot spun la Digital Parents Talks și pe blog de fiecare dată când prind ocazia, o să sintetizez aici pe întrebările din cadrul evenimentului.

Cât de des scriem pe blog? Avem un plan editorial?

Eu scriu pe blog de fiecare dată când simt. Nu am un plan editorial, mi-l propusesem la început. Dar pot spune că trăiesc din blogging chiar și fără acest plan. La mine lucrurile se întâmplă astfel: știu clar de ce scriu (să inspir, să trezesc, să conduc către introspecție). Orice fac sau scriu, în orice acțiune mă implic, fac cu conștiința că este cel mai bun lucru pe care îl pot face în acel moment, că mă reprezintă pe mine ca cea mai bună variantă a mea și că fac pentru binele meu cel mai înalt. Alegând așa subiectele despre care scriu, oamenii cu care colaborez, campaniile în care mă implic, banii vin de la sine.

Nu aș putea să scriu zilnic. Articolele mele au o anumită densitate, necesită timp și documentare (unele), astfel încât m-ar seca de energie să fac asta zilnic.

Time mangement. CÂND mai și scriem pe blog?

Scriu când apuc. Fie când sunt copiii la grădiniță, acum când sunt la bunica mea, mâine când vor fi la o prietenă, la prânz când dorm. Nu mai sacrific nopțile pentru scris pentru că am observat că nu e productiv pentru minte și corp. Am nevoie de odihnă și respect acest lucru. Și nu respect acest lucru cu ciudă că nu am timp să scriu, ci cu recunoștință pentru tot ce mi-a oferit și îmi oferă corpul meu.

De unde ne inspirăm? Subiectele de parenting care se repetă la nesfârșit

Inspirația vine din viața mea. Nu mă mai uit în ograda altuia, nu este treaba mea să arăt cu degetul, să corectez sau să conving pe nimeni de nimic. Am atâta treabă eu cu mine, încât aș putea scrie o carte întreagă despre drumul către mine însămi. Eu sunt inspirația, eu sunt izvorul. Și nu o spun cu aroganță, ci doar cu maximă conștientizare că totul se află în noi. Trebuie doar să descoperim comoara și măreția.

Înainte să îmi dau voie și să am curaj să mă uit la mine, eram foarte prezentă și atentă la ce se întâmpla în jurul meu, la ce venea către mine din exterior, ce nevoi aveam ca mamă la primul copil și transpuneam experiența mea pe blog împreună cu părerea unui specialist. Era vorba (și) atunci de prezență conștientă.

Le-am spus acest lucru și bloggerilor din țară care spuneau că în orașul lor nu se întâmplă nimic relevant. Le-am arătat că doar mergând 3 stații de tramvai pe jos, am aflat de pe panourile stradale că sunt peste 4 evenimente culturale la ei în oraș. Iar în cazul puțin probabil în care nu se întâmplă chiar nimic, atunci putem genera chiar noi evenimente: un workshop de lectură pentru copii la biblioteca orașului, o întâlnire la o cafea cu cititoarele, o acțiune de strângere a PET-urilor în colaborare cu primăria etc.

Trăim printre atâtea subiecte frumoase care nu sunt nici banale, nici repetitive. Este nevoie doar să deschidem ochii.

Merge video pe nișa de parenting?

Despre video nu aș putea să mă exprim. Nu am experimentat foarte des încât să îmi fac o părere. Dar intuiția îmi spune că ar merge bine video și pe nișa de parenting.

Codul de etică în blogging? Ce nu am face niciodată?

Codul de etică în blogging. Oooo, aici o să scriu un articol separat 😊. Doar atât zic, deocamdată. How to be successful: focus on your own shit! Și fă ceea ce e corect, nu ceea ce e ușor.

Cum ne putem apăra de furt în lumea digitală?

Nu ne putem apăra. Așa cred eu. A, că ne vedem articolele fruate, pozele folosite și îi tragem pe plagiatori de mâneca, da, se poate. Dar să prevenim asta e cam imposibil. Nu ține de tehnologie, ține de mentalitate, de evoluție, de bun simț. Trebuie să umblăm la mindset.

Cum ne promovăm blogul în afara Facebook?

Înainte de a ieși în online și/sau în offline, e bine să avem clar răspunsul la urmăroarele întrebări care formează brandul personal, care ne poziționează și ne diferențiază în nișă:

  • Cine sunt eu în mediul online?
  • Ce nevoie acopăr în piață?
  • Cum mă diferențiez?
  • De ce m-ar crede pe mine cititorii?

Facebook este doar o poartă către comunitatea de cititori. Este un instrument auxiliar și nu este suficient. Pentru a ne promova trebuie să avem și CUI să ne promovăm, de aceea este necesară o comunitate. Nu trăim din blogging, ci din comunitatea pe care o construim în jurul blogului.

Cum îmi cunosc comunitatea? Google Analytics, întâlniri cu cititorii, fii gazdă, cere și oferă informații, implică-te în campanii umanitare, sociale, de protejare a mediului etc. Arată cine ești și ce valori ai prin alianțele pe care le faci, prin cauzele pentru care lupți, prin produsele pe care le promovezi, prin colaborările pe care le ai cu oameni, agenții, instituții. Lasă-i pe alții să vorbească despre tine. Scrie guest-posturi pe alte bloguri. Răspunde la interviuri.

Comunitatea trebuie să fie: autentică, etică, activă, conectată, informată, să se autoreglementeze. Comunitatea asigură monetizarea.

O să scriu din nou aici, pentru cei nou veniți, acțiunile în care m-am implicat în primii ani de blogging și care mi-au adus vizibilitate, relații, experiențe și subiecte.

Implicare în campanii umanitare și de responsabilitate socială pentru:

  • Salvați Copiii – Bun venit pe lume, Festivalul Brazilor (content pe blog, acțiuni în maternități și în școli, alergare pe bandă)

  • World Vision – Eu cum ajung la școală, Cu o carte schimbă viața (content pe blog)
  • Asociația Unu și Unu – Fire de dragoste (content pe blog, strângere de fonduri prin Swimathon 2014, acțiuni în maternități)

  • Cel mai mare colind: pentru achiziționarea ghetelor de iarnă pentru copiii săraci (content pe blog + video cu mine și cu copiii mei cântand un colind)
  • IKEA – campania jucăriilor de pluș (content)
  • Trupa Zurli – Vreau să-l ajut pe Moș Crăciun (content + cadouri copii)
  • Asociația DeVision, Foto Union și Arta nu mușcă – Dacă nu aș vedea (content și campanie foto pentru un copil nevăzător)

Implicare în campanii de conștientizare

  • ActiveWatch – Oraș pentru oameni (acces la spațiul public pentru persoanele cu dizabilități locomotorii – content pe blog)
  • Editura All – Citește povești (content pe blog)
  • Bătrânețea nu e doar boală (content pe blog + gătit pentru bătrânii de la complexul Floare Roșie)

  • Caravana Rabla pentru periuța ta (content)
  • AVON – Share it to stop it – împotriva violenței domestice (content)
  • Salvați Copiii – Copii fără etichete (content)

Parteneriate media la workshop-uri pentru parinți și la conferințe cu speakeri români și internaționali

  • workshop-uri de parenting: Urania Cremene, Antonia Noel, Otilia Mantelers, Monica Reu

Parteneriate media activități pentru copii

Zurli, Learn with music, Miko Kids, CreativeArts, KinderAlegria

Workshop Remodelează-ți viața, susținut la Raw Generation Expo (martie 2012, la invitația Ligiei Pop)

Interviuri cu mine despre mine pe alte platforme online: Mămica Activă, Căsuța Fericită, Motivonti etc

Prezență în emisiuni pentru părinți la Itsy Bitsy, Trinitas, Trăiește sănătos cu Simona

Campanii guest-post pe alte platforme AVON Connects (aprilie – decembrie 2013) și SmartLove (septembrie 2013 – august 2014)

Concluzia: nu e totul doar despre Facebook, opriți goana după like-uri, reach și imagine. Ieșiți mult în offline.

Cam atât despre această ediție. Mulțumesc echipei Evensys pentru invitație și încredere. Partenerii acestui eveniment au fost Orange, NUK, Boiron, Pampers.

Text: Ana Nicolescu

Foto: Freya Productions

S-ar putea să-ți placă și

13 comentarii

  1. Si cand ma gandeam ca nu mai pot citi inca un articol despre SMFP2017, mi-ai dovedit contrariul.
    Ana, am fost la SMFP si atat de rau imi pare ca nu am apucat sa prind o bucatica din tine, ca sa zic asa;) As fi vrut sa iti multumesc personal pentru ca ai fost una dintre persoanele care mi-a deschis o porta, chiar daca tu nu stii asta, insa prin blogul tau si ce si cum scrii, mi-ai dat incredere ca se poate. Asa ca iti multumesc aici, pe aceasta cale, si promit ca cumva tot ajung sa iti multumesc si in persoana.
    Sunt de acord cu tine ca este atat de important sa te implici in campanii. Si eu am 2 pe blog pentru ca eu cred in ele, si cred in puterea noastra, a celor care scriu. Cand stam de vorba o sa iti explic pe indelete de ce chiar campaniile sociale sunt unul dintre motivele pentru care fac blogul.
    Imi mai dau seama ca e foarte greu să iti rupi din timpul tau si al familiei pentru a face aceste intalniri, de aceea iti admir si mai mult efortul.

    Si eu am participat la campania Devison acum cativa ani, inainte sa fiu mama si in alta calitate, dar m-a impresionat foarte mult.
    Sa scriem frumos şi din inimă, nu doar pentru noi, ci pentru mulţi.

    1. Ce mult mă emoționează când oamenii îmi mărturisesc că am contribuit la ceva în viața lor. Mulțumesc mult că ai împărtășit asta cu mine. Poate ne vedem la cursurile Digital Parents Talks 🙂

  2. Eu am citit de 3 ori azi articolul tau. Imi vine sa-l printez si sa-l pun undeva, sa-l vad, sa-l recitesc de cate ori simt nevoia sa gasesc niste raspunsuri. Da, am gasit in randurile tale multe raspunsuri… si da, iti multumesc!

  3. Bravo, Ana!! Bravo la infinit!! Nu-i de mirare ca mi-ai placut cel mai mult dintre speakerii acelui panel de la SMfP2017.
    Esti exemplul clar si de succes ca bloggingul poste fi facut cu proprietatea termenului in discutie, cu content de calitate si fara tumbe si artificii pentru expunere.
    Si, intr-adevar, este obligatorie implicarea bloggerului in campanii de CSR, in primul rand pentru a face o schimbare in societatea pe care vrem s-o informam, educam, amuzam, sa ne-o aliem.
    Spor maxim in toate!

    1. Mi-a plăcut asta cu tumbe și artificii. Exact așa simt și eu că se întâmplă. Cât despre educare și informare… asta cred că ne vine nouă firesc din presă sau, mai concrcet, din facultatea de Jurnalism unde am învățat despre rolul presei. Dar acum pe bune, cine crezi că își asumă un rol atât de mare? Divertismentul să trăiască. Și încă ceva, poate ar trebui să mai scriem că educarea nu înseamnă critică, arătat cu degetul, pus la colț, făcutul pe deșteptul după 3 cursuri de parenting. Mă opresc aici, nu mă pornesc :))). Dar îți propun să facem un interviu la mine pe blog. Îți trimit niște întrebări?

      1. Uau, asta da onoare! Mai ales după ce ai susţinut în acest articol cât de important este ca bloggerii să răspundă la astfel de invitaţii… – ceea ce mă ruşinează că am lăsat un alt blogger în stand-by cu nişte întrebări de vreo lună… – promit să fiu mai operativă, acum că ăsta micu’ al meu e şi el trei ore la grădiniţă 🙂

        Deci aştept întrebările pe idri_gm@yahoo.com
        Mulţumesc încă o dată pentru propunere!

  4. Aștept cu nerăbdare articolul despre etică. Păcat că nu am intrat în acest subiect, merită dezbătut.

  5. Eu te-am ascultat si atunci cu atentie chiar daca nu am fost prezenta. Ma stresam sa reusesc sa scriu zilnic. Ma stresam rau. Iti multumesc ca m-ai facut sa inteleg ca nu asa se fac lucrurile. Cat despre offline, pe 4 am primul eveniement organizat de mine pentru copiii cu dizabilitati. ( era visul meu)
    Iti multumesc ca esti!

Lasă un răspuns

Your email address will not be published. Required fields are marked *

* Bifați căsuța de selectare GDPR

  • Acest formular îți colectează numele, e-mailul și conținutul, pentru a putea urmări comentariile plasate pe site. Pentru mai multe informații, consultați politica noastră de confidențialitate, unde veți primi mai multe informații despre unde, cum și de ce stocăm datele dvs.