Inspir și expir
comments 2

De ce ne e frică să vorbim în public? Digital Parents Talks, ediția a XI-a

Deja simt că Digital Parents Talks începe să se adreseze oamenilor din spatele blogurilor, nu doar meseriei de blogger. Intenția pe anul acesta este ca aceste cursuri să facă din participanți nu doar bloggeri mai buni, dar și oameni mai buni, care se cunosc pe ei sine și știu ce le place să facă cu adevărat în viață.

Sâmbăta trecută am organizat, la Conacul Golescu Grant, cea de-a XI-a ediție Digital Parents Talks, o serie de workshop-uri pentru bloggerii părinți. Tema a fost Public Speaking. Actrița Ioana Ginghină ne-a vorbit despre cum să transmitem energia unui mesaj. Aici am avut primul moment de aha. Pentru a ajunge la celălalt, mesajul nostru trebuie să aibă, pe lângă vorbe și empatie, o energie. Nu transmitem doar informație, ci și energie. Mi-a plăcut asta și am făcut un exercițiu de concentrare și de transmitere a energiei mesajului cu toți bloggerii pentru exemplificare.

De ce ne e frică să vorbim în public?

Ioana spune că gândurile negative devin bariere atunci când vorbim în public pentru că tindem să ne identificăm cu ele. Recomandarea Ioanei este să nu hrănim gândurile negative, să nu le alimentăm. Uneori, înainte de un interviu, ne gândim dacă suntem suficient de buni, de frumoși, de isteți în fața interlocutorului. Automat ne minimalizăm pe noi înșine în mintea noastră și ne vedem mici și fără voce. De aceea la întrebarea De ce ne e frică să vorbim în public?, Ioana răspunde: De public. Sugestia este să ne conectăm mereu cu încrederea că ceea ce spunem va schimba lumea în bine.

Actrița spune că este esențial să ne pregătim înainte de un interviu sau de un discurs. Deseori emoțiile de a vorbi în public vin din slaba pregătire a subiectului.

 Voce: registru, timbru, pace, liniște, volum

Cât despre voce, Ioana spune să nu ne fie frică să facem pauze, ele dau greutate unui discurs și recomandă ca mesajele să nu conțină bârfă, judecată, răutate sau văicăreală. E bine ca ele să conțină:

Onestitate: fii sincer și direct

Autenticitate: fii tu însuți

Integritate: să fie lumea în care trăiești

Dragoste: toate făcute cu dragoste

Contează foarte mult ca mesajele să fie spuse cu dragoste. Un mesaj negativ spus fără dragoste nu va aduce un mesaj pozitiv.

Limbajul corpului ne influențează

Ioana a dat exemplu de oameni care își ocupau timpul înainte de un interviu sau de un discurs, butonând telefonul și când le venea rândul să fie vorbitori, poziția corpului lor era cu privirea căzutăși cu umerii înspre pământ. Nicidecum o poziție de învingător, de om sigur pe el. Această primă impresie poate da semnale greșite interlocutorilor. Așa că recomandarea Ioanei este să mergem cu încredere, drepți și încrezători. Poziția corpului influențează percepția de sine, dar și pe cea a celor cărora ne adresăm.

Oamenii semnează contracte cu noi dacă reușim să le transmitem încredere

După pauză, Laura Dragomir, consultant în comunicare, a început dialogul cu noi prin câteva recomandări: din 4 în 4 ani, este important să dăm un refresh carierei și să acceptăm provocări noi pentru a obține și alte rezultate. În plus, nu lăsați în spate de ați obținut. Luați cu voi. Valorificați-l.

Fiecare om are 4 piloni:

  1. Valorile
  2. Credințele
  3. Familia și prietenii apropiați
  4. Job-ul

În fiecare clipă vindem propriile idei și propria imagine chiar și fără să deschidem gura. Primul lucru pe care îl transmitem este emoția. Suntem vânzători în orice clipă. Vindem imagine și idei. Iar pentru a vinde eficient, Laura ne recomandă să ținem cont de cei 6 C ai comunicării: clar, concis, coerent, consecvent, credibil, corect. Oamenii semnează contracte cu voi dacă reușiți să le transmiteți încredere. Trăim într-o lume a recomandărilor. Este important să construim relații strânse cu oamenii.

Ca să vindem, este nevoie să îl privim pe celălalt ca pe o persoană, nu ca pe o funcție și să avem un discurs persuasiv. Adică să îl convingem pe celălalt respectând interesele lui sau plecând de la nevoile acestuia.

Speech elevator

Laura spune că este important să atragem atenția astfel încât interlocutorul să își dorească să se reîntâlnească cu noi. De aceea nu trebuie să uităm de:

  • Discurs
  • Voce – mulți uită că au o voce
  • Limbaj – pe ce cuvinte punem accentul atunci când vorbim cu cineva
  • Interlocutorul – trebuie să ținem cont de cine este celălalt și ce nevoie are de la noi

Cum să atragem atenția asupra noastră?

Noi vindem emoții. Oamenilor le plac oamenii. Omul este o ființă în primul rând emoțională, și apoi rațională. De aceea multe dintre contracte se semnează la restaurante, nu în birouri. Întotdeauna decizia de cumpărare a fost luată după ce mintea clientului a cumpărat-o deja.

Laura recomandă să atingem punctele importante ale discursului nostru în mai puțin de 30 de secunde, determindu-l pe interlocutor să vrea să asculte mai mult. Trebuie să avem în vedere să oferim informație relevantă pentru interlocutor, nu pentru noi, cum putem să îl ajutăm. Este recomandat să adresăm întrebări interlocutorului ca să îl implicăm. Un om va vrea să mai vorbească cu noi dacă l-am făcut curios.

Criterii esențiale pentru un discurs:

  • Cine ești?
  • Ce faci?
  • Cum faci?
  • Ce promiți că oferi?
  • Cu cine vrei să colaborezi?

Laura a încheiat discursul așa cum l-a început, cu câte 30 de secunde de fiecare participant pentru a se prezenta pe sine. Desigur că deși vorbeam tot despre noi înșine, discursul final a fost cu totul diferit față de discursul inițial, de la informații, la energie, la încredere și siguranță.

20% teorie, 80% practică

Mi-a plăcut mult această ediție pentru că pe lângă noțiunile teoretice, am avut parte de exerciții fără nevoia sau dreptul de eschivare 😊 și de mesaje profunde, de introspecție, de răspuns la întrebările cum vreau să schimb lumea prin blogul meu? sau care este menirea mea în viață, ce știu să fac cel mai bine, ce mă motivează, ce mă trezește dimineața din pat cu entuziasm?

Le mulțumesc Ioanei și Laurei pentru insight-urile aduse și pentru energia lor. Brandurile care au făcut posibilă această ediție sunt Lidl și Secom (cu gama Child Life). Mulțumim pentru găzduire Conacului Colescu Grant, prin amabilitatea DGASPC S6. Cafeaua bună a fost de la Philips. Iar conceptul acestor workshop-uri de la Parenting PR, adică de la mine și se la Lavinia, căreia îi sunt recunoscătoare că împreună creștem proiecte, bloggeri, oameni și speranțe.

Text: Ana Nicolescu

Foto: Mihai Răitaru

2 Comments

  1. Minunat!Ştiam despre acest subiect,am fost cu ceva timp in urmă la un curs. La scurt timp dupa curs am avut un interviu ptr Digi24. A fost foarte ok.
    Daca mă pui sa vorbesc in public iti spun ca nu pot… cred insa ca as putea, doar ca nu am curaj.
    Minunat articol,Ana! As fi vrut sa fiu si eu acolo.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

* Checkbox GDPR is required

*

I agree