Inspir și expir
comment 1

Vremea nu mai e o piedică atunci când plecăm la drum. Cum pornim mașina din casă?

Cearșaful cald al dimineții parcă nu fusese niciodată mai primitor. Mă uit la ceas. Este 6 dimineața. Îmi îndrept privirea spre fereastră și prin draperie nu se vede nici urmă de lumină, deși am lăsasem jaluzeaua trasă de cu seară, tocmai ca să observ primul strigăt al soarelui rece de ianuarie. Fetele dorm liniștite lângă mine. Respiră subțire, dulce, sacadat, molcom. Mă întreb oare ce visează.

Dau să ies ușurel dintre ele și cum scot picioarele de sub plapumă, simt cearșaful rece, mă zburlesc și vreau să intru la loc. Trag aer adânc în piept, cam zgomotos. Măriuca se foiește. Strâng din dinți și mă dau rapid jos din pat. Îmi caut papucii în întuneric, trecând de pe parchetul rece, pe covorul pufos. Ies din cameră. Pe hol și mai frig. În baie, era glaciară. Dau drumul la apa caldă. Sloi. Tremur. Mă uit pe geamul mic pătrat de deasupra căzii. Tot caut soarele, deși știu că nu are cum să mă încălzească, dar parcă tot ar fi mai cald în mine dacă ar fi măcar lumină afară.

După o jumătate de oră de spălat, masaj, suc de portocale, cafea îmbietoare, ceai parfumat, le trezesc pe fete. O duc pe Julie la creșă. Ea vrea să meargă pe jos. Evaluaez mental, ochiometric și senzorial distanța și timpul, simt un fior pe spate, mi se face instantaneu frig și pornim pe gheața dintre blocuri spre destinație.

Mă întorc acasă, beau repede ce a mai rămas din ceaiul acum rece, mă îmbrac office și cobor la mașină. Înăuntru, ca afară. Mi se lipesc nările de frig. Nu pornește din prima. O ia din a treia. Am cojocul cu gulerele ridicate până în vârful capului, îmi ies aburi din gură. Îmi pun centura chiar dacă mai stau încă 10  minute până se încălzește motorul. Dar centura mă ține lipită de scaun și scaunul îmi ține de frig. Volanul e rece ca balustrada metalică de la supermarket. Plec la întâlnire hotărâtă să mă interesez apoi de un sistem de pornire a motorului de la distanță, astfel încât atunci când cobor din casă să găsesc motorul încălzit și aerul dezmorțit.

Găsesc repede. Falcon. Viper. Sun, fac programare. Mi se spune să vin neapărat cu cheia de rezervă. Ajung acolo cu inima cam îndoită și bombănind în colțul gurii că asta e treabă de bărbat, ce caut eu într-un service auto. Intru pe Magheru, în incinta cu Ciclopul, la Falcon Electronics. Cald, curat, bărbați (nu băieței de cartier) normali, civilizați, politicoși, îmi răspund la ce îi întreb, mă ajută unde am nevoie. Nu râd de stângăcia mea tehnică. Montarea sistemului durează cam 4 ore. Mă uit la ceas, nu am timp să aștept până e gata, trebuie să iau fetele de la creșă și de la grădniță. Domnul amabil îmi spune că e ok să las mașina peste noapte și să o iau a doua zi. Perfect. Așa fac.

12540210_10153334950022043_1365242056_n (2)

Plec, las un contract la Romană și când aștept autobuzul, primesc un telefon de la service. Cheia de rezervă nu e de la mașina mea. Aoleu, păi de la a cui să fie? Mă prind, poate fi a cumnatei mele, avem mașini la fel. Mă interesez dacă e cheia mea la ea. Nu e. Mă duc acasă, cotrobăi prin toate curiile. O găsesc. Sun la Falcon, îmi cer mii de scuze pentru încurcătură, mulțumesc pentru înțelegere și a doua zi de dimineață mă prezint cu cheia bună. Nu mai durează mult montarea cip-ului, cei de acolo lucraseră la instalare și cu o zi înainte. Între timp aflu că sistemul se numește Viper Responder și că mașina poate fi pornită de la o distanță de până la 1,6 km. Mă lămuresc că nu are cum să mi se fure mașina dacă o pornesc din telecomandă, că e totul safe. Mi se face instructajul cum să mă folosesc de acest sistem. Pe alocuri am frânturi blonde, pun întrebări suplimentare, primesc lămuriri binevoitoare.

La câteva zile, când vreau să pornesc mașina din casă, încurc câțiva pași. Bogdan sună la Falcon și îi explică și lui. Mulțumim mult mult pentru răbdare :). Acum este minunat și nu știu cum de nu am montat până acum pornirea de la distanță. Înainte cu 15 minute să coborâm la mașină, o pornim din telecomandă, motorul se încălzește și e numai bun de pornit la drum, parbrizul și luneta se dezgheață rapid și nu ni se mai lipesc nările de frig înăuntru. Totuși, fetele sunt nemulțumite că nu le mai ies aburi din gură și nu mai pot fuma ca tati.

Noi nu suntem mari iubitori de gadgeturi, dar aceia care sunt şi simt că distanţa de acţiune de 1,6 km nu le e de ajuns, se pot baza pe Viper SmartStart, o aplicaţie care îi ajută să pornească maşina din smartphone. Şmecheria este că poţi face asta de oriunde – chiar şi de pe alt continent, condiţia este să ai semnal la telefon. Şi ca să fie totul chiar cu dedicaţie pentru gadget-omani, sistemul merge şi prin intermediul ceasului inteligent de la Apple.

Și să nu uit să vă spun că variantele inteligente de la Viper de pornire a motorului de la distanţă vin cu garanţie pe viaţă, aşa că vremea nu va mai fi un impediment atunci când pornești la drum.

Cam așa ne bucurăm noi de iarnă când știm că ne așteaptă mașina încălzită.

“Sistemele de pornire a motorului de la Viper oferă mai mult confort indiferent de vreme, printr-o soluţie sigură. Utilizatorii pot să îşi încălzească maşina fără să iasă din casă şi fără griji despre ce s-ar putea întâmpla cu autovehiculul în timp ce este activată opţiunea de pornire la distanţă.” (Marian Stancu, director de vânzări Falcon Electronics)

Text: Ana Nicolescu

1 Comment

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *