Antreprenoriat de parenting și comunități pe nișa de părinți

Săptămâna trecută am fost invitată la emisiunea Antreprenoriat și Start-up, realizată de Constantin Paraschiv la BiziLive. Subiectele principale au fost antreprenoriat de parenting, cum construiești o comunitate de parenting de succes și modalități de monetizare, social media pentru părinți, blog de parenting – model de business.

Am început prin a sublinia unde văd eu legătura dintre patenting și antreprenoriat. Mulți bloggeri din comunitatea Digital Parents Talks (480 membri la nivel național) s-au reorientat profesional după ce au devenit părinți. Astfel că au devenit freelanceri și chiar antreprenori. De ce se întâmplă asta, am explicat în emisiune. În calitate de co-fondator al agenției Parenting PR, mereu am susținut mamele care și-au găsit vocația după ce au născut, în sensul că le-am implicat în proiecte monetizate.

Ce investești și ce câștigi din blogging?

Următoarea temă atinsă a fost cea a monetizării blogului. Este foarte important ca bloggerii care se află la început de drum și vor să câștige bani din blogging, să știe că mai întâi este nevoie să investească bani în: domeniu, certificate SSL, GDPR, identitate vizuală (logo, cărți de vizită, roll-up etc), cursuri de blogging (storytelling, SEO, Google Analytics, branding personal etc). Apoi vor investi timp, energie, cunoștințe. Iar după ce vor deveni vizibili și poate și influenți, va fi nevoie să înțeleagă că pot schimba lucruri în bine, că au această putere și responsabilitate să o facă. Așadar, ca orice formă de antreprenoriat, și bloggingul are nevoie de investiție. Orice formă de antreprenoriat este o investiție în tine și în instrumentele cu care lucrezi.

Ce am învățat din experiența E-Fluent 5?

O întrebare la care mi-a plăcut să răspund și care m-a readus în anul 2016, a fost ce am învățat din experiența E-Fluent 5, întâlnirea internațională a bloggerilor de la Paris. Atunci am realizat cât de mulți suntem (200 milioane de bloguri la acel moment), câte postări apar pe minut (60 000 acum 2 ani) și mi-am dat seama că este momentul să duc blogging-ul și comunitatea la alt nivel și că este nevoie de educație și informare pe nișă. Așa am avut certitudinea că intuiția de a crea cursuri pentru bloggeri a fost una bună. Ce alte conștienizări am avut la Paris, vă invit să vedeți în filmare 😊.

Este târziu să te mai apuci de blogging acum? Unii sunt departe. Ce șanse am eu?

Răspunsul este depinde de obiectiv. Depinde de background-ul pe care îl ai. Depinde de oamenii pe care îi cunoști. Depinde de cât de mult ești dispus să te educi, să muncești, să investești. Depinde de context. Depinde de noroc. Am detaliat, desigur, la emisiune.

Cărțile care îți schimbă viața

Am vorbit despre preconcepția brand-urilor de beauty că mamele nu ar fi în targetul lor, despre ce alte industrii ar putea fi reprezentare pe nișa de bloggeri părinți, despre proiectele agenției noastre și planurile în care ne punem toată energia. Am fost întrebată care au fost provocările pe care le-am avut și din care am învățat, iar la final, Constantin m-a rugat să îi spun ce carte de antreprenoriat mi-a plăcut cel mai mult. Am răspuns că nu cred neapărat în cărți extrem de nișate de antreprenoriat, parenting marketing, PR, ci în cărți care îți pot schimba filosofia de viață, viziunea, care te pot conecta cu misiunea ta și care te fac să conștientizezi mult mai multe lucruri despre tine, decât ar putea să o facă formulele standard de succes prezentate în manuale. La finalul video-ului am spus care este cartea care a contribuit la trezirea mea personală și profesională.

Puteți urmări întreaga emisiune aici.

Mulțumesc mult pentru invitație și încredere. Aștept, cu drag și emoții, întrebările și/sau sugestiile voastre.

Text: Ana Nicolescu

S-ar putea să-ți placă și

Lasă un răspuns

Your email address will not be published. Required fields are marked *

* Bifați căsuța de selectare GDPR

  • Acest formular îți colectează numele, e-mailul și conținutul, pentru a putea urmări comentariile plasate pe site. Pentru mai multe informații, consultați politica noastră de confidențialitate, unde veți primi mai multe informații despre unde, cum și de ce stocăm datele dvs.