Două dintre lucrurile care îmi plac mult sunt comunitățile și transmiterea emoției. La fiecare ediție Digital Parents Talks mă uit la oamenii din sală și sunt recunoscătoare că au avut încredere să vină în comunitatea bloggerilor părinți, o comunitate cu poftă de evoluție. Și sunt așa de luminoși cei care vin la cursurile noastre de blogging, că tot spațiul de umple de o energie bună și învățarea curge lin.
La cea de-a X-a ediție Digital Parents Talks am aflat multe detalii despre Instagram. Robert Diaconeasa, DaddyCool.ro, ne-a împărtășit povestea succesului său. Are 10 000 de urmăritori pe contul lui de Instagram, postează de mai multe ori pe zi și are campanii plătite pe acest canal de comunicare și promovare. De ce l-am ales pe Robert să fie speaker la această ediție? Lăsând la o parte rezultatele sale și vibe-ul pe care îl aduce pe pagina lui, îmi doresc tare mult ca în această comunitate de bloggeri să învățăm unii de la alții.
Fiecare are o contribuție în comunitate
Sigur că aș fi putut să aduc un trainer specializat și am făcut-o la alte ediții, dar acum mi s-a părut valoros să dau ocazia bloggerilor din grup să împărtășească din experiența lor, să se expună offline în fața celor cu care vorbesc pe grup aproape zilnic și să simțim că fiecare poate avea o contribuție în comunitate. Fiecare poate lua ceva și poate, în același timp, să contribuie cu ceva. Asta e și frumusețea comunităților. Să dai o parte din tine și să primești o parte din altcineva, cu scopul de a face împreună ceva mai bun decât am fi putut face individual. Iar creșterea este fantastică. Îi urmăresc cu atenție pe bloggerii care au participat la cursurile noastre din septembrie 2016 până acum și chiar se vede evoluția. Iar asta mă hrănește pe mine și mă motivează să merg mai departe cu aceste workshop-uri.
Ce voi aplica pe Instagram?
Revenind la tema de Instagram, Robert a adus insight-uri valoroase cu mențiunea că nu sunt literă de lege. La el au funcționat și se simte confortabil cu drumul pe care l-a avut până acum. Cu ce am rămas eu și intenționez să aplic:
- Voi face pagină de Mămica Urbană pe Instagram, separată de contul Ana Nicolescu.
- Mă voi gândi la ce vreau să comunic acolo, ceva diferit ca strategie și conținut față de pagina de Facebook Mămica Urbană.
- Mă voi juca mai mult cu editarea foto.
- Voi fi mai atentă la detaliile care mă înconjoară și pe care le pot surprinde în fotografii care transmit emoții.
- Îmi voi face o strategie pentru postări ca să văd dacă pot duce activitatea aceasta pe termen măcar mediu.
Workshop-uri cu parte practică, feedback direct și personalizat
Următorul speaker a fost Mihai Răitaru, fotograf, blogger și peisagist. Prin prisma acestor atribute, Mihai are ochi de vultur și observă orice neregulă într-o poză. EL a analizat câte o poză de pe conturile de Instagram ale bloggerilor participanți și ne-a dat detalii despre ce e bine și ce e de îmbunătățit. Mi-a plăcut partea acesta interactivă de feedback direct și personalizat.
Susținem antreprenoriatul românesc
Parte din strategia noastră, a mea și a Laviniei, pentru Parenting PR anul acesta, este să susținem antreprenoriatul românesc. Așa că am invitat-o la DPT cu mare drag și cu încredere pe Alina Rachieru Ilie, brand owner Pineberry, brand românesc de cămăși. Ea a vorbit strict despre paginile de brand pe Instagram, fără referire la conturile personale. Ea recomandă să le separăm pe cele două. Pe de o parte îi dau dreptate. Pe de altă parte, pentru mine, ca blogger este greu să separ persoana mea de brand pentru că blogul în sine este un jurnal online. Pe blog scriu tot despre mine. Și nu știu cum aș scrie despre mine pe pagina personală și cum aș scrie tot despre mine pe pagina de brand. Aici e provocarea în stabilirea strategiei. O variantă ar fi să am doar cont de brand pe Instagram, adică doar cont de Mămica Urbană, nu și de Ana Nicolescu… Voi cum ați face în cazul ăsta?
Alina a oferit multe resurse despre cum putem atrage mai multe like-uri, despre programe de editare foto, a oferit exemple de vedete și influenceri și a transmis ideea că este nevoie de muncă, sinceritate, perseverență și gust estetic pentru un cont de Instagram de succes.
Ce înseamnă succesul și cum ajungi la el?
Acum treaba cu succesul depinde de la om la om. Depinde ce înseamnă succesul pentru fiecare și la ce îi servește. Așa cum spuneam la Digital, ca să avem o strategie bună pe orice cont de socializare și pentru a avea rezultatele dorite, este necesar să știm cine suntem cu adevărat și să stabilim ce și cum vrem să ne comunicăm lumii, ce fel de senzații, mesaje și emoții intenționăm să transmitem: bucurie, lumină, introspecție, familie etc. Și mai contează ca ceea ce facem să servească scopului nostru în viață și să ne aducă cel mai aproape de varianta noastră cea mai bună. Fiecare acțiune este un act de definire de sine.
Lidl România, sponsor Digital Parents Talks în 2018
Le mulțumesc din suflet Alinei, lui Robert și lui Mihai că au oferit comunității din timpul și din experiența lor. Le mulțumesc tuturor bloggerilor care au venit cu bucurie și cu dorință de creștere. Un mare mulțumesc merge către Lidl România care a ales să susțină toate cele 10 ediții Digital Parents Talks de anul acesta, atât pe cele din București, cât și pe cele din țară. Ne bucurăm că acest brand a înțeles importanța educației și a informării pe nișa de bloggeri părinți. Dar mai ales, suntem recunoscători pentru încrederea în comunitatea noastră și în ceea ce putem face împreună. Mulțumim, DGASPC S6, pentru găzduirea la Conacul Golescu Grant.
Au mai scris despre această ediție:
- Alexa Stănescu – Alexisme.ro – Instagram pentru începători – TIPS & TRICKS la #Digital Parents Talks, ed. 10
- Irina-Georgiana Tonef-Filip – Ordine sau dezordine – Să ne „Instagramăm” sau nu?! Asta este întrebarea
- Iuliana Roca – Ai nevoie de fani. Sau: ai nevoie de fani?
- Andeea Dragomir – Nouă pe Instagram
- Alina Gheorghiescu – Familia Hai Hui – Do you Instagram? Instagram pentru bloggeri, branduri sau companii
- Elena Munteanu – Eveniment Digital Parents Talks – How to Instagram
- Cristina Ologeanu – Blogulmamei.ro – Instagram pentru începători sau instrucțiuni de utilizare Instagram sau tips & tricks
- Alexandra Lopotaru – Bebelonia.ro – Cum să devenim mai populari pe Instagram
- Cristina Călin – Zece lucruri – Ai un cont de Instagram? Cum faci să fie și interesant?
- Laura Bucur – Despre Instagram cu un tătic cool cu peste 10.6k de followeri, un fotograf și un brand
- Doina Moșneag – Lullaby.ro – Poți fi cool pe Instagram dacă ai peste 30 de ani și copii?
- Elena Santos – Acasă cu mami – Insta-learning.3 like-uri,3 poze si 3 puncte!
- Ina Iliescu – Preșcolar.ro – Despre Instagram la #DigitalParentsTalks10
- Roxana Dulgheru – Cum să atragi 10k de followeri pe Instagram
- Dana Predu – Cum poți ajunge vizibil pe Instagram în ritmul tău
- Iohanna Purdea – How to Instagram @Digital Parents Talks 10
- Ana Ramona Dănăilă – Cât de mult contează Instagramul în călătorii
Itsy Bitsy ne acordă pemiul Liderii anului 2017 Social Media pentru Digital Parents Talks
Iar la final o veste îmbucurătoare și care mă umple de elan. Anul acesta Itsy Bitsy premiază oamenii care se implică în crearea și dezvoltarea comunităților de părinți. La categoria Liderii anului 2017 în Social Media, câștigătorii sunt Atena Boca, mama care a creat și a dezvoltat comunitatea LaPrimulBebe, Ela Crăciun pentru proiectul Super Mame cu Super Puteri și Ana Nicolescu pentru crearea comunității Digital Parents Talks, de bloggeri părinți interesați de dezvoltarea lor ca oameni. Mulțumesc tare mult Itsy Bitsy, mă simt onorată. Ne vedem cu drag pe 30 ianuarie la Gala Lideri pentru Liderași.
Acest premiu îl împart cu recunoștință cu Lavinia Pavel, partenera mea de business, alături de care organizez lunar cursurile pentru bloggeri și ne implicăm în proiecte dedicate părinților.
Text: Ana Nicolescu
Foto: Mihai Răitaru
6 comentarii
Felicitări, Ana și Lavinia, pentru ce ați creat! DPT e o comunitate foarte faină de părinți care vor să crească, să fie mai buni și să împărtășească cele mai bune și mai frumoase lucuri despre creșterea copiilor, despre a fi părinte modern, dar și despre temerile, întrebările și provocările inevitabile ale “meseriei” de părinte. Îmi place mult că la DPT aduceți în față oameni din comunitate care au ceva de spus și îi pot învăța și pe ceilalți și că promovați antreprenoriatul românesc. Felicitări și la mai mare, să o țineți tot așa!
Mulțumim mult, Iohanna. Mulțumim că ești parte din această comunitate, că vii la cursuri și că pui în aplicare ce afli aici.
Ana, Ana, Ana! Lavinia, Lavinia, Lavinia! Nici nu-mi vine să cred că ne cunoaștem numai de un an. Vă iubesc tare de tot! Am crescut alături de voi! Mi-am răspuns la întrebări și am avut revelații cu duiumul. Mă inspirați ziiiiiilnic! Vă mulțumesc și felicitări pentru heirupul și etica de care dați dovadă!
Mulțumim, Schmitzo! Poate facem o ediție la noua ta casă. Ca să internaționalizăm Digitalul, zic :))
Ca să îți răspund la întrebare, eu am profil personal pe Insta (neglijat total), dar și profil de blog, ceea ce era imperativ necesar pentru nișa mea, pe care încerc să îl cresc organic și pe care postez conținut diferit față de Facebook. Ideea este că profilul de brand ocupă timp, alături de blog, pagină Fb și alte activități desfășurate, de aceea, dacă te vei decide să îți faci și să crești profilul de brand, cel personal va trece în plan secundar, clar.
Felicitări pentru tot ceea ce faceți pentru comunitate, pentru noi, meritați din plin premiul și mă bucur pentru ține!
Mda, trebuie să mă decid. Cred că voi face un cont de brand, totuși și nu personal. Sau îl transform pe cel personal actual în brand. Mulțumesc pentru sugestii și aprecieri <3 <3 <3